Banner Forum Image

BORT MED EXTRA-KILONA.!

Diskutera träning för en bättre hälsa och livslust

BORT MED EXTRA-KILONA.!

Inläggav karisma__ » tis jul 21, 2009 20:59

Fyy f**n känner mig såå otroligt mottiverad nu.! Nu efter 2 barn på mindre än 13 månaders tid såå känner jag verkligen för att få tillbaka min gammla vikt/figur. Men att gå ffrån 72kilo till 55kilo lär ta mkt tid och kräva en del träning.
Idag fick jag en stegräknare av min sambo, tack tack såå nu blir det ut att gå ikväll med lillen.
Det känns verkligen som jag vill köra igång med detta nu, är det ngn som vill vara med.? Vi kan peppa varandra och jämföra resultat osv. :D
BildBild

Mamma och Pappa älskar er.!

BildBild

http://emmaevelinah.blogg.se
Användarvisningsbild
karisma__
Alltid online
Alltid online

Re: BORT MED EXTRA-KILONA.!

Inläggav Tigi » tis jul 21, 2009 21:24

ååh!! jag vill börja igen! Jag har lagt min viktnedgång lite på is nu under sommaren....eller lite fööör mkt ;)...

gick ner från 83 till 72 som jag nu väger (är 170 cm lång).... jag skulle iallafall vilja gå ner till 65...men det känns väldigt overkligt att jag skulle lyckats med det då men....för jag har alltid vägt typ 70 kilo....aldrig 65 i hela mitt vuxna liv i allafall....

hur ska du gå till väga??
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Shelly » tis jul 21, 2009 21:59

Ååh jag vill också vara med! Har aldrig haft orken att riktigt ta tag i det, är väl lite lat! Men nu j*vlar! Har ingen koll på vad jag väger, men ska väga mig imorgon och sen kommer jag med uppdatering :D
BildBild

BildBildBildBild Bild
Användarvisningsbild
Shelly
Alltid online
Alltid online

Inläggav sandraa86 » tis jul 21, 2009 22:33

jag vill oxå vara med :D
efter två barn på 18 månader så har man ju lite att gå ner..
vet inte en hur ja ska börja men det blir väl först o främst barnvagnspromenader, har en runda här på 4 km som ja brukar gå..

innan ja vart gravid vägde ja 58kg o nu ligger de på
75kg ungefär och ja är 165cm lång..
Bild
Bild
Användarvisningsbild
sandraa86
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » tis jul 21, 2009 22:58

Jag hakar gärna också på, men måste vänta tills jag återhämtat mig från min blindtarmsinflammation och kurat klart med antibiotikan. Men sen jäklars, ska jag ta tag i träningen igen! Jag ligger och pendlar mellan 62-64 kg men vill under 60-sträcket. Det viktigaste för mig är att jag vill träna för att må bra och för att tajta till kroppen. Sen spelar inte vikten så stor roll egentligen.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lyckans Lo » ons jul 22, 2009 01:34

Åh, absolut!!
Är mer motiverad än jag någonsin varit och det är skööönt!
Tränar fyra/fem dgar i veckan och käkar medvetet numera.
När Lo skulle födeas vägde jag hela 121 kilo!!! :O
10 veckor efter förlossningen vägde jag 116 kilo.
Hade hoppats på att få amma bort lite men det gick ju aldrig. Attans!!
Började träna i december och dess har jag tappat ca tio kilo.
Väger nu 105 och har delat upp min resa med massa små delmål á 3 kilo åt gången. Målvikten är 77 kilo.

Ni får jättegärna följ mig på http://www.varstafeta.blogg.se

Pepp pepp på er!!
BildBild
Användarvisningsbild
Lyckans Lo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Shelly » ons jul 22, 2009 08:31

Sådär, vägd och klar! Jag väger 68 kilo , skulle vilja gå ner till åtminstonde 60! Är ca 173 lång :)
BildBild

BildBildBildBild Bild
Användarvisningsbild
Shelly
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » ons jul 22, 2009 11:01

jahopp...idag börjar jag! lite smått får jag ju säga för jag ska gå på restarurang i kväll ;) ... så imorgon får la bli den "riktiga" starten.... jag måste dra ner på mina kolhydrater igen... det e dom som gör att jag står still!... träna jaa...jag har ingen lust till det ännu...kanske nästa vecka... (jag e sån som verkligen inte alls har nån lust till å träna under sommaren ;) ) ..... detta beror mest på hur sommarschemat e upplagt på gymet faktisk...jag går ju på gruppträningar å jag gillar inte sommartiderna..... längtar till hösten nu :) ..ändå bara skitväder ;)..

´Lyckans Lo--- hehe jag har oxå varit över 100 strecket då flickorna låg i magen...som mest vägde jag 106 kilo (höggravid) !! det va inte så kul....

oki , vägde mig nu... har inte hunnit äta nått än för jag fick sovmorgon :) ... så innan frukost väger jag 71,3 kg.
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav ZandraSanna » ons jul 22, 2009 16:07

hakar oxå på. min bm har sagt att det kommer ta tid att komma i riktig form efter varit gravid i tre år :)
men jag kämpar.
ska ner till 60kg till att börja med.
är på 71kg, träna på cykel varje dag och har köpt steg stegräknare.
försöker att dra ner på godis-ätandet.
ZandraSanna

Inläggav Tigi » ons jul 22, 2009 20:31

zandra sanna--jaa det kan inte va så lätt då man e gravid hela tin ;)..:D skojja bara..de ska nog gå bra nu sa du se! Bara du inte blir på tjocken igen :D...

idag har jag varit duktig känns det som..har inte alls ätit mkt kolhydrater idag å då känner jag mig så mkt lättare! fast nu ska jag iväg på restaurang med killen å vänner så nu blir det till å synda lite :) .. men det gör inge!

Jag har oxå funderat på att börja på streetdance/hiphop..... kollade lite nu...det ligger nära där jag bor å min kompis va oxå på! :D så det blir nog det till hösten! plus vanlig träning på sportlife oxå såklart....men vad roligt det ska bli med dans :D ... (har aldrig dansat i mitt liv haha så får se hur det går) ...man blir ju lite inspirerad av" So you think you can dance" :D ..haha ...nää men det blir rolig träning iallafall!
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav karisma__ » ons jul 22, 2009 20:52

Guud va vi är duktiga.!! Klapp på axeln till oss alla.

Jag vet inte vad jag väger nu.? Har ingen våg. Jag vågar inte äga ngn, jag blir lixom heelt besatt av att kolla min vikt heela tiden. (Före detta ätstörningar, blää.)
Men jag brukar väga mig på bvc när jag är där, men jag han ej förra gången. :(
Men min målvikt är nu 55kilo med mina 168cm, jag vägde det innan jag blev med Miio när jag tränade och åt bra.. Har även vägt mkt mkt mindre men såå låångt ner vill jag ej komma igen, vill lixom inte bli sjuk igen.

Jag har bestämmt att jag ska börja på Friskis&Svettis när de kör igång igen efter sommaren, såå 1a september blir det gympa/gym för heela slanten. Vem vet det kanske blir spinning oxå, men inte till att börja med iaf.!
Fick juh en stegräknare av min sambo igår och har börjat gå, eller jaa jag har gått 2 promenader (fick den igår kväll.) Tänkte jag skulle köra på Anna Skippers råd och gå 10 000 steg/dag. Men än såå länge har det bara blivit 4000igår kväll och 4000 imorses, sedan har det regnat heela dagen och sååå mottiverad känner jag mig inte än, haha.! Men det kommer väl. Anntar jag.
Måste bara se till att kanske iaf försöka trappa upp till 5000steg/dag nu såå man inte går neråt eller lixom lägger ner heelt.!

Vi får se till att peppa riktigt håårt här såå vi lixom inte glider in i lat-träsket, med tv, film och godis-mys.! haha. ;)
BildBild

Mamma och Pappa älskar er.!

BildBild

http://emmaevelinah.blogg.se
Användarvisningsbild
karisma__
Alltid online
Alltid online

Inläggav sandraa86 » ons jul 22, 2009 22:10

WOHOO för två veckor sen vägde ja 77 sen gick ja ner till 75 och idag när jag vägde mej stod vågen på 72,7 :D :D :D
men fortfarande har tyngdlagen sin krarft på magen men de drar väl sej tillbaka snart.. :wink:

idag har ja gått min runda i spöregn men skam den som ger sej :D

när är de man kan börja träna lite hårdar som på gym o så efter en förlossning?
är det tre månader? el när man känner sig redo?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
sandraa86
Alltid online
Alltid online

Inläggav lolenona_84 » ons jul 22, 2009 22:33

synd (eller ja inte egentligen :D beror på hur man ser det) att jag är gravid annars hade jag hängt på nu och kört hårt men det får vänta till våren istället.
Har visserligen ingen vikt att tappa men byta ut det där fläskhänget på magen mot lite muskler istället skulle inte skada. Visst kan jag träna ändå men så sjukt trött som jag är så skulle jag nog svimma.

Försöker satsa på dagliga, lite längre promenader iallfall men när man går och jäspar samtidigt så är det inte så skoj.
Är ju med i stegräknartävlingen här på forumet så jag inte däckar ihop totalt.

Någon som vet förresten hur det är med en sån där magrullar grej, ni vet man står på knä och rullar iväg en liten grej så man tränar mage och rygg och lite axlar och sånt, kan jag köra med en sån fram till iallafall mitten av graviditeten eller sträcker det för hårt på musklerna och sånt nu när man börjar mjukas upp igen? Skulle vilja träna upp mage och rygg lite. Ja egentligen utfall och knäböj och så med så bålen blir starkare. Vill ju orka med hela gravven utan att få för ont. Är ju långt ifrån samma form som sist. Tycker alla skräms så jämt att man inte får göra ditten och datten.
Gjorde ju som jag ville sist ändå men då var jag ju ändå i bättre form än nu om ni förstår hur jag menar...
Bild

Bild
lolenona_84
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » tor jul 23, 2009 00:27

lolenona---jo visst du kan ju träna som vanligt så länge du känner att det e okej lixom...det tror jag iallafall...men sån rullgrej e ju sviiintungt för magen ;) ...hehe ....jag hade nog satsat på spinning om jag va gravid...eller vattengympa! :D... skitbra!

sandra86---oj vad bra! att det bara rinner av dig :D .. vad e din målvikt?

karisma_-- kul grej! jag vill oxå få en stegräknare i present =) . fast jag går sällan på promenader asså.... :/ .. men kanske börjar om man får en sån :) 5000 steg om dagen låter bra att börja med iallafll
... det måste vara svåt att "banta" då man har vart sjuk av det innan eller? Tycker det e bra att du e medveten om det iallafall :) det betyder ju att du förhoppningsvis kommer klara dig fint :).......
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav sandraa86 » tor jul 23, 2009 07:44

tigi: min målvikt är 60 så får hoppas att dom andra kg som är kvar försvinner lika lätt :D
karisma_ va duktig du är som kämpar ändå :D

jag fick oxå en stegräknare av min mamma för en vecka sen och har hört att om man går 12000 steg varje dag så går man garaterat ner i vikt.. men tycker nog de kan va rätt svårt att komma upp till de varje dag..

tänkt iaf att ja ska börja med lite "ben situps" idag så kanske magmusklerna kommer om ett tag :D
Bild
Bild
Användarvisningsbild
sandraa86
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Träning för en bättre hälsa