Banner Forum Image

BODYBALANCE

Diskutera träning för en bättre hälsa och livslust

BODYBALANCE

Inläggav Maija » mån nov 07, 2011 15:48

Jag vill tipsa om en träningsform som kallas Bodybalance som jag har gått på efter min förlossning. Jag är varken tränad eller otränad kan man säga och det var en jättebra start för mig att komma igång med lite träning igen! :D

Bodybalance är en perfekt blandning av yoga, tai chi och pilates som gör dig fokuserad och lugn.
Du stärker dina mag- och ryggmuskler
Du blir starkare och smidigare i hela kroppen!
Förbättrar din rörlighet och balans
Minskar stress och spänningar
Ökar din koncentrationsförmåga och mentala närvaro
Hunden, krigaren, pyramiden, krokodilen och triangeln är några av de positioner man kan göra inom Bodybalance!

Jag tycker att man ska träna Bodybalance och Core (magträning) i kombination med annan träning. Då får man en perfekt kombination med träning för hela kroppen. Man får en helt ny energi efter ett Bodybalance-pass i jämförelse med andra pass. Man känner sig lugn och får bort all stress man haft innan. Jag har med andra ord blivit BODYBALANCE-FRÄLST ;) Vem som helst kan gå på detta, även de som inte tränat innan men man får ge det några gånger innan man kommer in i positionerna.

här är några gamla bilder på mig när jag var ny på detta (innan graviditeten):
Bild
Bild

Någon som är intresserad av detta eller någon mer som har provat Bodybalance :?:
Användarvisningsbild
Maija
Har vimedbarn.se som startsida

Re: BODYBALANCE

Inläggav Ellas pappa » mån nov 07, 2011 17:25

Kan det vara ett alternativ för att hjälpa en övernaturligt ansträngd nacke? Har arbetat med datorn i fel ställning känns det som i många år och har i princip kronisk värk i axeln och upp i nacken. Har testat lite yoga från en bok som heter "Yoga för rygg och nacke" skriven av Rita Trieger. Dock tror jag att jag skulle behöva gå i grupp och kunna fråga om hjälp. Vill inte sitta still och bara andas som jag fått för mig att kundaliniyoga innebär men inte heller för mycket åt Ashtanga Yoga.
Användarvisningsbild
Ellas pappa
Alltid online
Alltid online

Inläggav Maija » mån nov 07, 2011 17:41

Det kan det absolut vara! En fördel med att träna i grupp är att man kan få tips från instruktören och de flesta instruktörer kan man även fråga om råd efter passet. Give it a try vet jag ;) på Worldclass vet jag att de kör Bodybalance-klasser och det brukar vara både killar och tjejer med.
Användarvisningsbild
Maija

Inläggav Stina » mån nov 07, 2011 17:42

Låter som något för mig - om man kan göra det hemma... Det vore inte helt fel att börja träna lite efter 10 års uppehåll! Finns det på alla gym tro?
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav sprallos » mån nov 07, 2011 20:09

BodyBalance är ett Les Mills pass och brukar finnas på alla ställen som har det. Har dom BodyPump, BodyCombat, BodyStep osv så brukar dom även köra BodyBalance.
sprallos

Inläggav lillaCamilla » mån nov 14, 2011 17:16

Jag älskar bodybalace. Jag har testat Yoga, men jag har koncentrationssvårigheter så det lyckas inte för mig. Jag sitter hela tiden och tänker "Vad nu då? Nu då? Nu då? Och nu?" Pilates är bättre och den här blandningen är bäst! Bodypump gillar jag också. Jag önskar att jag blir en av de där höggravida kvinnorna på gymmet som lyfter vikter trots ungen. Tummen upp åt dem.
lillaCamilla
Stammis
Stammis

Återgå till Träning för en bättre hälsa