Barnbilstol.
38 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Barnbilstol.
Har ni börjat att fundera på ny barnbilstol? Eller räcker er länge till? Vi har lånat från NTF (stolen) och basen från babyproffsen så vår skall tillbaka när Adam är 6 månader.
- carina_
- Alltid online

Re: Barnbilstol.
Oj, får ni inte ha den längre än 6 månader? Vi får ha våran i 9 månader, fast han kommer ju växa ur den innan dess, hihi. Tror vi kan ha den några månader till 
Har inte kikat så mycket än, läste lite tips i en annan tråd här, men kommer inte ihåg va det var för stolar... men jag vill ha en som han kan ha lääänge! Tror att MinisMamma tipsade om nån bra hon har, typ bäst i test!
Har inte kikat så mycket än, läste lite tips i en annan tråd här, men kommer inte ihåg va det var för stolar... men jag vill ha en som han kan ha lääänge! Tror att MinisMamma tipsade om nån bra hon har, typ bäst i test!
- Ki27
- Alltid online

Vi måste nog fundera på en ny stol snart. Hannahs ska man kunna använda tills barnet blir nio månader lika som Sasokis men jag tror hon hinner växa ur den innan dess. Vi har denna till Niklas: http://www.akta.se/o.o.i.s/118 (hoppas länken fungerar). Den ska räcka från 0-4 år, vi är nöjda med den. Fast Niklas är stor för sin ålder så han börjar få det trångt att sitta bakåtvänd alla redan men de får ju inte sitta framåtvänd förens de är 4 år! 
- Cecilia*
- Alltid online

Oskar börjar bli för stor för sin stol nu, han är ju ganska grov
Så jag tänkte köpa en ny nu i helgen då jag är i Sverige. Vi har tänkt köpa en akta cosmiccomfort http://www.akta.se/o.o.i.s/103 det är ju många som talat varmt om den här på forumet också.
- Taweret
- Alltid online

Va kostar en sån där stol ungefär?
- Ki27
- Alltid online

Den ska gå på ca 3000 kr och om jag har förstått det rätt så är inte det så dyrt för den typen av stol.
- Taweret
- Alltid online

Nej, det är ju absolut värt pengarna med tanke på hur länge de kan använda stolen!
Speciellt stolen som Taweret nämnde, den ska tydligen kunna användas till barnet blir 5-6 år.
- Cecilia*
- Alltid online

Va bra! Då kanske man ska börja hålla utkik! Jag har hört att de säljer utgående färger billigare oxå ibland, fiffigt! 
- Ki27
- Alltid online

jo och babyproffsen har erbjudan lite nu och då och det har säkert även barnens hus och andra affärer.
- Taweret
- Alltid online

Vi fick Niklas stol billigare bara för att det var förra årets färger! Jättelöjligt egentligen! 
- Cecilia*
- Alltid online

...men smaaart! 
- Ki27
- Alltid online

Ja, det är väldigt smart! 
- Cecilia*
- Alltid online

Vi har köpt en Brio Zento till Joel! Han trivs jättebra i den och jag är mycket nöjd med den hittills! Den är helsvart och det är också en utgående färg så vi fick den för 199€!
Har tidigare haft en AktaGraco Duoflex, men vi hade problem med stödbenet på den. Dock använde vi den tills Linus var 5 år, så jag klagar inte!!
En grej ni ska tänka på innan ni köper en bilstol. Det är att ha bilen med så att ni kan testa stolen i bilen, då endel stolar kräver så mycket mer utrymme än andra!! Det är ju viktigt att ni köper en stol som passar i bilen.
Har tidigare haft en AktaGraco Duoflex, men vi hade problem med stödbenet på den. Dock använde vi den tills Linus var 5 år, så jag klagar inte!!
En grej ni ska tänka på innan ni köper en bilstol. Det är att ha bilen med så att ni kan testa stolen i bilen, då endel stolar kräver så mycket mer utrymme än andra!! Det är ju viktigt att ni köper en stol som passar i bilen.
-

MammaLotta - Alltid online

Vi har bara haft min bil när Leon åkt med hittills, för den är mycket större och rymligare i baksätet, i sambons bil blir det suupertrångt... Men vi kommer nog att ha min bil till deti fortsättningen med, smidigast så. Och så använder ju jag det lite mer när jag är hemma med Leon såklart...
Jag älskar min bil!!! Jag kan ställa in hela barnvagnen i bagaget utan att fälla ihop nånting, suveränt!!!
Jag älskar min bil!!! Jag kan ställa in hela barnvagnen i bagaget utan att fälla ihop nånting, suveränt!!!
- Ki27
- Alltid online

Vad har du för bil Sasoki?
- Cecilia*
- Alltid online

38 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Återgå till Septembermammor 2008