Bortmedgravidkilon?
24 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Bortmedgravidkilon?
gellis- keso e ju mkt protein i men jag hatar verkligen keso
... hallon e oxå nyttigt!! jag äter ett äpple för att det minskar sötsuget (o e jävligt gott) och för att jag vill ha i mig lite fibrer om dagen (plus att det finns mkt nyttigheter i frukt...även om de e besprutade en del, kan jag tänka mig
)
- Tigi
- Alltid online

Fast i slutändan handlar det ju om kalorierna. Om jag inte drar ner på intaget så går jag inte ner. Även om jag skulle byta ut kolhydraterna mot protein och fett men ändå äta lika många kalorier så är det same same, ingen viktnedgång alltså
Sen kan man såklart diskutera nyttigheter hit och dit förstås, alla vet ju att kolhydrater i stor mängd inte är bra för kroppen. Fast jag har nog svårt med en helt kolhydratfri kost, men byter åtminstone till fullkorn så jag får i mig mer fibrer. Alltså, ingen vanlig pasta, inget vitt bröd osv. Sen har jag börjat äta mycket mer frukt för att få igång magen, den är lite körig efter graviditeten fortfarande. Socker försöker jag alltid hålla nere, men det är mycket svårare när man ammar om jag ska vara helt ärlig 
-

Nelia - Alltid online

Tigi skrev:gellis- keso e ju mkt protein i men jag hatar verkligen keso... hallon e oxå nyttigt!! jag äter ett äpple för att det minskar sötsuget (o e jävligt gott) och för att jag vill ha i mig lite fibrer om dagen (plus att det finns mkt nyttigheter i frukt...även om de e besprutade en del, kan jag tänka mig
)
Jag äter inte keso heller men jag provade att ta keso med en tesked vispad grädde och en nypa sötningsmedel och sen hallon och det blev som risifrutti nästan.
-

gellis - Alltid online

Bra tips Gellis! 
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
gellis - hihi jag hatar typ risifrutti mä da men
men huvudsaken att det funkar för dig!! 
nelia - jag räknar inte kalorier...har aldrig gjort så det kan jag väldigt lite om... fast ät du mindre kalorier när du e redo då!
. . alla gör ju som man själv känner e bäst... sen kan man ta tips från folk hit å dit å testa.... alla kroppar funkar ju inte likadant heller...en del kan äta jääääävligt mkt kalorier men går inte upp ett skit å andra går upp av bara lite....
nelia - jag räknar inte kalorier...har aldrig gjort så det kan jag väldigt lite om... fast ät du mindre kalorier när du e redo då!
- Tigi
- Alltid online

har tex en kompis som väger 42 kilo bara...hon kan vräka i sig ALLT! hon gå rinte upp.... jättejobbigt för henne....
- Tigi
- Alltid online

Självklart har vissa bättre eller sämre ämnesomsättning. Jag vet t.o.m. att jag har låg ämnesomsättning efter att ha tagit prover, inte under normalvärdet, men ändå låg.
-

Nelia - Alltid online

Min sambo var så när vi träffades, han kämpade med att gå upp i vikt så han kunde träna. Sen när jag kom med i bildet så sa det ploff och efetr 15 år kämpande så gick han upp 10kg
.
Jag har btw aldrig fattat hur man räknar kalorier
Jag har btw aldrig fattat hur man räknar kalorier
-

gellis - Alltid online

Jag räknar inte själv och man får inte ta resultaten så petnoga. Brukar använda mig av matdagboken emellanåt för att få lite koll på mitt dagsintag, alt. Shape up eller vad den nu heter på mobilen (en applikation).
Sen använder jag mig oftast av A-H's tillvägagångsätt, 1 näve kolhydrater, en näve protein och två nävar grönt. Tallriksmodellen typ, fast lite mer grönt
Sen använder jag mig oftast av A-H's tillvägagångsätt, 1 näve kolhydrater, en näve protein och två nävar grönt. Tallriksmodellen typ, fast lite mer grönt
-

Nelia - Alltid online

24 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Återgå till Träning för en bättre hälsa