behov av tips på vagn
14 inlägg • Sida 1 av 1
behov av tips på vagn
det finns sån stor vagnkunskap här så jag tänkte passa på att utnyttja den 
jag vill ha en ny sittvagn vagn (eller begagnad i o för sig men ny för mig)
den måste ha
*stora 4 hjul(ska fungera på grus, snö m.m)
*hyffsat liten då den är ihopfälld
positivt om ryggstödet går att fälla.
Glad för alla tips jag kan få.
jag vill ha en ny sittvagn vagn (eller begagnad i o för sig men ny för mig)
den måste ha
*stora 4 hjul(ska fungera på grus, snö m.m)
*hyffsat liten då den är ihopfälld
positivt om ryggstödet går att fälla.
Glad för alla tips jag kan få.
-

ToToRo - Alltid online

Re: behov av tips på vagn
Jag köpte en Brio race för nån vecka sen,är jätte nöjd med den
Den har allt det du ville ha... Kollade på blocket men alla fina va sålda så det slutade med en ny 
- milla
- Alltid online

Jag köpte en emmaljunga scooter 2,0 och är jätte nöjd med den 
köpte den ny då inte fanns någon beg jag ville ha.
köpte den ny då inte fanns någon beg jag ville ha.
- HärligaTöser
- Alltid online

Jag var också och kollade Emmaljunga scooter häromdagen, då jag sålde bort Marius kombivagn + carenan. Nu har vi alltså bara syskonvagnen - iofs är jag alltid iväg med båda barnen, så det är inte jättebråttom med en ny vagn. Jag funderar dock köpa en urban jungle till näst.
Förresten, cresent comfort (tror jag den hette), verkar jättebra också. Som jag förstod det är den (relativt?) ny på marknaden, har fullt liggläge.
Förresten, cresent comfort (tror jag den hette), verkar jättebra också. Som jag förstod det är den (relativt?) ny på marknaden, har fullt liggläge.
- Eva
- Alltid online

Eva skrev:Förresten, cresent comfort (tror jag den hette), verkar jättebra också. Som jag förstod det är den (relativt?) ny på marknaden, har fullt liggläge.
Crescent Compact hette den.
- Eva
- Alltid online

jag har en liten crecent men det e små hjul på den. men det var det fulla liggläget som jag föll för. har uppskattat den till liam förutom de små hjulen
emmaljungan scooter har jag kikat lite på. fanns hyffsat många på blocket med.
annars verkar det vara brion. Liams kusin har en brio men det går bara att fälla ett hack.
emmaljungan scooter har jag kikat lite på. fanns hyffsat många på blocket med.
annars verkar det vara brion. Liams kusin har en brio men det går bara att fälla ett hack.
-

ToToRo - Alltid online

Är compactens hjul små?! Såvitt jag kan se är de precis lika som scooterns... Eller menar du att ni har någon annan modell?
- Eva
- Alltid online

Jag har en Teutonia Timmy. 4 riktiga hjul, hela klädseln tvättbar i maskin (även sufletten) och ganska liten ihopfälld. Ett stort plus är att det är helt plant liggläge och bågen fram är löstagbar (bra när man har stora barn som jag haft) 
- lime95
- Alltid online

Jag tjuvläser lite i din tråd...håller själv på att bli tokig på detta med vagn. Jag vill slippa köpa en dubbel. Victor kommer vara 2,9 när bebbe kommer och det är som sagt i augusti. Det är några månader innan snön och vintern kommer och då vet jag av erfarenhet att det inte blir just något vagnande för oss. Det är svårt att gå promenader hemma pga halkan och snökarmar mm...det är dessutom kallt och trist. Så den tiden tar vi bilen...Sen till våren är Victor 3½ och knappast sugen att åka vagn när vi ska någonstans....jag är rädd att det blir en dyr utgift och sen står den bara.
Vi kommer att köra på med Quinny:n och hans resesulky....alt att vi satsar lite mer pengar på en ordentlig sittvagn...en som är stadig men blir minimal när man fäller ihop den.
Vi kommer att köra på med Quinny:n och hans resesulky....alt att vi satsar lite mer pengar på en ordentlig sittvagn...en som är stadig men blir minimal när man fäller ihop den.
- sprallos
Vi har en Brio race och är supernöjda med den! Köpte en beggad på Blocket i höstas. Den har funkar super nu i vinter! Det är inte fullt liggläge i den men Elis har sovit superbra i den. Rekommenderas varmt!
- shoegal
- Alltid online

Jag hittade en för mig ny vagn och tar denna tråd akt för att tipsa, eftersom den är nyast.
Är sola bekant för er? Fråga inget, jag vet inget, men den ser i alla fall rätt okej ut =)
http://www.mamasandpapas.com/sola/
Är sola bekant för er? Fråga inget, jag vet inget, men den ser i alla fall rätt okej ut =)
http://www.mamasandpapas.com/sola/
- Eva
- Alltid online

Den vagnen ser ju fin ut! Var kommer den ifrån? Svensk?
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
eva:vår cresents hjul e pygmé
sola vagnen e nästan för mordern för mig (skogsmullen i mig) frågan e doch om hjulen i fram. man skulle ju vilja provköra
lime95: den lät toppen.. ska spana in den.
sola vagnen e nästan för mordern för mig (skogsmullen i mig) frågan e doch om hjulen i fram. man skulle ju vilja provköra
lime95: den lät toppen.. ska spana in den.
-

ToToRo - Alltid online

nu lutar det mot en timmy.. älskar fulla liggläget... men hur ser den ut ihopfälld?
-

ToToRo - Alltid online

14 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar

[/url