Barn som kräks
7 inlägg • Sida 1 av 1
Barn som kräks
Nu minns jag inte vem det var men jag vet att det disskuterats förr om barn som kräks långt upp i åren.
Leiha är förvisso inte så gammal men
jag börjar bli less på att lukta kräk hela tiden
Hon kräks upp allt, ibland direkt eftermaten vilket jag kan överleva men ibland 3-4 timmar efteråt. Att få tillbaka en spagettilunch ett par timmar efter är inte roligt, det är som att ha ett magsjukbarn utan att jag vet att hon inte är sjuk
.
Liam gjorde aldrig nå dyligt.
Någon som känner igen detta?
Leiha är förvisso inte så gammal men
jag börjar bli less på att lukta kräk hela tiden Hon kräks upp allt, ibland direkt eftermaten vilket jag kan överleva men ibland 3-4 timmar efteråt. Att få tillbaka en spagettilunch ett par timmar efter är inte roligt, det är som att ha ett magsjukbarn utan att jag vet att hon inte är sjuk
.Liam gjorde aldrig nå dyligt.
Någon som känner igen detta?
-

ToToRo - Alltid online

Re: Barn som kräks
Sitter hon mycket? Det kan vara så att magmunnen inte håller tätt och om dom då sitter upp så är det lättare för att det kommer upp har jag fått höra.
Jag har inte haft problemet att de kräks upp fast föda men båda mina har kunnat spy upp mjölk långt efter att de ätit men det är lite mer hanterbar med kräktrasor och dyl.
Jag skulle som sagt var tro på en omogen magmun och att det växer bort. Du kan ju alltid ringa bvc och fråga men dom säger säkert att det bara är att vänta och iaf.
Jag har inte haft problemet att de kräks upp fast föda men båda mina har kunnat spy upp mjölk långt efter att de ätit men det är lite mer hanterbar med kräktrasor och dyl.
Jag skulle som sagt var tro på en omogen magmun och att det växer bort. Du kan ju alltid ringa bvc och fråga men dom säger säkert att det bara är att vänta och iaf.
- Taweret
- Alltid online

Jag vet inte om det var mig du tänkte på för Amanda kunde ju kaskad kräkas upp all mat precis när som helst! Det läkarna sa var ju att det nästan alltid växer bort innan ett års ålder o att endel barn bara är lite mera kräkiga.
Men jag vet hur kämpigt det är! Vi höll på att torka stora kräkpölar mer eller mindre dagligen i två år sen gav vi upp o lät läkaren göra ett ingrepp på magmunnen. Men i hennes fall så var det ju lite speciellt o inget man direkt kan jämföra med.
Jag är helt säker på att det kommer försvinna på Leiha inom en snar framtid hon är ju trots allt "bara" ett halvår, lilltjejen!
Men jag vet hur kämpigt det är! Vi höll på att torka stora kräkpölar mer eller mindre dagligen i två år sen gav vi upp o lät läkaren göra ett ingrepp på magmunnen. Men i hennes fall så var det ju lite speciellt o inget man direkt kan jämföra med.
Jag är helt säker på att det kommer försvinna på Leiha inom en snar framtid hon är ju trots allt "bara" ett halvår, lilltjejen!
-

ullis78 - Alltid online

Knut kräks hela tiden... han måste ha haklapp typ hela dan på sig... dom flesta bilder som vi har på honom, är med haklapp! Jag hoppas verkligen inte att det fortsätter när han börjar äta vanlig mat... då blir jag galen... på bvc säger dom ju att det är normalt att kräkas, en del mer och en del ingenting. Men sen säger dom oxå att det blir bättre när dom börjar äta vanlig mat, att då ska dom itne kräkas. Vad säger dom på din bvc?
- laisa86
- Alltid online

taweret: hon sitter konstant eller står... ligger hon så ser det ut som hon gör sittups för att komma upp
så det kan ju vara det.
ullis78: det kan va din tråd ja minns. hoppas att det e som taweret säger en outveclad magmun som försvinner snart.
bvc har ja inte pratat med och jag tycker hon som vi går till suger och ger bara knäppa råd så henne har vi insett att vi inte kan prata med. men vi ska vaccinera leiha i veckan o o då är ju en läkare där så ja tänkte höra då.
ullis78: det kan va din tråd ja minns. hoppas att det e som taweret säger en outveclad magmun som försvinner snart.
bvc har ja inte pratat med och jag tycker hon som vi går till suger och ger bara knäppa råd så henne har vi insett att vi inte kan prata med. men vi ska vaccinera leiha i veckan o o då är ju en läkare där så ja tänkte höra då.
-

ToToRo - Alltid online

Vad trist att ni har en dålig bvc sköterska! :S vi har två bvc sköterskor här hos oss och båda två är lika bra! Eftersom dom har haft semester i sommar, så har vi ju fått gå hos den enda när den andra haft semester
så det känns skönt att veta att båda bvc sköterskerna här i kalix är superbra, det gör väldigt mkt!
men hoppas att det är en bra läkare iaf och hoppas att ni får ngt bra svar
du får gärna uppdatera!
- laisa86
- Alltid online

Här har vi oxå en som kräks, nästan dagligen. Vi är under utredning för reflux bl.a. Men iom att din lilla tös e så liten fortfarande så är det mkt troligt att det hinner växa bort innan 1 års ålder. Märker du om det är något som kan utlösa kräkningarna? Vi har iaf hunnit lära oss allt det som kan utlösa att hon kräks o försöker om möjligt udnvika det.
- a_y_g
- Alltid online

7 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling