Barnmat i Thailand
24 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Barnmat i Thailand
JAg har precis kommit hem efter 2 månader i thailand och det är svårt att få tag på barnmat, speciellt till lite äldre barn. VI hade med oss lite som han fick när magen krånglade lite, men han älskade fried rice with chicken och har ätit massa spagetthi ocskå så maten har verkligen inte varit ett problem. Vi vaccinerade honom mot hepatit a+b på vaccinationscentral innan vi åkte. En spruta vid nästan 11 månader och en precis innan vi åkte då han var nästan 1. Han hade feber två dagar mitt i resan annars har han varit frisk hela tiden, lite lös i magen vid några tillfällen men ingen diarré. Thailänds mat är alltid nylagad och superfräsh!!!
De enda barnmatsburkar jag såg på hela tiden var heinz och bara typ puré av frukt för 4-6 månadersbebbar. OCh det fanns bara på de större ställena, ingenting alls på lite mindre.
Vi var på flera olika ställe. HUa hin, huay yang, Koh Lanta, Khao Lak, Ao Nang, Raily Bangkok..och som sagt ont om barnmat och även ont om blöjor. Det fanns mest i svindyra 3-pack. PÅ de större turistorterna fanns det stora förpackningar också. Mmy pocko var bäst!!
Hoppas ni får det bra! Hela thailand bara vimlade av skandinaviska bebbar i alla åldrar så jag skulle inte oroa mig så mycket
De enda barnmatsburkar jag såg på hela tiden var heinz och bara typ puré av frukt för 4-6 månadersbebbar. OCh det fanns bara på de större ställena, ingenting alls på lite mindre.
Vi var på flera olika ställe. HUa hin, huay yang, Koh Lanta, Khao Lak, Ao Nang, Raily Bangkok..och som sagt ont om barnmat och även ont om blöjor. Det fanns mest i svindyra 3-pack. PÅ de större turistorterna fanns det stora förpackningar också. Mmy pocko var bäst!!
Hoppas ni får det bra! Hela thailand bara vimlade av skandinaviska bebbar i alla åldrar så jag skulle inte oroa mig så mycket
- Maiyah
- Alltid online

Kanske ska tillägga att Kaspian inte bara älskade maten utan i princip allting annat också. Bad i poolen, i havet, solen, värmen, allt!! Han avskyr att klä på sig nu! Soldräckten, barnstolen(som man hänger på ett bord) och resesängen (nomad) var det bästa vi hade med oss! Mer onödigt var bilbarnstol och bärstol som mest tog plats.
- Maiyah
- Alltid online

Maiyah:
Tack för alla tipsen!
Vi har sagt till om barnsäng på hotellet... Men barnstolen har jag funderat på.
Fanns det inga såna på plats att låna alls?
Jag funderar på att köpa en sån som man kan trä över på en vanlig stol och ta med mig. Gud vad jag längtar nu... Det ska bli så mysigt att bada med Ida och promenera på stranden!
Tack för alla tipsen!
Vi har sagt till om barnsäng på hotellet... Men barnstolen har jag funderat på.
Fanns det inga såna på plats att låna alls?
Jag funderar på att köpa en sån som man kan trä över på en vanlig stol och ta med mig. Gud vad jag längtar nu... Det ska bli så mysigt att bada med Ida och promenera på stranden!
-

Caileag - Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Många som vi träffade hade med sig såna men de gick ofta inte att använda för stolarna hade inga armstöd eller så var det soffor. Ingenting som säger att det är så där ni är dock. När det gäller barnstolar så hade ganska många det, på lite större ställen iaf, dock var alla stolar vi träffade på öppna fram, det hände inte en gång att Kaspian hoppade/ramlade ner från dem när han trixade runt...Var helt enkelt höga, ganska små stolar, inge riktiga barnstolar. Vår stol gick att använda överallt! Gick ju alltid att hänga. Så många var avis på oss
men det är klart, lite plats tog den ju..
- Maiyah
- Alltid online

Nu är vi här, i soliga Thailand. Resan gick super, Amanda var en riktigt ängel hela vägen ner. Vi hade betalt extra för att få stolar mot en vägg och det var det värt, hon hade plats att sitta och leka och stå mot våra ben. Hon sov både under start och landning och verkade inte ha något problem med trycket.
Det var bra att ha med sig mat, för vi har bara hittat fruktpureer hos de större matkedjorna, ingen riktig mat.
Amanda verkar klara värmen riktigt bra, men poolen tycker hon är kall så hon badar i en badbalja vi köpt ute på pooldäck under ett parasoll.
Personalen på restaurangerna älskar henne och bär runt på henne så fort de får chansen. Vi är lite oroliga, men de håller sig alltid inom synhåll och Amanda klagar inte över att bli runtburen direkt...
Det är på många sätt lättare att åka med henne, men på en del sätt svårare, det är väldigt svårt att hålla henne borta från solen t.ex.så det blir mycket att vara inomhus. Vi åker inte taxi så ofta som vi hade gjort annars, vi har ingen barnstol, och jag sitter på hjärtat i halsgropen hela tiden. Vi har bärselen på utanpå säkerhetsbältet med henne vänd inåt och nackstödet upp, jag försöker inbilla mig att det skulle hjälpa lite vid en krock, men det känns inte bra, inte när man är så noga hemma.
Det var bra att ha med sig mat, för vi har bara hittat fruktpureer hos de större matkedjorna, ingen riktig mat.
Amanda verkar klara värmen riktigt bra, men poolen tycker hon är kall så hon badar i en badbalja vi köpt ute på pooldäck under ett parasoll.
Personalen på restaurangerna älskar henne och bär runt på henne så fort de får chansen. Vi är lite oroliga, men de håller sig alltid inom synhåll och Amanda klagar inte över att bli runtburen direkt...
Det är på många sätt lättare att åka med henne, men på en del sätt svårare, det är väldigt svårt att hålla henne borta från solen t.ex.så det blir mycket att vara inomhus. Vi åker inte taxi så ofta som vi hade gjort annars, vi har ingen barnstol, och jag sitter på hjärtat i halsgropen hela tiden. Vi har bärselen på utanpå säkerhetsbältet med henne vänd inåt och nackstödet upp, jag försöker inbilla mig att det skulle hjälpa lite vid en krock, men det känns inte bra, inte när man är så noga hemma.
- angee
- Alltid online

Vad roligt att höra från er angee! Hoppas ni får en trevlig vistelse i Thailand!
- shoegal
- Alltid online

Ja hoppas att ni har det helt underbart i värmen
!
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Jäkla bra tråd det här, man får jättebra tips
!
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

angee skrev:Nu är vi här, i soliga Thailand. Resan gick super, Amanda var en riktigt ängel hela vägen ner. Vi hade betalt extra för att få stolar mot en vägg och det var det värt, hon hade plats att sitta och leka och stå mot våra ben. Hon sov både under start och landning och verkade inte ha något problem med trycket.
Va skönt att allt e bra med er !
-

anettejohansson - Alltid online

24 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2