Banner Forum Image

Börjar ogilla detta!

Snack om allt möjligt!

Re: Börjar ogilla detta!

Inläggav Chobb88 » tis okt 07, 2008 09:36

Liina skrev:jag kommer inte sluta lägga upp de få bilder jag lägger upp. Jag vet inte riktigt vad någon skummis kan få ut av en bild på Elsa med mössa på sig i vagnen, för jag menar, så kan ju folk i allmänhet se mitt barn, ute på stan. Nakenbilder eller mer utsatta bilder däremot lägger jag inte upp. Man får helt enkelt tänka efter när man lägger upp bilder.

Så tänker jag också.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » tis okt 07, 2008 09:54

Liina skrev:ja, nog för att det är kul att se bilder på allas barn, men är man inte trygg med de bilderna man lägger upp är det bättre att göra som du Tigi, och helt enkelt inte lägga upp några. Man kan ju som sagt skapa fotoalbum på internet som man måste bli inbjuden till, typ picasa-webalbum, och låta ens vänner ha tillgång till det.

haha joo visst e jag "trygg" me de bilder jag lägger ut... Tror du jag lägger ut bilder som jag INTE vill att folk ska se eller? Det handlar inte om det...utan vem som helst kan typ ta bilden å använda till vad som helst...(tänker inte på äckelmänniskor/skummisar) utan vem som helst, vanliga hederliga människor, kan ta dom och använda i andra sammanhang... (förstår ingen va jag menar? )

ska fråga min man hur man gör, det där med lösenord grejjamoj på picasa...för picasa har vi... tack herr s.

Jag kommer säkert inte hålla mig för att lägga upp bilder på mina älsklingar! Vill ju visa alla härinne hur söta å gosiga min a e :D Men då kan det ju vara bra om det inte går å kopiera dom oxå...aahh krångel ;)

Får se om det funkar...
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » tis okt 07, 2008 10:11

Tigi skrev:
Liina skrev:ja, nog för att det är kul att se bilder på allas barn, men är man inte trygg med de bilderna man lägger upp är det bättre att göra som du Tigi, och helt enkelt inte lägga upp några. Man kan ju som sagt skapa fotoalbum på internet som man måste bli inbjuden till, typ picasa-webalbum, och låta ens vänner ha tillgång till det.

haha joo visst e jag "trygg" me de bilder jag lägger ut... Tror du jag lägger ut bilder som jag INTE vill att folk ska se eller? Det handlar inte om det...utan vem som helst kan typ ta bilden å använda till vad som helst...(tänker inte på äckelmänniskor/skummisar) utan vem som helst, vanliga hederliga människor, kan ta dom och använda i andra sammanhang... (förstår ingen va jag menar? )

ska fråga min man hur man gör, det där med lösenord grejjamoj på picasa...för picasa har vi... tack herr s.

Jag kommer säkert inte hålla mig för att lägga upp bilder på mina älsklingar! Vill ju visa alla härinne hur söta å gosiga min a e :D Men då kan det ju vara bra om det inte går å kopiera dom oxå...aahh krångel ;)

Får se om det funkar...

Nu känns det som att du blev lite arg på mig och det menade jag ju inte, utan jag menade just att man ska vara trygg med att bilderna kan just missbrukas. Sen får inte bilder härifrån användas till vad som helst på laglig väg, däremot på youtube och facebook så äger man inte själv rättigheterna till de bilder man lägger upp, så där ska man ju vara superduperförsiktig! För då kan ju verkligen vanliga människor lagligt använda bilderna till vad som helst!
Och picasagrejen var det ju jag som nämnde först, inget tack till mig... :oops: Haha, skojar bara, men var inte arg på mig, jag menar inget illa! :)
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » tis okt 07, 2008 10:15

och det där med picasa kan man jättelätt koppla till sin gmail, och våran har t.ex inte lösenord men man kan inte komma in på den om man inte är inbjuden, och bjuder man bara in folk man litar på så är det ju inga problem. Då kan man ju också känna sig friare att lägga upp alla bilder man vill! :)
Bild

Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » tis okt 07, 2008 13:14

ok ..såg först att han skrev det-....haha tack liina oxå då :)
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » tis okt 07, 2008 13:18

haha, där lyckades jag fula mig till ett tack också, vilken femåring jag framstår som :D
Bild

Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » ons okt 08, 2008 20:36

naää! nU skiter jag i detta..jag vill ju oxå lägga upp bilder ju! aahh min man som e nojjig så har han gjort mig nojjig... jag lär nog lägga upp ändå ;) Men kan inte ALLA i hela världen här ute på internet lova att inte kopiera bilder :D ....

Liina----- sorry såg faktist inte att du skrev det....läser lite för fort ibland så jag missar lite... du e värd ett tack =)... men man kan väl fortfarande inte lägga ut bilder här på forumet då med hjälpav det där picassa va?
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav veronica78 » mån okt 13, 2008 02:43

Jag har glömmt säga det här men jag fick ett mail från stina och hon har tagit bort den där idioten härifrån... men det har ni också säkert märkt. :wink:
BildBild
Användarvisningsbild
veronica78
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » mån okt 13, 2008 05:27

Har inte fått nåt sånt mail..
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » mån okt 13, 2008 08:22

veronica78--- va skönt! jaa jag har inte sett några konstiga rubriker mer på ett tag :)..
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav veronica78 » mån okt 13, 2008 09:29

anettejohansson: jag menade att ni har säkert märkt att den där idioten är borta då h*n inte har skrivit ngt mera i forumen här. :)

Tigi. Ja och hoppas man slipper se sådana idioter på det här forumet ngt mer.
BildBild
Användarvisningsbild
veronica78
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Föräldrasnack