Banner Forum Image

Beco Butterfly -har någon testat?

Barnkläder, bebiskläder, tipsa om butiker som har rea, barnrumsinredning och leksaker

Beco Butterfly -har någon testat?

Inläggav mymlemamma » tor jan 28, 2010 19:59

Hej,

jag undrar om någon av er har eller har haft möjlighet att prova eller ens känner någon som vet något om Beco Butterfly bärryggsäcken?

http://www.edenbaby.se/catalog.php?category=69

Skulle vilja ha en ergonomisk ryggsäck som skulle passa både lill när den föds men som jag också kunde bära Casper på ryggen med. Mina alternativ är ergo baby carrier och manduca. Tar gärna emot synpunkter även gällande dessa.
mymlemamma
Alltid online
Alltid online

Re: Beco Butterfly -har någon testat?

Inläggav Kali » tor jan 28, 2010 23:56

jag har en manduca o jag älskar den!! var inne på en beco först men det är mycket kortare remmar på den så den passade oss inte så bra. manducan är mycker mer anpassningsbar med längre remmar o funkar lika bra på mig som är kort o tjock som på min syster som är kort o smal o på min man som är normallång o smal men väldigt vältränad o bredaxlad. annars är de rätt lika tror jag (fast becon är snyggare!)
manducan har en spädbarnsinsats o ett huvudstöd inbyggt men det tror jag de andra har också. men den var iaf det billigaste alternativet när jag köpte för snart två år sedan, också bra ju :)

vi använde den jämt jämt jämt när jakob var liten, dock har han aldrig varit så förtjust i att sitta på ryggen i den (fast längesen vi testade nu) En kompis med ett jämngammalt barn med Jakob (2 år) bär dock fortfarande mycket i sin o har då sonen på ryggen, han trivs hur bra som helst där.
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav mymlemamma » fre jan 29, 2010 17:54

Tack, Kali, för ditt svar! Har testat en ergo baby carrier i en vecka och C trivs på ryggen. Manducan verkar ganska lika, men när jag provade den i butiken och frågade biträdet sa hon att Manducan är mångsidigare. Var har du provat Becon? Den finns bara på nätet i Finland, men vi kommer att åka till Sthlm i mars.
mymlemamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » fre jan 29, 2010 20:17

testade den på en sån där baby o barnmässa, brukar vara här i göteborg varje år i april. har tyvärr ingen aning om var i sthlm man hittar en...
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Återgå till Shoppingtips