Bilbarnstol eller inte på tågresa?
4 inlägg • Sida 1 av 1
Bilbarnstol eller inte på tågresa?
På måndag ska jag och Tim ut och åka tåg för första gången. Spännande och nervöst.
Resan tar 3 timmar och jag är väldigt kluven om jag ska ta med mig babyskyddet. Nackdel är ju givetvis att det blir ännu mer att bära på men fördelen är ju att han kan sitta i den på sin plats. Han är ju liten än så han kan inte sitta själv och ligga ner är ingen höjdare. Någon med erfarenhet, tips om hur jag bör göra?
Resan tar 3 timmar och jag är väldigt kluven om jag ska ta med mig babyskyddet. Nackdel är ju givetvis att det blir ännu mer att bära på men fördelen är ju att han kan sitta i den på sin plats. Han är ju liten än så han kan inte sitta själv och ligga ner är ingen höjdare. Någon med erfarenhet, tips om hur jag bör göra?
-

Fluffis - Alltid online

Re: Bilbarnstol eller inte på tågresa?
Det är hur skönt som helst att ha babyskyddet så dom kan sitta i själv! För det är väldigt jobbigt att sitta och hålla i dom länge.
Annars kanske du har liggdelen från vagnen som du kan ha bredvid dig så slipper du släpa på babyskyddet ? Det funkar, kanske blir lite mindre plats bredvid dig men det gör ju inget. 3 timmar är inte så farligt långt.
Annars kanske du har liggdelen från vagnen som du kan ha bredvid dig så slipper du släpa på babyskyddet ? Det funkar, kanske blir lite mindre plats bredvid dig men det gör ju inget. 3 timmar är inte så farligt långt.
-

nita - Alltid online

gäller de 3 timmar bara så skulle jag nog skippa babyskyddet och ha bebisen i knäet! Tycker de är så bökigt att bära med sej bilbarnstolen! Bebisen kan ju sitta i ditt knä med ryggen lutad mot din mage...det är ju inte alls tungt!
hoppas ni kommer på hur ni ska göra! Lycka till!
- Lindis_86
- vimedbarn.se skribent

jag hade inte tagit med babyskyddet. Möjligtvis bärselen, eller liggdelen till vagnen som Nita sa. Babyskyddet är ju döden att bära på. Hade varit skillnad om du skulle stå upp, då hade nog babyskyddet varit skönt, men ska du sitta så är det ju lätt att hålla bebisen.
- Liina
- Alltid online

4 inlägg • Sida 1 av 1