Bilbarnstol!? tips å lite hjälp tack...
8 inlägg • Sida 1 av 1
Bilbarnstol!? tips å lite hjälp tack...
ska snart byta till bilbarnsstol då lillan börjar växa ur babyskyddet...
men nu undrar ja lite vilka som e bäst å vilka man kan få för en billig peng då vi inte kan köpa dom dyraste..
men nu undrar ja lite vilka som e bäst å vilka man kan få för en billig peng då vi inte kan köpa dom dyraste..
-

evelina1985a - Alltid online

Re: Bilbarnstol!? tips å lite hjälp tack...
Ett tips jag kan ge är att åka och prova vilka bilbarnstolar som passar i er bil. Det skiljer sig ganska mycket.
-

Nelia - Alltid online

Många stolar såsom acta cosmic comfort säljer de ut för under 2000 kr...får reklamblad hela tiden, från babyproffsen, barnens hus mm.
- alexmamma
- Har vimedbarn.se som startsida

ok tack så mkt!! vi får inga reklamblad hem så d missar man ju tyvärr...dessvärre har vi bara babyproffsen här i stan..
-

Vi har en Akta cosmic XTP och är svinnöjda med den...passar oss super. Men det är som Nelia säger...det beror mycket på vilken bil man har. Olika stolar passar olika bra beroende på bilmodell. Sen är det ju mycket tycke och smak + om ni behöver flytta runt stolen mycket eller om den kommer få vara stilla i samma bil jämt.
- sprallos
vi har en saab..å vi kommer ha den i bilen hela tiden då vi bara har en bil...
-

Jag håller med Nelia & Sprallos, åk och prova. Sen kan de också skilja på om man vill ha stolen bak eller fram i bilen. Vi köpte en Acta Graco cosmic comfort innan jul. Först monterade vi den bak och det blir superdåligt, men fram är den kanon!
När det gäller pris så har jag sett att Brio är en av dom billigare alternativen, men de saknar nacksidoskydd som NTF verkligen rekommenderar.
När det gäller pris så har jag sett att Brio är en av dom billigare alternativen, men de saknar nacksidoskydd som NTF verkligen rekommenderar.
-

grynet_å_jag - Alltid online

8 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar