Banner Forum Image

behöver konkreta råd ang utbyte av mål!

Diskutera barns matvanor och barnmat

Re: behöver konkreta råd ang utbyte av mål!

Inläggav soffilina » lör jan 22, 2011 15:58

angående amning kämpade jag och kerstin i två månader tills vi gav upp i samrådan med både barnmorska och bvc. jag trivdes aldrig och det funkade aldrig riktigt. problemen började redan på BB då kerstin inte alls vill ta bröstet och vi fick stödmata med ersättning från början då hon tappade vikt å fick lågt socker.
kämpade på sålänge jag orkade men blev helt knäckt. pumpade sedan i en månad så hon fick det jag hade (ca 1-2 mål per dag) tills det sinade såpass att det inte var värt mödan längre.

vi var två lyckliga personer jag och kerstin från den dagen vi la mer amning och körde endast flaska. för oss var det det bästa vi kunde göra :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Re: behöver konkreta råd ang utbyte av mål!

Inläggav sprallos » lör jan 22, 2011 16:02

Man är olika och tycker olika, så är det ju. Så länge ens barn mår bra och mamma/pappa mår bra så är det ju bra.

Jag ger Ebba gröt och det funkar bra, sen har jag tyvärr varit lite frikostig med fruktpure så det är ju såklart det hon helst äter. Så nu ska jag inte ge det utan köra på med rotfrukter osv. Men som sagt, än är det inget fullt mål, det är bara smakisar än. Några tsk sen ammar jag resten. Ersättning nån enstaka gång...
sprallos

Föregående

Återgå till Matvanor & barnmat