BEHÖVER HJÄLP SNABBT! Gäller magsjuka!
22 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
BEHÖVER HJÄLP SNABBT! Gäller magsjuka!
Inga råd från sjukvårdsrådgivningen eller bvc funkar.. jag antar att vi e på sluttampen han har varit dålig 4 dagar nu... mitt problem är att han har alltid haft känslig mage å jaghar gett honom pytteportioner ofta av gröt sen igår....å vatten. Har vätskeersättning men den kräks han av. Nu har han kissat lite dåligt så jag försöker få i honom all vätska jag kan men hur lätt e det lixom????
Har ni några tips på vad man kan ge små portioner av som han inte kräks upp? Hur gör ni när era barn är mag sjuka? Fan jag känner mig så jävla okunnig så jag blir förbannad.
jag tycker allt känns så hattigt det jag gör jag får lixom ingen kläm på vad jag ska göra?? eller ge??
Välling är att utesluta han blir pruttig imagen av den å det e inte läge för det nu. Snälla ge mig alla tips och råd ni kan så fort ni kan.Han är 8 månader. mvh kim
Har ni några tips på vad man kan ge små portioner av som han inte kräks upp? Hur gör ni när era barn är mag sjuka? Fan jag känner mig så jävla okunnig så jag blir förbannad.
jag tycker allt känns så hattigt det jag gör jag får lixom ingen kläm på vad jag ska göra?? eller ge??
Välling är att utesluta han blir pruttig imagen av den å det e inte läge för det nu. Snälla ge mig alla tips och råd ni kan så fort ni kan.Han är 8 månader. mvh kim
Senast redigerad av kimulf fre mar 19, 2010 15:28, redigerad totalt 1 gång.
- kimulf
- Har vimedbarn.se som startsida

Re: BEHÖVER HJÄLP SNABBT! Gäller magsjuka!
Isglass tycker jag är outstanding!! hoppas de går fort över!
-

jessikan - Galen i vimedbarn.se

kan man ge isglass när dom e så små? ska pröva blåbärspure...
- kimulf

Glass är outstanding! Isglass eller vaniljglass, då får han i sig både socker och vätska. För sockret kan vara bra också i detta läget. Ta små, små skedar i taget. Det gäller även vätskeersättning och vatten skedvis och ofta. Min tös och jag för den delen tycker att apotekets vätskeersättning smakar apa. Så jag gör egen istället.
Hoppas att han bättrar på sig snart!
Hoppas att han bättrar på sig snart!
-

magda - Alltid online

när jag var liten fick jag hemgjord vetemjöls välling, men glass lät ju mer spännande kanske.
-

gellis - Alltid online

Men glass är inte riktigt vad jag e ute efter tror jag... jag ska nu vänja magen vid mat igen.... den e lite känslig det e nog därför han kräks .. hur går man tillväga för att vänja magen igen och med vad? Infektionen är nog över... får han tex för mycket gröt kastar han upp tänkte om det fanns nåt snällare för magen än gröt? eller nåt?
- kimulf

då kanske vetemjölsvälling är något, den är väldigt skonsam för magen. den är gjord på mjöl vatten/mjölk socker salt, låter kanske äckligt men den är rätt god
-

gellis - Alltid online

hur mycket av varje? det låter som en välling jag fick när jag var liten....den kallades slätvälling.. det var smör mjöl mjölk salt socker men smör kanske inte e så bra?
- kimulf

jo det kanske är samma, smöret kanske är mjukgörande för tarmarna. tyvärr kan jag inga mått, men det blir ju nästan som att reda mjölken antar jag
-

gellis - Alltid online

Majsvälling är väl skonsamt mot magen, äter han mat? I så fall är ju kokt mat att föredra, ris, kokt fisk. Men ge honom bara små portioner, när Thea var 10/11 mån hade hon sin första magsjuka. Och hon höll på och kräkas i nån vecka efter hon bivit bra. Så det kan ta tid för dom innan det lugnar sig.
-

magda - Alltid online

men ska man fortsätta ge mat då om dom kräks...alltså man väntar et tag sen ger igen...jag har ju aldrig gjort mat till honom utan har kört på burkar för jag e inte så duktig i köket... hur gör man? han kräks av sånt som smakar illa också. shit borde jag vara mamma egentligen?? pust... matbiten e inte min grej
- kimulf

Majsvälling är superbra när han varit magsjuk. Ge honom det ett tag och om det verkar gå bra så introducera mat sakta sen...
- emmaoskrutten
- Alltid online

Varför inte prova lite nyponsoppa eller blåbärssoppa?
Majspuré, palstenackspuré skulle jag också prova.
Det är gott och lite sött så det borde gå bra.
Lycka till!
Majspuré, palstenackspuré skulle jag också prova.
Det är gott och lite sött så det borde gå bra.
Lycka till!
- Fru S.
- Alltid online

22 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Barns hälsa & utveckling