Banner Forum Image

Brio race??

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Brio race??

Inläggav Liina » mån jul 14, 2008 20:18

Nu är det så att vi vill köpa en sulky för att få en vagn som tar lite mindre plats, men vi vill ha en med rejäla däck, varukorv och suflett. Vi har just nu en brio duo och kommer efter semestern byta till sittdel. Vi funderar på att köpa brio race som sulky. Vad tycker ni som har eller har haft brio race? Är den lätt att ha och göra med? Fungerar den som sulky eller är den för stor? Det är mest det att den kanske inte alls kommer kännas liten och praktisk som oroar mig...

Tacksam för alla svar!! =)
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Re: Brio race??

Inläggav Mickis » mån jul 14, 2008 22:17

Liina skrev:Nu är det så att vi vill köpa en sulky för att få en vagn som tar lite mindre plats, men vi vill ha en med rejäla däck, varukorv och suflett.

:lol: :lol: var hittar man vagnar med varukorv..? :lol: Förlåt, var bara tvungen. Fick ett skrattanfall över varukorven....
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Mickis
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jema » mån jul 14, 2008 22:27

Mickis skrev:
Liina skrev:Nu är det så att vi vill köpa en sulky för att få en vagn som tar lite mindre plats, men vi vill ha en med rejäla däck, varukorv och suflett.

:lol: :lol: var hittar man vagnar med varukorv..? :lol: Förlåt, var bara tvungen. Fick ett skrattanfall över varukorven....

:lol: :lol: Förlåt, men jag kunde inte hålla mig! Vet dock inget om vagnen!
Bild

Bild
Jema
Alltid online
Alltid online

Inläggav lizzzie » tis jul 15, 2008 10:36

Hur/när har du tänkt att använda den sulkyn?!

Vi har en BRIO Happy som "ordinarievagn" och lessnade på att den var så stor och klumpig när man skulle iväg nånstans. Vi har därför köpt en extravagn som vi har liggandes i bilen. En rejälare form av "paraplyvagn." Fullt liggläge, sufflet, båge och varukorg. Den är lätt, smidig (går att fälla upp och ihop med en hand), tar mycket mindre plats i bilen (blir ju som ett STORT ihopfällt paraply) och helt ok att köra och Oscar trivs kungligt i den.

Det som inte stämmer in på dina önskemål är ju dock hjulen, då denna har små hjul, dock 8 st då det är en "buggy" men ska man bara ha den som "extra-/shopping-/semestervagn" funkar det utmärkt. Vi har haft våra sen tidigt i våras nu och är supernöjda.

Priset var inte heller så farligt, 695 spänn på Babyproffsen och så har vi köpt till en lite mjukare dyna.

Mitt råd till dig är att tänka igenom ändamålet med vagnen, för ska ni ändå ha kvar den stora vagnen känns det lite som kaka på kaka och köpa en BRIO Race också.
http://bergerud.blogg.se

Bild

BildBild

bergerud.blogg.se
Användarvisningsbild
lizzzie
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar