brio sitty eller race o vad händer med alla begagnade?
10 inlägg • Sida 1 av 1
brio sitty eller race o vad händer med alla begagnade?
Vi är sjukt trötta på vår vagn. Vill ha en sittkärra nu som är mindre o smidigare men eftersom vi tänker göra oss av med den gamla vill vi ändå ha en riktig vagn med varukorg o rejäla hjul och inte bara en sulky. Jag misstänker också att det kan ta lite tid innan man kan klara sig helt utan barnvagn så vi kommer säkert ha den ett tag.
Men då undrar jag:
Brio sitty: är minst o smidigast. har bara sittläge. saknar sufflett. finns på rea denna helgen för 795:-
brio race: något större, har fler lägen så man kan halvligga/sitta i den. har sufflett. billigaste jag sett är 1595:-
Jakob är 1 år och sover fortfarande i vagnen varje dag när vi är ute. behöver vi en race då eller klarar vi oss med sittyn? är det någon som har dom?
Sen undrar jag en sak till, varför finns det nästan inga sittkärror alls begagnade? Jag har kollat hyfsat regelbundet i snart 2 månader! Och om det finns så ligger de ute för nästan samma pengar som det kostar att köpa en ny! vad hade ni betalat för en begagnad?
och ja just det, är det någon helt annan sittvagn vi borde ha??
tusen tack för att du orkade hit!
Men då undrar jag:
Brio sitty: är minst o smidigast. har bara sittläge. saknar sufflett. finns på rea denna helgen för 795:-
brio race: något större, har fler lägen så man kan halvligga/sitta i den. har sufflett. billigaste jag sett är 1595:-
Jakob är 1 år och sover fortfarande i vagnen varje dag när vi är ute. behöver vi en race då eller klarar vi oss med sittyn? är det någon som har dom?
Sen undrar jag en sak till, varför finns det nästan inga sittkärror alls begagnade? Jag har kollat hyfsat regelbundet i snart 2 månader! Och om det finns så ligger de ute för nästan samma pengar som det kostar att köpa en ny! vad hade ni betalat för en begagnad?
och ja just det, är det någon helt annan sittvagn vi borde ha??
tusen tack för att du orkade hit!
-

Kali - Alltid online

Re: brio sitty eller race o vad händer med alla begagnade?
Vi har en race och den är helt suverän. Gabriel sover gott i den dom få gånger han behöver sova i vagnen. Varukorgen är ju inte särskilt stor men den duger. Vi är iaf jätte nöjda. Vi hittade våran på blocket för 900 vilket var det billigaste vi kunde hitta. Lycka till
-

tulle - Alltid online

Kali: jag skulle satsa på brio race, jag tycker den känns jättebra. Hade det gått och vända håll på den hade vi köpt den! (vi är ju sådana där bakåtsträvare som har Elsa mot oss fortfarande
)Jag tror det blir svårt att sova i sittyn faktiskt. Några av de där begagnade sittysarna och race:arna står och hänger i vårt barnvagnsförråd, 2 av 15 barnvagnar därinne används ungefär 
- Liina
- Alltid online

tack snälla tulle och liina för svar!! och liina, sätter du upp en lapp i barnvagnsrummet om att jag köper deras vagnar snabbt o billigt för mig?

vi hade nog också fortsatt ha lilleman vänd emot oss ett tag till egentligen, inte för hans skull men för vår
, men vi vill helst inte se den gamla vagnen mer så det får bli som det blir!
vi hade nog också fortsatt ha lilleman vänd emot oss ett tag till egentligen, inte för hans skull men för vår
-

Kali - Alltid online

Hej på er!!
vi hade en race och dem är bra men Ida tyckte aldrig om att sova i den samt att hon är ju ganska tung så jag tyckte det var jobbigt att dra och styra den..
fast jag har ont i lederna också. Vi har nu köpt en Babytravel jogger istället. Den somnar hon i direkt för den har fullt liggläge och är mer mysig! Men av sittyn och racern skulle jag inte ta sittyn till Jakob för han är så liten än..den känns så "kall" på ngt sätt..mer för större barn tycker jag. Men måste ändå säga..att om man har ont i ryggen och inte orkar lyfta så mycket så är brio racern ett dåligt val för frambågen går inte att ta bort och den är lite låg, så det är lite kruxigt att få ur barnet..blev halvt tokig ibland då jag skulle lyfta ur Ida och hela vagnen följde med upp i lyftet!!
Jag måste alltid ta av skorna först då..lättare förstår på sommaren kanske.
Ja det var mina synpunkter..fast det är en bra vagn ändå.
fast jag har ont i lederna också. Vi har nu köpt en Babytravel jogger istället. Den somnar hon i direkt för den har fullt liggläge och är mer mysig! Men av sittyn och racern skulle jag inte ta sittyn till Jakob för han är så liten än..den känns så "kall" på ngt sätt..mer för större barn tycker jag. Men måste ändå säga..att om man har ont i ryggen och inte orkar lyfta så mycket så är brio racern ett dåligt val för frambågen går inte att ta bort och den är lite låg, så det är lite kruxigt att få ur barnet..blev halvt tokig ibland då jag skulle lyfta ur Ida och hela vagnen följde med upp i lyftet!!
Ja det var mina synpunkter..fast det är en bra vagn ändå.
- Johanna H
- Alltid online

tack johanna!!! det är ju precis sånt jag vill veta! måste helt enkelt testa detta i affär tror jag...
men är joggern lika liten som en sittvagn? jag avskyr att ha barnvagn egentligen o kommer bara cykla med jakob till dagis men vi behöver ju ändå en vagn länge ännu... men ju mindre desto bättre samtidigt som det ändå måste vara en riktig vagn så man kan få med sig matkassarna från ica o sådär....
-

Kali - Alltid online

Ja vi mätte racern och joggern och joggern är liite högre och liite längre men det är knappt så det syns..sen har den en stor varukorg som man kan packa i och den är mycket mycket lättare att köra och så det fulla liggläget..då barnet blir 2-3 år kan det fortfarande va skönt att få sova i en vagn ibland , jag vet fler barn som faktiskt vill åka ibland så alla barn skippar ju inte vagn då de är runt 1 1/2 år..
Det som är bra är ju frambågen som är avtagbar och då kommer barnet i o ur lätt själv..
Hörs det att jag älskar min nya vagn!!??? : D
Nypris är 2995kr utan tillbehör..men vi fick en polaråkpåse till då vi köpte vår för några veckor sedan..vet inte om dem har kvar det erbjudandet? värde 595kr och jättevarm o mysig för Ida nu.
Annars är det många som säljer fina beg då dem inte vill vända barnet framåt efter liggdelens period..många som då vill förnya sig och därmed är deras sittdelar oanvända..det är ett tips om man inte vill köpa ny. : )
Det som är bra är ju frambågen som är avtagbar och då kommer barnet i o ur lätt själv..
Hörs det att jag älskar min nya vagn!!??? : D
Nypris är 2995kr utan tillbehör..men vi fick en polaråkpåse till då vi köpte vår för några veckor sedan..vet inte om dem har kvar det erbjudandet? värde 595kr och jättevarm o mysig för Ida nu.
Annars är det många som säljer fina beg då dem inte vill vända barnet framåt efter liggdelens period..många som då vill förnya sig och därmed är deras sittdelar oanvända..det är ett tips om man inte vill köpa ny. : )
- Johanna H
- Alltid online

Måste låna denna tråd, hoppas det är okej?
Hur är babytravel jogger i terrängen? Jag har sett bilder på vagnen ute i skogen, men funkar det i verkligheten? Är nämligen såååå sugen på en lättkörd vagn, men vi bor ute på landet med grusvägar och skogsstigar....
- grodunge
- vimedbarn.se skribent

De skulle jag oxå vilja vet?! =) E sugen på en sån men går oxå mycket på grus o så?! Om jag har förtstått de rätt så har den ingen fjädring va?
-

anettejohansson - Alltid online

Vi har köpt en sitty beg av min syrra för 400. Det är en 07. Mycket snygg och fräsch, MEN jag komer inte att använda den förrän tidigast till hösten. Fast då börjar det bli kallt här uppe och då vill man ha en mer ombonad vagn. Jag skulle satsa på racen, oh sittyn kanske till drygt 2 års åldern. Lycka till.
- Lejonella
- Alltid online

10 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar