Banner Forum Image

Barnförsäkringar

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Re: Barnförsäkringar

Inläggav Taweret » tis jun 22, 2010 12:51

Förstår dig fullständigt. Jag tror det är många som skulle betala extra bara för att få försäkra sina barn eller sig själv med för den delen, mot det man verkligen behöver en försäkring emot. Du kan inte höra dig för med andra firmor för att se om dom är generösare, eller har du redan gjort det?
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » tis jun 22, 2010 18:36

Detta låter helt vansinnigt!! Det är nog inte för inte som jag hört att man ska försäkra sina barn det första man gör när de tittar ut i världen, OCH det viktigaste av allt, man ska ALDRIG byta försäkringsbolag när man väl tecknat en barnförsäkring för då kan man hamna just i liknande situationer där försäkringsbolagen kräver läkarintyg osv för att godkänna en försäkring.

Det låter dessutom dyrt, är det så dyrt med barnförsäkringar? Jag betalar bara 80 kr/mån till Folksam tack vare att jag är medlem i SEKO, så det blir "medlemsbarn". Om du är med i ett fack, kolla upp vad ni har för försäkringsbolag där, ibland får man bättre erbjudanden.

Trist om du ska behöva betala så mycket... :roll:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » tis jun 22, 2010 20:27

Hej!

Jag har precis fått tummen ur att försäkra Leon.
Tyvärr får vi ingen sjukförsäkring på honom av Tryggg Hansa för att han har en diagnos. Det är nog så på de flesta bolag.
Men olycksfall fick vi aif, den kostade runt 80:- / månad.

Deremot så tipsade vänligt nog kvinnan som var hemma oss från Trygghansa om ett annat bolag. Jag har inte själv hunnit att ringa än o höra, men de försäkrar tydligen tom cancersjuka enligt henne.

Detta är vad jag skrev upp.... hon goolade på AAIG..
bolaget heter Chartis (antar jag..) telefon 020-332200

Och hos dem skulle jag höra om jag kunde få för ev. sjukhusvistelse åtmindstonde.

Jag tycker det är urdumt att jag inte kan försäkra Leon mot andra sjukdomar, han är ju liksom inte sjuk nu, han har bara en diagnos.. men han kan ju få vad som helst senare... dessutom ska han operera ena testikeln snart, o då vill man ju veta vad som gäller om det händer något... :roll:
Ki27
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barns hälsa & utveckling