behöver verkligen all hjälp jag kan få!!
2 inlägg • Sida 1 av 1
behöver verkligen all hjälp jag kan få!!
De är så här att jag har kommit i kontakt med en tjej via min blogg som bor här på samma ställe som jag och vi har aldrig varit kompisar eller så men nu har vi fått bra kontakt via bloggen..
Har nu fått veta att hennes kille trycker ner henne, är elak, låter inte henne göra något alls, hotar med självmord och att han ska ta full vårdnad av ders 2 åriga dotter om hon lämnar honom osv.
Han läser hennes mail, kollar fb och mobilen.
Fick även veta att han tvingat sig på henne sexuellt 2 ggr!
Hon vet att hon inte kan leva så där och är samtidigt rädd att bryta upp.
Dels har hon inget jobb så hon kan inte klara sig själv, dels är hennes föräldrar på killens sida och bryr sig typ inte alls om henne och så är hon jätte rädd att hanska få vårdnaden om flickan!
Jag känner att jag måste hjälpa henne men ah rinte erfarenhet av detta så jag frågar er, mina underbara vänner här som har olika erfarenheter att dela med sig av.
Hur fungerar de med social bidrag?
Hur fungerar en vårdnads tvist och kan hon med säkerhet få vårdnaden om dottern eller är risken stor att han får de?
Hon ha typ inge vänner så jag vill verkligen kunna hjälpa henne!
Hoppas på bra svar och ganska snabbt, vad ska jag göra och vad ska jag råda henne att göra.
hon verkar iaf ha styrkan att kunna lämna honom.
Har nu fått veta att hennes kille trycker ner henne, är elak, låter inte henne göra något alls, hotar med självmord och att han ska ta full vårdnad av ders 2 åriga dotter om hon lämnar honom osv.
Han läser hennes mail, kollar fb och mobilen.
Fick även veta att han tvingat sig på henne sexuellt 2 ggr!
Hon vet att hon inte kan leva så där och är samtidigt rädd att bryta upp.
Dels har hon inget jobb så hon kan inte klara sig själv, dels är hennes föräldrar på killens sida och bryr sig typ inte alls om henne och så är hon jätte rädd att hanska få vårdnaden om flickan!
Jag känner att jag måste hjälpa henne men ah rinte erfarenhet av detta så jag frågar er, mina underbara vänner här som har olika erfarenheter att dela med sig av.
Hur fungerar de med social bidrag?
Hur fungerar en vårdnads tvist och kan hon med säkerhet få vårdnaden om dottern eller är risken stor att han får de?
Hon ha typ inge vänner så jag vill verkligen kunna hjälpa henne!
Hoppas på bra svar och ganska snabbt, vad ska jag göra och vad ska jag råda henne att göra.
hon verkar iaf ha styrkan att kunna lämna honom.
-

gangsterflickan - Alltid online

Re: behöver verkligen all hjälp jag kan få!!
tack! känns bra att kunna ge lite fakta och inte bara gissningar!
-

gangsterflickan - Alltid online

2 inlägg • Sida 1 av 1