Bricanyl
4 inlägg • Sida 1 av 1
Bricanyl
Hur länge sitter bricanyl kvar i kroppen?? Min son fick idag på förmiddan åka till sjukhuset och få inhalera cortison och nåt mer,,,,,sen vid halv 3 på eftermiddan fick han flytande bricanyl,,,,,(han är 8 månader)
Men han är enormt orolig i kroppen och orkar inte somna till,,,,,nån som vet när detta kan ge med sig?? Vill ju han ska få sova i natt.
Men han är enormt orolig i kroppen och orkar inte somna till,,,,,nån som vet när detta kan ge med sig?? Vill ju han ska få sova i natt.
-

Helen - Alltid online

Re: Bricanyl
Jag var snabbt in och kollade på fass nu och flytande bricanyl verkar i ca 8 tim. Vi har gett flytande bricanyl till våra barn nu under helgen och jag har märkt samma symptom på Oskar att han haft svårt att komma till ro. Idag sover han jättebra och han inte fått någon medicin på hela dagen. Alma däremot har sovit som en stock trots att hon fått det, hon har dock haft svårare att somna.
Jag hoppas att det ger med sig snart så att han kommer till ro och somnar.
Jag hoppas att det ger med sig snart så att han kommer till ro och somnar.
- Taweret
- Alltid online

Re: Bricanyl
Bricanyl är ofta uppiggande....
Dennis får aldrig bricanylen på kvällen...
Vill du ha nåt som är likvärdigt men inte uppiggande så be läkaren om flytande ventolin.
Det funkar super för oss i alla fall...
Dennis får aldrig bricanylen på kvällen...
Vill du ha nåt som är likvärdigt men inte uppiggande så be läkaren om flytande ventolin.
Det funkar super för oss i alla fall...
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
4 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling