Behøver goda råd
8 inlägg • Sida 1 av 1
Behøver goda råd
Hej!
Vår dotter har somnat i vår säng hittills, jag har ammat henne liggandes o så har vi lagt øver henne i sin egen när vi lagt oss. Iband har hon vaknat til då men det har gått bra, att bli lagd øver ändå så att säga. Nu har hon børjat krypa, så vi kan inte gøra så här mer. Nu har vi flyttat hennes säng till eget rum så jag kan sitta i en fåtølj bredvid o amma o sen bara kan lägga ner henne. Men problemet e att vaknar hon då så vet jag inte va jag ska gøra? Kan ju inte ta upp henne om o om igen, o har inga trøstmetoder när hon ligger i sängen, räcker itne att jag står bredvid, hon e ju inte van vid situationen.Hon vill bara upp. Så igår satt jag jämte hela kvällen før att hon skulle somna, men hon satt vaken o klättra runt o de sluta me att hon blev skitlessen o vi fick ta upp henn o natta i vår säng o sen bära in henne.
Tacksam før goda råd om inførsel av nya rutiner e liknande.
Mvh Annika!
Vår dotter har somnat i vår säng hittills, jag har ammat henne liggandes o så har vi lagt øver henne i sin egen när vi lagt oss. Iband har hon vaknat til då men det har gått bra, att bli lagd øver ändå så att säga. Nu har hon børjat krypa, så vi kan inte gøra så här mer. Nu har vi flyttat hennes säng till eget rum så jag kan sitta i en fåtølj bredvid o amma o sen bara kan lägga ner henne. Men problemet e att vaknar hon då så vet jag inte va jag ska gøra? Kan ju inte ta upp henne om o om igen, o har inga trøstmetoder när hon ligger i sängen, räcker itne att jag står bredvid, hon e ju inte van vid situationen.Hon vill bara upp. Så igår satt jag jämte hela kvällen før att hon skulle somna, men hon satt vaken o klättra runt o de sluta me att hon blev skitlessen o vi fick ta upp henn o natta i vår säng o sen bära in henne.
Tacksam før goda råd om inførsel av nya rutiner e liknande.
Mvh Annika!
- Ankiz
- Börjar hänga här en del

Re: Behøver goda råd
Hon e 8 mån den 3e Juni
- Ankiz

Ni kan inte ha hennes säng bredvid eran ett tag så kan du ligga och läsa eller bara vara hos henne när hon inte sover. Är hon ledsen när hon vill upp eller klättrar hon bara omkring i sängen? Sen kanske ni ska ta fajten om att hon inte behöver mat på natten för det behöver dom inte i den här åldern men det kan bli några jobbiga dagar/veckor innan hon inser att hon inte får tutta.
Oskar har lätt för att somna för det mesta men vaknar oftast när vi lägger oss, hans säng står jämte vår och då är ju han halvpigg så han pratar och lever om i sängen men han är över att vara i sängen så länge vi ligger i vår säng.
Lycka till!
Oskar har lätt för att somna för det mesta men vaknar oftast när vi lägger oss, hans säng står jämte vår och då är ju han halvpigg så han pratar och lever om i sängen men han är över att vara i sängen så länge vi ligger i vår säng.
Lycka till!
- Taweret
- Alltid online

Tusen tack før svaret Taweret, o STORT GRATTIS till nya bebisen i magen!! Vad roligt=) Vi pratade ju om att møtas du o jag, men tiden bara sprang iväg kändes det som! Bor ni kvar där ute? Vem vet i framtiden kanske vi får tummer ur=)
Tillbaka till mitt "problem"
Sängen har stått bredvid vår tills nu. Anledningen till att vi flyttade ut den är att vårt rum e så trångt, o att jag ska kunna sitta o amma henne i en stol bredvid, før jag kan inte ligga o amma henne o direkt när hon somnat lyfta upp henne o lägga øver, før då vaknar hon. Hon har bara somnat till tutte om man säger, hela sitt liv, har inget annat sätt att søva henne, hon e så van vid det nu. Så därfør måste hennes säng nog va i ett annat rum.
Iførrgår gick de bra, satt i stolen o amma o hon somnade o la ner henne i sin säng, sen vaknar hon en gång till ibland, då ammar jag henne igen. Men så kan jag inte hålla på, när hon låg i vår säng kunde jag bara visa mig o ge henne nappen el ligga bredvid en stund, så somnade hon om, nu när hon vaknar i sin säng , som e nytt fr henne, børjar hon klättra o leka o vaknar helt om man säger så. Då vet jag inte vad jag ska gøra før att hon ska somna om där o då.
Suck!! Jobbigt, men jag ska inte klaga allt har gått smidigt hittills o hon har sovit hela nätter sen hon va sju veckor typ . O inte ätit på natten sen dess nästan heller.
Tillbaka till mitt "problem"
Sängen har stått bredvid vår tills nu. Anledningen till att vi flyttade ut den är att vårt rum e så trångt, o att jag ska kunna sitta o amma henne i en stol bredvid, før jag kan inte ligga o amma henne o direkt när hon somnat lyfta upp henne o lägga øver, før då vaknar hon. Hon har bara somnat till tutte om man säger, hela sitt liv, har inget annat sätt att søva henne, hon e så van vid det nu. Så därfør måste hennes säng nog va i ett annat rum.
Iførrgår gick de bra, satt i stolen o amma o hon somnade o la ner henne i sin säng, sen vaknar hon en gång till ibland, då ammar jag henne igen. Men så kan jag inte hålla på, när hon låg i vår säng kunde jag bara visa mig o ge henne nappen el ligga bredvid en stund, så somnade hon om, nu när hon vaknar i sin säng , som e nytt fr henne, børjar hon klättra o leka o vaknar helt om man säger så. Då vet jag inte vad jag ska gøra før att hon ska somna om där o då.
Suck!! Jobbigt, men jag ska inte klaga allt har gått smidigt hittills o hon har sovit hela nätter sen hon va sju veckor typ . O inte ätit på natten sen dess nästan heller.
- Ankiz

Jag har gjort så att jag har lagt en madrass på golvet i Youshuas rum, där vi ligger och gosar och äter välling på kvällen tills han somnar, gjorde även så när han ammade. Jag har lärt honom att när jag smeker och buffar honom i rumpan (obs inte buffa som i anna w:s sätt) att han ska somna om om han vaknar på natten. Allt som oftast så somnar han om. Skulle han vara hysterisk så tar jag upp honom och så lägger vi oss på madrassen tills han har somnat om och sen lyfter jag till baka honom igen i spjälsängen.
-

zettan - Alltid online

hmm tack zettan! låter inte så dumt. ligger nog nånting i det att inføra vissa moment som buffning o de.. Men säg att jag ammar henne i stol infør natten, så vaknar hon o jag vet att hon mätt o redo før natten, ska jag då bøja mig ner o klappa o buffa el nåt då kanske? det funkade inte igår, varje gång ja la henne ner vände hon sig på mage o reste sig på knæ o klættrade runt..fast hon va dødstrøtt tillslut
- Ankiz

Ankiz tack så mycket för gratulationerna
Jag har tänkt på dig och att jag ska höra av mig men tiden går ju så himla fort. Visst bor vi kvar här på Langhus och lär göra ett tag till.
Hoppas att du får ordning på sömnen.
Hoppas att du får ordning på sömnen.
- Taweret
- Alltid online

jag började med att buffa honom medans vi ammade då jag höll på att vänja av honom med sugbehovet . Sen så samm sov jag några nätter på madrassen med Youshua och varje gång han vaknade så smekte jag honom och buffade och fick honom att somna om sen efter några nätter la jag honom i sin spjälsäng och jag sov på madrassen och varje gång han vaknade till så stack jag in handen genom spjälorna och buffade.
Ett fel jag kom på mig med var att jag många gånger hade för brottom. Youshua är oxå en sådan som måste hålla på att böka runt och leka lite innan han ska sova och det får han göra lite på madrassen som ligger på golvet och allt som oftast så lägger han sig själv till rätta i skedställning på min arm och gosa men lika ofta så får jag lägga honom till rätta.
Jag kan rekomendera en bok som heter Somna utan gråt som jag hade väldigt stor hjälp av Författaren heter elisabeth pantley har jag för mig.
Ett fel jag kom på mig med var att jag många gånger hade för brottom. Youshua är oxå en sådan som måste hålla på att böka runt och leka lite innan han ska sova och det får han göra lite på madrassen som ligger på golvet och allt som oftast så lägger han sig själv till rätta i skedställning på min arm och gosa men lika ofta så får jag lägga honom till rätta.
Jag kan rekomendera en bok som heter Somna utan gråt som jag hade väldigt stor hjälp av Författaren heter elisabeth pantley har jag för mig.
-

zettan - Alltid online

8 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Septembermammor 2008