Bristning/sår i bröstvårta
10 inlägg • Sida 1 av 1
Re: Bristning/sår i bröstvårta
för mig funkade det med medelas purulan 100 salva, den behöver du aldrig torka av. bm rekomenderade mig när jag hade sår att ta en liten tygbit med salva på och ha mellan bröst och bh, då slits inte skorpan bort. sen kan du smörja vårtan med xylocain mot smärtan.
-

gellis - Alltid online

Jag smorde med den där bröstvårtsalvan, tror den bara heter så. Den var suverän. Men jag hade mer skavsår än ett jack. Mina såg ut som köttfärs...men det var liksom jämt över hela.
- sprallos
oooooooont! jag tyckte också purelan funkade bäst.
-

Kali - Alltid online

Jag hade själv inga problem med sår men min syster hade och min mamma tipsade då om att man kan lägga linfrön i vatten,då bildas en gele som man kan smörja bröstvårtorna med,enligt dom funkade det super bra 
- milla
- Alltid online

Jag smorde med Bephanten, den tyckte jag var toppen. Lycka till, det gör verkligen svinont 
- Ki27
- Alltid online

Har du en Aloe Vera växt så brukar det också vara kanonbra till ALLT. Bara klippa av lite av ett blad och trycka fram lite gele...
- sprallos
Jag har hört av min mamma att hon pressade på citron saft på såren, de sved som fan men drog ihop såren bra och läkte snabbt...
- benicio
- Har vimedbarn.se som startsida

mini-mamman. tror inte att purelan finns att köpa på apoteket. jag har aldrig sett den där. där jag bor finns den att köpa på babyproffsen och babyland. annars kan man beställa från minimundus.se
- eop
- Stammis

Jag måste bara rekommendera den där bröstvårtssalvan som sprallos skriver om. Den finns på apoteket. Den hjälpte mig oerhört mycket.
-

SophieN - Alltid online

purelan finns på vissa apotek, funkar kanon om man har torr hud eller läppar oxå.
-

gellis - Alltid online

10 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Amning & Flaskmatning

[/url