Börjar längta efter bebis nr. 2...
11 inlägg • Sida 1 av 1
Börjar längta efter bebis nr. 2...
Nån mer som går i dom tankarna?
Eller är det för snart? Har jag för bråttom? Vågar jag överhuvudtaget? Åh, det är så mycket som snurrar runt i huvudet.
Min förra graviditet upplevde jag som jobbig. Jag hade stora problem med illamående de första fyra månaderna och spenderade otaliga dagar och nätter på sjukhus med dropp och mediciner. Resten av graviditeten var smärtfri så när som på vidrig halsbränna.
Ni som varit gravida flera gånger och mått mycket illa. Har det alltid varit lika illa varje gång? Min barnmorska sa att jag hade hyperemesis (eller nåt sånt). Jag har läst på lite om det och enligt någon studie så är chansen att drabbas av det vid en andra graviditet nånstans mellan 15-20%. Nån som vet något om det här?
Tacksam för svar!
Eller är det för snart? Har jag för bråttom? Vågar jag överhuvudtaget? Åh, det är så mycket som snurrar runt i huvudet.
Min förra graviditet upplevde jag som jobbig. Jag hade stora problem med illamående de första fyra månaderna och spenderade otaliga dagar och nätter på sjukhus med dropp och mediciner. Resten av graviditeten var smärtfri så när som på vidrig halsbränna.
Ni som varit gravida flera gånger och mått mycket illa. Har det alltid varit lika illa varje gång? Min barnmorska sa att jag hade hyperemesis (eller nåt sånt). Jag har läst på lite om det och enligt någon studie så är chansen att drabbas av det vid en andra graviditet nånstans mellan 15-20%. Nån som vet något om det här?
Tacksam för svar!
-

Ellie - Alltid online

Re: Börjar längta efter bebis nr. 2...
kan bara säga att vi går å småpratar om nr två här.
-

zettan - Alltid online

Nej klart att du inte har för bråttom! Jag och mannen börjar också bli sugna så smått. Ska nog börja produktionen i sommar
. Kul att bli joinad av en till julimamma
!
Det sägs ju att ingen graviditet är den andra lik, vi kan ju hoppas att din nästa blir bättre.
Det sägs ju att ingen graviditet är den andra lik, vi kan ju hoppas att din nästa blir bättre.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Här små pratas de också om en till och jag känner suget efter en de gör jag.
Men de är väntan som är jobbigast för med Cornelia gick jag 9 månader och spydde och mådde illa. Annars var de en bra graviditet så är lite rädd att även denna som vi vill ha ska bli lika dan.
Får väll se vart de leder;P
Men de är väntan som är jobbigast för med Cornelia gick jag 9 månader och spydde och mådde illa. Annars var de en bra graviditet så är lite rädd att även denna som vi vill ha ska bli lika dan.
Får väll se vart de leder;P
-

cornelia19 - Alltid online

ja, här är en till som börjar känna lite bebislängtan igen. graviditeten var inte alls rolig för mig heller, jag var ett hormonmonster som mådde illa och egentligen hatade att vara gravid. så jag svor att det blir inga mer... hehe.
min sambo har velat ha en till sen ett par månader tillbaka, och tjatat och tjatat. jag har såklart varit inställd på en tvåa, men tänkt att det får bli efter sommaren. men igår kväll, när jag ammade filip och han tog min hand i ett hårt grepp så slog det mig, vilken fantastisk liten människa vi har skapat! man vore dum om man inte skaffade fler så underbara små människor. så jag talade om för min sambo igår kväll att nu är jag beredd igen! visst, graviditeten blir säkert inte rolig, men det är bara nio månader av ens liv.
att ha barn är det bästa jag någonsin gjort, och från och med nästa månad ska vi väl skippa skyddet, så får vi se när det tar sig.
det är ingen panik från vår sida.
min sambo har velat ha en till sen ett par månader tillbaka, och tjatat och tjatat. jag har såklart varit inställd på en tvåa, men tänkt att det får bli efter sommaren. men igår kväll, när jag ammade filip och han tog min hand i ett hårt grepp så slog det mig, vilken fantastisk liten människa vi har skapat! man vore dum om man inte skaffade fler så underbara små människor. så jag talade om för min sambo igår kväll att nu är jag beredd igen! visst, graviditeten blir säkert inte rolig, men det är bara nio månader av ens liv.
att ha barn är det bästa jag någonsin gjort, och från och med nästa månad ska vi väl skippa skyddet, så får vi se när det tar sig.
-

NinaSke-å - Alltid online

Min barnmorska sa att ingen graviditet är den andra lik och jag hoppas verkligen att det stämmer. Vore så tråkigt att bli sängliggande, särskilt när man redan har en liten en som man vill vara med mest av allt i hela världen...
Jag har alltid varit lite emot att få barn ganska tätt, men nu när man är mamma själv ser man det hela ur en annan synvinkel. Tänk vad kul att se sina småttingar leka tillsammans, busa och lära varandra saker.
Nej, det får nog bli dags skippa skyddet snart...
Jag har alltid varit lite emot att få barn ganska tätt, men nu när man är mamma själv ser man det hela ur en annan synvinkel. Tänk vad kul att se sina småttingar leka tillsammans, busa och lära varandra saker.
Nej, det får nog bli dags skippa skyddet snart...
-

Ellie - Alltid online

Mmm, jag är också sugen. Men maken vill nog vänta liiite till, så jag får hia mig lite, men inte alltför länge dock, då kommer jag börja tjata, ha ha. En vårbebis önskar jag mig nästa gång, men sen vet man ju att det blir aldrig som man tänkt sig ändå... 
Nej, det kan ju skilja från grav till grav, så förhoppningsvis så mår du inte lika dåligt nästa gång! Man kan ju alltid hoppas i alla fall
Nej, det kan ju skilja från grav till grav, så förhoppningsvis så mår du inte lika dåligt nästa gång! Man kan ju alltid hoppas i alla fall
-

fru Wahlström - Alltid online

Y är 1 år
-

zettan - Alltid online

Vi längtar kanon mycket efter en till.
men vi måste vänta tills jag gått klart skolan o fått ett jobb. och det kan ju dröja. 
-

Chobb88 - Alltid online

Chobb88: Jag hann inte gå klart skolan innan Vidar föddes och ska läsa sista terminen till hösten...Så egentligen borde jag också vänta, men en bebis till vintern/våren då utbildningen äntligen är klar låter allt för lockande...
Så vi får väl se hur det blir.
Så vi får väl se hur det blir.
-

Ellie - Alltid online

11 inlägg • Sida 1 av 1