bebis ont i magen av allt HJÄLP
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
bebis ont i magen av allt HJÄLP
hej
Jag har en flicka som är 6 veckor gammal och hon har problem med magen... detta håller på att göra mig galen jag tycker så jävla synd om henne och nu vet jag inte vad jag ska göra snart... jag hoppas på att någon har några tips..
Jag pumpade ur bröstmjölk i ca 4 veckor tills jag fick mjölk stockning och bestämde mig sakta för att gå över till ersättning, när hon åt bröst mjölk hade hon ont i magen med
sedan började jag med rekommendation av BVC med babysemp 1 men det blev hon förstoppad av och fick ont i magen så jag fick handla sempers bifidus och ge henne det fungerade..
började sedan för 1 vecka sedan med nan 1 och det har fungerat tills idag då hon har haft ont i magen hela dagen och har gett henne bifidus i går kväll och idag kl 13
men nu skriker hon och har ont i magen igen vet inte vad jag ska göra
någon som har några tips vet inte vad jag ska göra och bvc är inte så mycket till hjälp!
snälla någon!?
hoppas ni orkar läsa
/camilla
Jag har en flicka som är 6 veckor gammal och hon har problem med magen... detta håller på att göra mig galen jag tycker så jävla synd om henne och nu vet jag inte vad jag ska göra snart... jag hoppas på att någon har några tips..
Jag pumpade ur bröstmjölk i ca 4 veckor tills jag fick mjölk stockning och bestämde mig sakta för att gå över till ersättning, när hon åt bröst mjölk hade hon ont i magen med
sedan började jag med rekommendation av BVC med babysemp 1 men det blev hon förstoppad av och fick ont i magen så jag fick handla sempers bifidus och ge henne det fungerade..
började sedan för 1 vecka sedan med nan 1 och det har fungerat tills idag då hon har haft ont i magen hela dagen och har gett henne bifidus i går kväll och idag kl 13
men nu skriker hon och har ont i magen igen vet inte vad jag ska göra
någon som har några tips vet inte vad jag ska göra och bvc är inte så mycket till hjälp!
snälla någon!?
hoppas ni orkar läsa
/camilla
- stormgirl
- Börjar hänga här en del

Re: bebis ont i magen av allt HJÄLP
Usch vad jobbigt det där är. Ni har verkligen min sympati, inte för att den lindrar ont i magen men ändå.
Jag har kollat runt på apoteket lite och hittade det här:
http://www.apoteket.se/privatpersoner/l ... uid=102675
Det kan vara så att din bebis inte pallar med komjölken ännu.
Det är svindyrt, jag vet, men man lägger ju gladeligen ut de slantarna för att bebben ska slippa ha ont.
Byt inte heller ersättning för snabbt. Magen måste få lite tid för anpassning.
Jag hoppas innerligt att det går över snabbt.
Jag har kollat runt på apoteket lite och hittade det här:
http://www.apoteket.se/privatpersoner/l ... uid=102675
Det kan vara så att din bebis inte pallar med komjölken ännu.
Det är svindyrt, jag vet, men man lägger ju gladeligen ut de slantarna för att bebben ska slippa ha ont.
Byt inte heller ersättning för snabbt. Magen måste få lite tid för anpassning.
Jag hoppas innerligt att det går över snabbt.
-

Medea - Alltid online

tack snälla du... ska tänka på det du sa med ersättningen men hur länge bör man prova en ersättning innan man ger upp?
- stormgirl

jobbigt det är aldrig kul när ens barn har ont.
Något som hjälpte för min dotter var Anis, köp hel anis står i krydd hyllan sen häller du vatten i en kastrull och häller i anis så det täcker ytan åt kocka en stund, och när du har fått det att svalna så ger du din dotter några matskedar, det kan bli stora protester av smaken men försök så hoppas vi att det fungerar.
Lycka till
Något som hjälpte för min dotter var Anis, köp hel anis står i krydd hyllan sen häller du vatten i en kastrull och häller i anis så det täcker ytan åt kocka en stund, och när du har fått det att svalna så ger du din dotter några matskedar, det kan bli stora protester av smaken men försök så hoppas vi att det fungerar.
Lycka till
-

Jenny_Thuresson - Stammis

De finns magdroppar på apoteket som du kan testa! De finns två olika tror jag! Engla hade lite ont i magen när hon va liten o jag tyckte de hjälpte med droppar. De behöver ju inte va komjölk!
-

anettejohansson - Alltid online

Ophelia hade ont i magen och det underlättade med minifom och Sempers magdroppar, det försvann inte men det hjälpte betydligt.
Skulle jag ge tillägg till nästa barn, skulle jag dock skippa komjölken.
Skulle jag ge tillägg till nästa barn, skulle jag dock skippa komjölken.
-

Medea - Alltid online

Hej Jag tycker det låter som hon kanske kan va komjölksallergisk..
Det finns speciell mat på apoteket o köpa då min dotter själv åt detta som bebis men den e tyvärr svin dyr 190kr burken men jag tycker att du kan ta kontakt med barnmott på sjukhuset och berätta problemen så kan dom skriva ut den maten på recept och då blir det helt plötsligt svin biligt jag fick utskrivet 18 burkar för 120 kr.
Jag tycker absolut du skall prova detta..
Lycka till med din lilla tjej nu
Det finns speciell mat på apoteket o köpa då min dotter själv åt detta som bebis men den e tyvärr svin dyr 190kr burken men jag tycker att du kan ta kontakt med barnmott på sjukhuset och berätta problemen så kan dom skriva ut den maten på recept och då blir det helt plötsligt svin biligt jag fick utskrivet 18 burkar för 120 kr.
Jag tycker absolut du skall prova detta..
Lycka till med din lilla tjej nu
-

flickan - Alltid online

Min dotter hade kolik, ganska svår sådan och skrek hela tiden. Inga allergier. Hon blev helt bra när vi gick på akupunktur med henne.
Går att googla så hittar du massor info ¨på nätet.
Lycka till med lilltjejen
Går att googla så hittar du massor info ¨på nätet.
Lycka till med lilltjejen
- yra
- Alltid online

Tack snälla ni!
Jag använder Minifom och har använt det sedan hon var 2 veckor.
jag pratade med BVC idag och hon sa att jag fick testa mig fram och hon tyckte även att jag skulle ge min dotter Semper Bifidus hela tiden men det blir as dyrt det kostar 96kr för 325g (allt för min dotter asså men vi är inte gjorda av pengar) MEN så sa BVC att blev det inte bättre skulle jag ringa barnmottagningen...
*men när vet man att inget hjälper?
*när ringer jag barnmottagningen?
*kan man använda semper magdroppar och minifom samtidigt?
*blev ni rekommenderade att använda semper magdropp av BVC eller köpte ni det bara?
*vågar man testa ersättningen utan komjölk utan att fråga BVC?
känns helt hopplöst när inget hjälper...
ska googla på akupunktur och se vad jag kan hitta
Tack snälla för svar
kram camilla
Jag använder Minifom och har använt det sedan hon var 2 veckor.
jag pratade med BVC idag och hon sa att jag fick testa mig fram och hon tyckte även att jag skulle ge min dotter Semper Bifidus hela tiden men det blir as dyrt det kostar 96kr för 325g (allt för min dotter asså men vi är inte gjorda av pengar) MEN så sa BVC att blev det inte bättre skulle jag ringa barnmottagningen...
*men när vet man att inget hjälper?
*när ringer jag barnmottagningen?
*kan man använda semper magdroppar och minifom samtidigt?
*blev ni rekommenderade att använda semper magdropp av BVC eller köpte ni det bara?
*vågar man testa ersättningen utan komjölk utan att fråga BVC?
känns helt hopplöst när inget hjälper...
ska googla på akupunktur och se vad jag kan hitta
Tack snälla för svar
kram camilla
- stormgirl

ville bara säga att jag var hos läkaren och fick laktulos så nu får vi se om det hjälper
tack för all hjälp iaf'
kram
tack för all hjälp iaf'
kram
- stormgirl

Hade samma problem med Alexander.. dom stunderna han hade riktigt ont i magen, trots bifidus som du beskriver, vad då magen jobbade som mest och då gör det ont hos dom små. Efter ett tag (kan visserligen ta några timmar) släpper det som bara den och då mår hon bättre 
Idag e Alexander 11 veckor och äter ersättning på heltid - men vi har lyckats sluta med bifidus helt och han äter nan 1.. men som sagt, det tog sin tid med tålamod och så men ge henne bara tröst och närhet när hon har så ont och håll ut! Ni kan inte göra annat just nu..
http://milley.blogg.se
Idag e Alexander 11 veckor och äter ersättning på heltid - men vi har lyckats sluta med bifidus helt och han äter nan 1.. men som sagt, det tog sin tid med tålamod och så men ge henne bara tröst och närhet när hon har så ont och håll ut! Ni kan inte göra annat just nu..
http://milley.blogg.se
- starringm
- Stammis

har försökt ge henne laktulos sedan fredag men det händer inget i magen på henne för jag få knapp i henne något..
hur gjorde du för att få i din son laktulosen?
använde du sprutan från apoteket?
har testat sprutan men det går inte ska ge henne 5ml men jag kanske får i 2ml
hur gjorde du för att få i din son laktulosen?
använde du sprutan från apoteket?
har testat sprutan men det går inte ska ge henne 5ml men jag kanske får i 2ml
- stormgirl

Usch vad jobbigt med magproblem
Elis hade kolik och skrek pga magont mellan han var 2,5 och 12 veckor. Det som funkade bäst för oss var Sempers magdroppar i kombination med Minifom. Det får jättebra att ge dem båda. Magdropparna ger man bara en gång om dagen. Elis blev först sämre av dem, och det är tydligen väldigt vanligt att det blir så i några dagar, men efter ca fyra dagar vände det. Han tålde dock mjölk, så är det mjölk din flicka inte tål så hjälper nog inte magdropparna, men man kan ju alltid hoppas!
- shoegal
- Alltid online

Du kan ju blanda lactulosen i ersättningen. Om du inte ger ersättning så pumpa ut lite bröstmjölk och ge henne den + lactulos i flaska. Min tjej är överkänslig mot komjölkprotein och hade ont i magen pga av det tills jag slutat äta mjölkprodukter, men vad jag har förstått så har nästan alla bebisar ont i magen och man vet inte alltid varför. Omogna tarmar eller ngt. Det kommer gå över men det är jobbigt när man är mitt i det. Styrkekramar
- Linda*
- Har vimedbarn.se som startsida

jag undrar jag köpte sempers droppar idag kan man ge dompå sked som miniformen?
- hellokitty
- Alltid online

18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Amning & Flaskmatning

[/url[url=http://lilypie.com]