Barnvagns hjälp!
4 inlägg • Sida 1 av 1
Barnvagns hjälp!
Nu behöver jag eran hjälp..
Jag vänder mig till dom som har dubbelvagnar.. alltså dom vagnarna som barnen sitter bredvid varandra.
Hur funkar det i praktiken?
Hur går det, tar man sig fram överallt?
Är dom jätte tunga?
Hur går det att åka kommunalt?
Hur går det med hissar?
Jag är på vippen att köpa en babytravel, och jag tror den är 75cm bred..
Men jag måste kunna ta mig fram kommunalt eftersom jag inte har körkort och bil.
Jag gillar inte alls vagnarna phil & teds varianterna..
Jag vänder mig till dom som har dubbelvagnar.. alltså dom vagnarna som barnen sitter bredvid varandra.
Hur funkar det i praktiken?
Hur går det, tar man sig fram överallt?
Är dom jätte tunga?
Hur går det att åka kommunalt?
Hur går det med hissar?
Jag är på vippen att köpa en babytravel, och jag tror den är 75cm bred..
Men jag måste kunna ta mig fram kommunalt eftersom jag inte har körkort och bil.
Jag gillar inte alls vagnarna phil & teds varianterna..
- Sweet Honey Pie
- vimedbarn.se skribent

Re: Barnvagns hjälp!
Om jag får kapa den här tråden litegrann, men ändå hålla mig inom ämnet, så skulle jag vilja ha åsikter om brio double wave. Nån som har en som kan skriva en kommentar?
-

Gotland - Alltid online

Vi har en trehjulig Carena med fast hjul fram vi har luft hjul på dubbelvagnen jämfört med hårda hjul på enkelvagnen. Det gör den lite tyngre att köra kan jag tycka men det att det är en dubbelvagn gör den inte tyngre utan jag kan ibland tycka att den är lättare att köra än enkelvagnen. Även om vikten totalt sett blir större naturligtvis. Jag har inte åkt så mycket kommunalt med vår vagn men det tar sig i bussar och tåg utan problem. Vi har dock stött på någon gammalhiss där den inte går in men det har inte varit några större problem annars, den går genom alla standard dörrar även om det inte är någon marginal men det behövs ju inte.
- Taweret
- Alltid online

eftersom handikapp-standard är 80 cm så funkar babytraveln överallt där det inte är för gammalt! jag åkte både buss och spårvagn med min massor av gånger och det var aldrig några problem. däremot gick den inte in i vår smala gamla hiss (men det gör knappt en vanlig vagn heller... ) Tycker att den var lättkörd, stora luftdäck och stabil vagn (är dock glad att jag hade fyra hjul, en vän som hade en äldre trehjulig variant hade det tyngre, särskilt nu i snön) och då bor vi ändå högst uppe i en lååååååång backe. jag tyckte det var en väldigt bra vagn om man nu behöver en dubbelvagn. nu sålde jag den förra veckan för inget av barnen vill ju åka vagn ändå men jag gillade den skarpt! 
-

Kali - Alltid online

4 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar