Barnsäkert hemma
3 inlägg • Sida 1 av 1
Barnsäkert hemma
Håller på som bäst och barnsäkrar här hemma nu när lillprinsen börjat ta sig fram på egen hand.
Vi har haft kontaktskydd ganska länge eftersom Max nådde de från sin gåstol. Men något vi inte hittat någon lösning till är sladdarna. Max går ju fram till kontakterna och drar ut sladdar som sitter i och stoppar i munnen om vi inte hindrar honom.
Finns det någon lösning på detta? Har kollat runt på flera närbutiker som håller på med barnsäkerhet i hemmet utan resultat...
Vi har haft kontaktskydd ganska länge eftersom Max nådde de från sin gåstol. Men något vi inte hittat någon lösning till är sladdarna. Max går ju fram till kontakterna och drar ut sladdar som sitter i och stoppar i munnen om vi inte hindrar honom.
Finns det någon lösning på detta? Har kollat runt på flera närbutiker som håller på med barnsäkerhet i hemmet utan resultat...
-

Donnys_matte - Alltid online

Re: Barnsäkert hemma
Åh ja det är vårt problem också! Maja stoppar inte i munnen, men drar ut och petar med fingrarna. Jag har fått förklarat för mig att nyare kontakter kräver att man stoppar in grejor i båda hålen samtidigt för att få ström i sig, men det är inget jag vågar lite på till hundra procent. Ja vad ska man göra? Om du kommer på ngt får du gärna dela med dig.
Jag försöker förresten inte göra så stor sak av det hela, för då blir det nog bara mer spännande....Men när hon blir för närgången får man ju ajabaja och lyfta bort....Svårt.
Jag försöker förresten inte göra så stor sak av det hela, för då blir det nog bara mer spännande....Men när hon blir för närgången får man ju ajabaja och lyfta bort....Svårt.
- Linda*
- Har vimedbarn.se som startsida

Re: Barnsäkert hemma
Max verkar mest tycka att det är roligt när vi säger nej. Han tittar en stund på en med sina stora ögon och sen flinar han och gör det han inte får göra! Svårt att vara arg! Men måste ju vara konsekvent och allvarlig, även om det är så himla svårt ibland!
Så länge han bara rörde sig med gåstolen kunde vi lägga saker framför kontakterna (handlar egentgligen bara om ett uttag i hela huset som han varit och dragit i), men nu när han rör sig själv så kommer han ju åt på ett annat sätt.
Vi har pratat om det här hemma och vi har en idé om en lösning, men ska omsättas i praktiken också... lättar om det redan finns en lösning!
Så länge han bara rörde sig med gåstolen kunde vi lägga saker framför kontakterna (handlar egentgligen bara om ett uttag i hela huset som han varit och dragit i), men nu när han rör sig själv så kommer han ju åt på ett annat sätt.
Vi har pratat om det här hemma och vi har en idé om en lösning, men ska omsättas i praktiken också... lättar om det redan finns en lösning!
-

Donnys_matte - Alltid online

3 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar