Banner Forum Image

Behöver bara skriva av mig

Behöver bara skriva av mig

Inläggav MinLyckaLeiha » mån nov 10, 2008 10:15

Detta hör kanske inte till relationsproblem men mina tankar snurrar som bara den just nu.

När jag och A gjorde slut, så va han ute å festa rätt mycket, både någon enstaka vardag och på helger. Jag visste inte riktigt hur jag skulle hantera det, jag kände mig lite sårad, trots att det va jag som gjort slut.
Så jag spenderade ganska många helger med min killkompis, och det är ganske inte så svårt att lista ut vad som hände till slut. Jo vi hamnade i säng. Och det va liksom inte bara en gång utan vid flera tillfällen. Jag kände liksom lite som så att jag är singel, jag har rätt att göra vad jag vill.

Men nu i efterhand så känns det som jag har varit otrogen.
A frågar hela tiden om det hände något mellan mig och P, och jag vet inte riktigt vad jag ska svara,
Jag VILL vara ärlig, det vill jag, men sanningen kommer såra A så otroligt mycket så jag har inte vågat säga något.
Jag vill liksom inte att det vi nu har fått tillbaka ska förstöras.

Men sen är mina känslor väldigt delade, anledningen till att det från början tog slut mellan mig och A va just för att jag hade haft känslor för P sen Augusti förra året, och jag skulle göra slut med A men då visade det sig att jag va gravid, och eftersom jag vägrade abort bestämde vi att försöka igen och ge det en chans.
Okej,vimsigt och virrigt det här.
Men mina känslor är på två ställen just nu. Det är som om hjärtat har delats i två delar, ena änden är i A´s hjärta medans andra är i P´s hjärta.
Jag har ALDRIG någonsin haft så starka känslor för någon som jag har för P, men samtidigt så älskar jag Andreas.
Okej, det här är åt helvete vimsigt :cry: .
Men jag går och håller inne känslorna hela tiden.
Och när A frågade mig häromdagen om jag verkligen ville fortsätta med honom så svarade jag Ja, fast att jag egentligen inte visste.
fast att jag står här med så mycket lögner och känslor.
Jag vill inte ljuga, avskyr lögner,
Fan, jag ska tydligen vara vuxen nu, men jag känner mig som en liten feg myra som inte vågar ta tag i verkligheten. Jag är rädd, mesig och sliten. Jag är inte vuxen för fem öre nu, jag är som en treåring som ska hälsa på en ny människa för första gången som ställer sig bakom mammas ben och hoppas på att hon ska rädda mig.
:cry: Jaja, nu har jag skrivit av mig :cry:
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
MinLyckaLeiha
Alltid online
Alltid online

Re: Behöver bara skriva av mig

Inläggav anettejohansson » mån nov 10, 2008 10:18

Jag tror att de bästa e att hålla sig till sanningen o du ska ju absolut göra de om du bestämmer dig för att fortsätta med A. Hellre att du berättar de för honom än att de kanske kommer från någon annan ? Säg att du behöver tid på dig o verkligen tänka igenom allt för din o hans skull !
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinLyckaLeiha » mån nov 10, 2008 10:26

anettejohansson: Ja absolut, men det värsta är att när jag för några veckor sedan skulle börja säga det till honom, så började jag med att säga att "du vet, dom månaderna när vi hade gjort slut" och då tittade han på mig som ett fån å bara, va har det vart slut mellan oss? Å då blev jag totalt förvirrad, för DET va slut, men han har inte accepterat det. Då har jag ju helt plötsligt varit otrogen, eller? jag fattar ingenting. För det va slut, å han sa också att det va slut då.
(föresten, det är ingen annan i Sävsjö som vet det här, det är bara min syster i Göteborg)
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
MinLyckaLeiha
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » mån nov 10, 2008 10:29

jag tycker nästan det blir ännu värre att undanhålla det om han inte tycker att ni gjort slut någon gång, för om ni hade gjort slut hade det vart din business vad du gjorde under tiden, men om han nu inte ser det så utan som att ni var tillsammans hela tiden blir det jätteviktigt att berätta. Tydligen vet han om att det KAN ha hänt något mellan dig och den här killen och han kan ju gå och fråga killen själv, man vet ju aldrig vilket svar han får. Sanningen är alltid det säkraste alternativet, så slipper du oroa dig mer. Förklara det från din sida, att du tyckte det var slut osv.
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav ulrica42 » mån nov 10, 2008 10:29

usch vilken jobbig situation. mitt råd (om du vill ha råd) är att du sätter dig ner och riktigt funderar över hur du vill ha ditt liv. tänk inte bara kortsiktigt, att A blir ledsen/glad över ditt beslut, utan hur just du vill leva ditt liv (ingen annan kommer leva det åt dig). när du tittar tillbaka på ditt liv om tio år, kommer du kunna känna att du gjorde "rätt" beslut? bara för att man har barn ihop är det inte säkert man är ämnade för varandra. jag hade iaf varit egoistisk i den situationen, det ska man alltid vara när det gäller beslut som påverkar ens framtida liv. hoppas det löser sig för dig.
Användarvisningsbild
ulrica42
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » mån nov 10, 2008 10:30

och framförallt: red ut dina känslor för din killkompis en gång för alla. Det är inte schysst mot A att fortsätta vara med honom fast du är osäker.
Bild

Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinLyckaLeiha » mån nov 10, 2008 10:34

Liina: Jo men det va ju liksom slut, för han sa det även till mina föräldrar, sina föräldrar, sina syskon. Men nu förnekar han det. Jag får väl helt enkelt försöka förklara för honom.

ulrica42: Jo jag försöker det, men jag kommer ingen vart, och det känns liksom som att hur jag än gör så blir allt fel.
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
MinLyckaLeiha
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinLyckaLeiha » mån nov 10, 2008 10:35

Liina: Killkompisen vet redan mina känslor, bollen ligger helt hos mig.
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
MinLyckaLeiha
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kakan » mån nov 10, 2008 11:17

Men din killkompis P, tror du det är något hållbart där? jag menar så det inte blir så att du gör slut med A, blir tillsammans med P och sen tar även det slut efter ett par månader. Då kanske det i och för sig är så att du ÄNDÅ inte vill ha A tillbaka, att du kommit över honom helt då och det visar sig att ingen av dem var för dig.

Du får helt enkelt försöka fundera ut hur ditt liv kan komma att se ut med de båda killarna och se vad som känns mest hållbart. Tror du att du hade velat lämna A om det inte hade varit för P? Om du svarar ja så är det ju klart du ska lämna honom. Om inte blir det inte lika lätt...

Sen om du ska berätta eller inte. Nej, säger jag. Speciellt inte om du väljer P före A, då sårar det honom bara att veta att du dessutom varit "otrogen" (som han kommer se det då). Och väljer du A, så finns det heller ingen anledning att berätta eftersom det antagligen bara kommer komplicera ert förhållande.

Fast som jag tolkar det så har du redan valt, du vill hellre vara med P. Sen förstår jag såklart att det inte är enkelt när du har barn med någon annan. I slutänden är det bara du som kan bestämma hur du ska göra!
Bild

Bild
Kakan
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » mån nov 10, 2008 11:59

Hm jobbigt ! Jag e inte typen som skvallrar så mig behöver du inte oroa dig för =) Om de va de du menade med att ingen annan i sävsjö vet de här !
Men jag tror iallafall att du ska berätta eller så fundera på hur du skulle vilja att han hade gjort mot dig !? O så utgår du från de oftast vill man ju att ens partner ska va ärlig mot en =)
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » mån nov 10, 2008 12:04

jag tänkte på det här dilemmat medan jag duschade :) och jag tycker såhär, nu när jag tänkt efter:
Ärlighet varar längst, speciellt som saker kan komma fram på annan väg. Dock kanske man ibland får vara lite oärlig men då styrker ett visst mått av ärlighet ens trovärdighet. Du och P hade sex ett antal gånger och det är svårt att förklara för A, men att inte berätta alls känns inte alls bra tycker jag. Så du kanske kan sätta dig med A och förklara att när det kändes som att det var slut (om det var det eller ej är inte viktigt) och du kände dig ensam och inte visste om du och A skulle fixa att vara tillsammans igen, så råkade du hamna i säng med P en gång. Du ångrade dig efteråt och nu berättar du detta eftersom du vill gå vidare med A och inte vill ha några hemlisar. Det med P betydde inget. Detta kan du självklart bara säga om det aldrig mer kommer hända något med P, annars är det alldeles för oärligt.
hoppas det går bra
Bild

Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinLyckaLeiha » mån nov 10, 2008 14:04

Tack för hjälpen. Jag tog upp detta med A nu på förmiddagen. Öga mot öga.
Jag har grundat å grundat. Och saken är den att när jag va borta i Göteborg i en månad så va det ju faktiskt A jag längtade hem till och A jag bara ville va med. Svaret fanns i mig själv hela tiden, jag behövde bara vakna upp i sinnet lite.
Jag berättade för A vad som hänt när det va slut mellan oss, å han tog det ganska bra, visst blev han ledsen över att jag hade vart med någon annan, men han sa att det hör till det förflutna nu. Vi glömmer allt som har varit. Det känns skönt att jag kn lägga det bakom mig och sluta grunda på det och fortsätta må dåligt.
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
MinLyckaLeiha
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » mån nov 10, 2008 14:09

jättebra gjort. Nu slipper du gå med den klumpen i magen längre! Sen kommer han säkert ha stunder då han försöker använda det mot dig, då han är arg eller så, men det är smällar man får ta när man gjort något dumt, att han tog det bra från första början är ju det viktigaste. Nu kan ni börja gå vidare tillsammans!
Bild

Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kakan » mån nov 10, 2008 17:02

Nej vad skönt! Modigt av dig att berätta och att han tog det så bra var ju fantastiskt! Jag hade inte kunnat vara så storsint om jag varit i hans ställe. Men det visar ju att han förstår att det inte var helt klart var ni stod när det hände.
Bild

Bild
Kakan
Alltid online
Alltid online

Återgå till Relations problem