För oss som älskar att baka eller älskar att äta nybakat!
av Sasoki mån feb 08, 2010 10:26
Sitamoiaaaaaa! Du är ju helt grym!!! F---n va häftig postentårtan blev! Så fiffigt med breven o duvan, göörsnyggt!!!! Nä, det kan nog va svårt att ta mer betalt såklart... Du får köpa billigare ingridienser... 
-
Sasoki
- Alltid online

-
av lolenona_84 tis feb 09, 2010 23:38
berömmer din tårta här med redhotwera, tycker den är jättefin  sitamoia- postentårtan blev ju jätteläcker. Gillar ideen med duvan och alla breven. varför kostar dina tårtor så mycket att göra? för det var väl vad allt material kostade eller? Mina kostan mellan 150:- till 250:- beroende på fyllningar och sånt. Då har jag räknat ut vad tex en msk kakao, en dl mjöl, en dl socker osv kostar. Jag handlar på ica kvantum så det är ju inte lågpris heller
-
lolenona_84
- Alltid online

-
av lolenona_84 fre feb 12, 2010 12:42
jättefina tårtor fru w! sitamoia- oftast hamnar materialkostnaden på ca 200:- och då är det verkligen allt, mjöl, socker, vatten, el, kartong, fat mm sen brukar jag lägga till en tia för övrigt och där får lite av verktygskostanden ingå. Jag köper ju inte massor med verktyg och sen används de ju om och om igen. Jag tar ju betalt lite för arbetet också så lite extra blir det ju men alla tjatade ständigt på mig att jag var tvungen att ta mer betalt för att inte bli utnyttjad men det är ju så svårt. Det brukade gå bättre om jag tänkte som så att jag ger ett pris innan och skulle jag bli missnöjd med mitt jobb så tar jag lite mindre betalt än vad jag tidiagre sagt 
-
lolenona_84
- Alltid online

-
av Trötta mamman fre feb 12, 2010 16:58
Snyggt fru Wahlström - men hur orkar du stå och baka när du är höggravid?
-
Trötta mamman
- Alltid online

-
Återgå till Bak- och tårttråden
|