Barnvagnsfråga
9 inlägg • Sida 1 av 1
Barnvagnsfråga
Hej!
Är ny här på vimedbarn.com, har dock hängt ett tag på minbebis.com!
I månadsskiftet augusti/september kommer vi, om allt går som det ska, få tillökning i familjen, vår son Niklas kommer att vara ganska precis 2 år då.
Jag undrar om det finns nån annan här som har cirka den åldersskillnaden mellan era barn? Hur har ni gjort med barnvagn då? Det jag funderar över är hur jag ska lösa det när jag ska ut och gå själv eller ska på stan och träffa kompisar osv.
En ståbräda kanske är dumt att satsa på, orkar en tvååring stå länge på en sådan? Är det bäst att satsa på en syskon-/tvillingvagn kanske?
Vad tror ni?
Är ny här på vimedbarn.com, har dock hängt ett tag på minbebis.com!
I månadsskiftet augusti/september kommer vi, om allt går som det ska, få tillökning i familjen, vår son Niklas kommer att vara ganska precis 2 år då.
Jag undrar om det finns nån annan här som har cirka den åldersskillnaden mellan era barn? Hur har ni gjort med barnvagn då? Det jag funderar över är hur jag ska lösa det när jag ska ut och gå själv eller ska på stan och träffa kompisar osv.
En ståbräda kanske är dumt att satsa på, orkar en tvååring stå länge på en sådan? Är det bäst att satsa på en syskon-/tvillingvagn kanske?
Vad tror ni?
- Cecilia*
- Alltid online

Vi har en Brio Race till Niklas nu och den går tyvärr inte att fälla ner i fullt liggläge fast den behåller vi till honom. Har en annan liggvagn kvar från honom innan vi bytte till sittvagnen så den får syskonet ärva.
Ja, det får nog bli en syskonvagn!
Det blir nog smidigast. Jag ska kika runt på Blocket när det närmar sig!
Ja, det får nog bli en syskonvagn!
- Cecilia*
- Alltid online

ja börja kolla redan nu för ibland finns det jätte mååånga syskon vagnar, som tex när vi skulle ha Ellie, men nu ett tag har det funnits lite färre.. Lycka till.. vart är du i från så kan jag hålla utkik åt dig o hojta till om jag hittar nån.
-

Kajsavarg - Alltid online

Kajsavarg - jättegulligt av dig!
Jag bor i Gävleborgslän. Fast jag är bara i vecka 10 än så länge så jag vill nog vänta några veckor till innan det blir barnvagnsköp.
fumlan - Ja, en syskonvagn blir nog bäst!
Vilka söta små skruttor ni har förresten!
fumlan - Ja, en syskonvagn blir nog bäst!
Vilka söta små skruttor ni har förresten!
- Cecilia*
- Alltid online

Jag funderade på en sån där bräda också men sen tänkte jag att Niklas kanske inte orkar/vill stå så länge, men det verkar väldigt praktiskt!
Får väl vänta och se hur Niklas är när lillen kommer!
Just nu är det ganska omöjligt att låta honom gå själv (är 1 år och 5 mån nu) han går dit han vill, inte dit mamma och pappa vill
Lite orolig bara hur det ska gå om man tex ska på IKEA och handla, då läre väl han försvinna fortare än kvickt om man har syskonet i vagn och han får gå själv!
Fast samtidigt så är man ju inte sååå ofta på IKEA... Jaja, vi får se hur allt blir! 
Får väl vänta och se hur Niklas är när lillen kommer!
Lite orolig bara hur det ska gå om man tex ska på IKEA och handla, då läre väl han försvinna fortare än kvickt om man har syskonet i vagn och han får gå själv!
- Cecilia*
- Alltid online

9 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar