Blir den ALDRIG klar?!?!
34 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Blir den ALDRIG klar?!?!
Var hos tatueraren idag igen. Den kommer aldrig bli klar! Har fått en ny tid; 3 oktober, tre timmar till ska jag sitta - minst!
Och det gör så ONT! Det är så mycket detaljer att det tar forever att göra klart den.. Idag satt jag 2 timmar, och allt som hanns med var de miljontals fjällen på ormen, skuggning i fjällen (inte ens i alla), och skugga på undersidan av ormen (så att det ser ut som om den ligger och vilar på min rygg), + några fler konturer på utsidan...
Nästa gång är det meningen att den ska färgläggas men jag känner nu att jag helst bara skulle vilja skita i allt.. Det gör för ont och blir för dyrt! Redan 8000 kr har den kostat.. Så det blir nog inte mer än nästa sittning - oavsett om den är klar då eller inte!!
Här kommer en liten resumé för den som är intresserad! (Bortse från asset
)
Och det gör så ONT! Det är så mycket detaljer att det tar forever att göra klart den.. Idag satt jag 2 timmar, och allt som hanns med var de miljontals fjällen på ormen, skuggning i fjällen (inte ens i alla), och skugga på undersidan av ormen (så att det ser ut som om den ligger och vilar på min rygg), + några fler konturer på utsidan...
Nästa gång är det meningen att den ska färgläggas men jag känner nu att jag helst bara skulle vilja skita i allt.. Det gör för ont och blir för dyrt! Redan 8000 kr har den kostat.. Så det blir nog inte mer än nästa sittning - oavsett om den är klar då eller inte!!
Här kommer en liten resumé för den som är intresserad! (Bortse från asset
- Bilagor
-
- 27 mars 2007
- Picture%20164.jpg (28.16 KB) Visad 892 gånger
-
- 27 mars 2007
- Picture%20160.jpg (27.35 KB) Visad 891 gånger
- TeodorsMamma
Re: Blir den ALDRIG klar?!?!
...
- Bilagor
-
- augusti 2008
- barnvagn + tåg 004.JPG (24.43 KB) Visad 883 gånger
-
- augusti 2008
- barnvagn + tåg 001.JPG (25.89 KB) Visad 884 gånger
- TeodorsMamma
bytte ut översta bilden till en där man ser lite tydligare...
- Bilagor
-
- 9 september 2008
- tatto + bebis 002.JPG (30.1 KB) Visad 680 gånger
-
- 9 september 2008
- tatueringen 001.JPG (22.05 KB) Visad 871 gånger
Senast redigerad av TeodorsMamma ons sep 10, 2008 13:40, redigerad totalt 1 gång.
- TeodorsMamma
Shit va snyggt de är:D Alltså de är ett grymt konstverk:)
-

cornelia19 - Alltid online

Snyggt det blir ! 
men kostar det verkligen så mycket?!
en fråga bara har din tatoo någon betydelse för dig asså ngt budskap eller vad jag ska kalla det .. eller är det endast för att motivet är snyggt?
Har du designat den själ typ eller e det du som står bakom ide'n för motivet eller?? ... allmänt nyfiken *ler*
men kostar det verkligen så mycket?!
en fråga bara har din tatoo någon betydelse för dig asså ngt budskap eller vad jag ska kalla det .. eller är det endast för att motivet är snyggt?
Har du designat den själ typ eller e det du som står bakom ide'n för motivet eller?? ... allmänt nyfiken *ler*
-

Peach - Alltid online

Peach: min tatuerare tar 1500 kr/tim första timmen och sen 1000 kr/timme resten av tiden. Första gången betalade jag 2500 kr, förra gången 3000, idag 2500 kr igen.. Så DYRT är det.. Men han är grymt duktig.
Det är en frihandad tatuering, alltså han som bestämmer helt och hållet hur den ska se ut.. Ögat i mitten har dock en gammal pojkvän designat för ca 5 år sedan, och det var pga den som jag ville "baka in" den i någonting annat..
Jag älskar ormar, och har alltid, alltid önskat mig en orm, men pga att alla jag bott med har haft ormfobi och jag nu har barn och inte tycker det är nån bra idé att skaffa en nu, så har det aldrig blivit av.. Därav just en orm på ryggen.
Körsbärsblommorna (som kommer bli rosa), ville jag ha mest för att de var fina och alla skuggning och dylikt kommer helt och hållet från min tatuerare, det har jag aldrig bett om...
Nu blev det en lång förklaring!
Hoppas du orkade läsa! 
Det är en frihandad tatuering, alltså han som bestämmer helt och hållet hur den ska se ut.. Ögat i mitten har dock en gammal pojkvän designat för ca 5 år sedan, och det var pga den som jag ville "baka in" den i någonting annat..
Jag älskar ormar, och har alltid, alltid önskat mig en orm, men pga att alla jag bott med har haft ormfobi och jag nu har barn och inte tycker det är nån bra idé att skaffa en nu, så har det aldrig blivit av.. Därav just en orm på ryggen.
Körsbärsblommorna (som kommer bli rosa), ville jag ha mest för att de var fina och alla skuggning och dylikt kommer helt och hållet från min tatuerare, det har jag aldrig bett om...
Nu blev det en lång förklaring!
- TeodorsMamma
snygg som fan ,, vill oxå kunna göra sådana
-

zettan - Alltid online

ja tycker den e superläcker.. du blir ett livs levande konstverk 
-

ToToRo - Alltid online

mamma säger att jag kan ställa ut mig efter det här och ta betalt 10 kr titten för att få ihop till summan jag lagt ut på att göra den 
jag kommer i alla fall kunna säga när jag är 80 år att jag var grymt duktig när jag var 22 som klarade av att stå pall för en sån här jävla sak... (Dum som man är...
)
jag kommer i alla fall kunna säga när jag är 80 år att jag var grymt duktig när jag var 22 som klarade av att stå pall för en sån här jävla sak... (Dum som man är...
- TeodorsMamma
shit vad snygg den blir 
Du är verkligen duktig orkar sitta så länge! Hoppas att den blir klar tills nästa gång!
Du är verkligen duktig orkar sitta så länge! Hoppas att den blir klar tills nästa gång!
- Angie1
- Alltid online

najs najs
förstår att tålamodet tryter..jag har min kvar på armen att göra färdig oxå...har tur som har ursäkten att jag är gravid och inte kan just nu
för jag tyckte det gjorde svinont andra sittningen!!
- Jenima
Fan vad snygg den var,dyrt som få men ska du verkligen inte göra klart den?
-

Xena66 - Alltid online

34 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3