BRIO Spinn?
5 inlägg • Sida 1 av 1
BRIO Spinn?
Hej!
Är det nån/några här som har en BRIO Spinn? Och då har åsikter om den? Vad är bra/mindre bra?
Om sitsen är lagom bred eller lite smal/trång?
Om hjulen är lagom mjuka eller hårda (skramliga och stötiga)?
Hur de 2 olika rygglägena ("ligg"/sitt) är? Räcker "liggläget"?
Bra fjädring?
Är mkt sugen på att köpa den med tanke på swivelhjulen eftersom jag har det nu och är supernöjd med det. Annars har jag inte hittat ngn sulky som jag gillar. Tycker det är så krångligt att köra vanliga sulkys när man måste trycka ner bakhjulen för att svänga...så jag blev så glad när denna kom
Är det nån/några här som har en BRIO Spinn? Och då har åsikter om den? Vad är bra/mindre bra?
Om sitsen är lagom bred eller lite smal/trång?
Om hjulen är lagom mjuka eller hårda (skramliga och stötiga)?
Hur de 2 olika rygglägena ("ligg"/sitt) är? Räcker "liggläget"?
Bra fjädring?
Är mkt sugen på att köpa den med tanke på swivelhjulen eftersom jag har det nu och är supernöjd med det. Annars har jag inte hittat ngn sulky som jag gillar. Tycker det är så krångligt att köra vanliga sulkys när man måste trycka ner bakhjulen för att svänga...så jag blev så glad när denna kom
-

stajners - Har vimedbarn.se som startsida

Re: BRIO Spinn?
är det inte typ som brio race fast med svängbara hjul? i mått o så menar jag? jag har en brio race som vi har varit supernöjda med, gott om plats att sitta även nu med ett stort fårskinn o det räcker gott med viloläge o sittläge. har aldrig haft någon annan sittvagn att jämföra med iofs så vad vet jag 
-

Kali - Alltid online

Jag är också intresserad av Brio Spinn. Det jag är osäker på är om Neo är för stor och tung? Hur många kg klarar den? Neo väger nu 15 kg? Annars är den väl samma som Brio Race bara hjulen som skiljer.
Kali: Är Brio Race lätt att köra? Jag är så van med swielhjul. Vet ni om det finns någon sulky med swielhjul som klarar mer än 15 kg?
Kali: Är Brio Race lätt att köra? Jag är så van med swielhjul. Vet ni om det finns någon sulky med swielhjul som klarar mer än 15 kg?
-

neo07 - vimedbarn.se skribent

neo07: alltså, jag tycker den vart enkel o smidig faktiskt. vagnen jag hade innan det hade swivelhjul o vagnen jag ska ha till nästa kommer ha det också och det är klart det är skillnad på de fasta hjulen men tycker inte den varit tung o klumpig för det. men kan ju bero på att jag uppfattat vagnen som renare o nättare. sen vänjer man sig ju... vet faktiskt inte vad de tål för vikt riktigt, Jakob är ju inte så stor, väger 12 kg, så jag har inte behövt fundera på det!
-

Kali - Alltid online

En Brio Spin sk klara barn upp till 3+ och barn som är över tre år väger nog mer än 15kg.
När jag provkörde Spin så fick jag känslan av att den va lättare i chassit än vad en Race är. Så den kändes lättare att tippa bakåt ( med andra ord ingen tung väska på handtaget om man inte har nå barn i vagnen ). Men annars verkade den häftig.
Personligen så gillade jag Brio Sitty bättre då den är mindre och smidigare än Race, men det är nog en smaksak.
Neo ska nog klara av vilken sulky som helst. Dessa klassiska brio,emmaljunga etc klarar nog 18kg om jag inte minns helt fel.
När jag provkörde Spin så fick jag känslan av att den va lättare i chassit än vad en Race är. Så den kändes lättare att tippa bakåt ( med andra ord ingen tung väska på handtaget om man inte har nå barn i vagnen ). Men annars verkade den häftig.
Personligen så gillade jag Brio Sitty bättre då den är mindre och smidigare än Race, men det är nog en smaksak.
Neo ska nog klara av vilken sulky som helst. Dessa klassiska brio,emmaljunga etc klarar nog 18kg om jag inte minns helt fel.
-

nita - Alltid online

5 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar