Barn och tv-tittande?
17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Barn och tv-tittande?
Vilka kanaler anser in vara bäst för era barn? Jag tycker att mycket av det som sänds på TV3, Kanal5 är så konstigt..och dem programmen passar nog i för barn som är lite äldre. Men jag föredrar programmen som sänds på SVT barn om barnen är riktigt små. Så för första gången på länge så bugar och bockar jag för att tv-avgiften 
- xstina
- Stammis

Re: Barn och tv-tittande?
Jag gillar också SVT barn. Nu har vi precis skaffat digitalbox och har typ en miljard kanaler under tre månader och Disney playhouse sänder också några program som är helt okej, Fast inget slår Bolibompa 
- shoegal
- Alltid online

Det som är så kul med Barnkanalen eller SVT Barn (vad heter den?!) är ju alla repriser från när man själv va liten.. Värsta nostalgin ju + att det känns som "vettig och snäll" TV.
Shoegal vi har också Playhouse Disney bl.a men faktiskt (och till min stora glädje) verkar det som om Oscar ändå föredrar Bolibompa
. Playhouse i all ära men de kör ju bara samma, samma reportoar om och om igen, iaf känns det som det alltid är samma när vi sätter på TV:n... Oscar har börjat köra med att säga "annan kanal" så fort det inte faller honom riktigt i smaken, hmm 2 år och redan medveten om att utbudet finns, vart ska detta sluta...?!
Shoegal vi har också Playhouse Disney bl.a men faktiskt (och till min stora glädje) verkar det som om Oscar ändå föredrar Bolibompa
-

lizzzie - Alltid online

Alice är litt for litten ennå, hpn är 13 måneder. Men om hun får se något så blir det som regel en dvd som är tillpasset små barn
Barn under två ska inte se på tv står det i en artikel i Aftonbladet.
Barn under två ska inte se på tv står det i en artikel i Aftonbladet.
- babydjungeln
- Gillar vimedbarn.se

mina tittar på barnkanalen oxå och det funkar jätte bra. disney chanel hade vi innan(playhouse) tyckte de hade kul och lärde sig rätt mycket.
barn ska inte göra det och inte det, men det får dom. om några månader/år så är det okej igen. man får ta vissa saker med nypa salt tycker jag.
precis som det där med vin och gravida.
barn ska inte göra det och inte det, men det får dom. om några månader/år så är det okej igen. man får ta vissa saker med nypa salt tycker jag.
precis som det där med vin och gravida.
- HärligaTöser
- Alltid online

Vi är restriktiva med TV:n.
Mest för att vi tycker det är roligare att göra annat med Gus.
Men om han vill titta så blir det mest en DVD med Mora Träsk.
Jag vet ju själv att man lätt bara sitter och glor och inte är det speciellt utvecklande, tycker jag.
Mest för att vi tycker det är roligare att göra annat med Gus.
Men om han vill titta så blir det mest en DVD med Mora Träsk.
Jag vet ju själv att man lätt bara sitter och glor och inte är det speciellt utvecklande, tycker jag.
- Fru S.
- Alltid online

jag tycker tv kan vara bra så länge man tittar tillsammans, jag tror inte att barn skall se på tv själva utan med en vuxen att prata om upplevelsen med. men vi ser mest på youtube faktiskt. dels pippi långstrump för det älskar jakob men också väldigt mycket klipp på lyftkranar, helikoptrar, flygplan, traktorer o lastbilar... måttligt kul för mig men vi pratar mycket om det 
-

Kali - Alltid online

YouTube är en favvis här också!!!
Idag hittade vi Barbapappa, dock på tyska och holländska men jag kom ihåg historierna så då var det extra mysigt att kunna berätta saga för Gus.
Han gillar inte att sitta still heller.
Hans pappa tittar på gitarrer, rymdfärjor och flygplan med honom. Det är otroligt poppis.
Jag tror, som med allt annat, att det kan vara bra i små mängder. Jag tror dock inte på att ha tv:n som barnvakt, utbildare eller som hjälp att somna.
Idag hittade vi Barbapappa, dock på tyska och holländska men jag kom ihåg historierna så då var det extra mysigt att kunna berätta saga för Gus.
Han gillar inte att sitta still heller.
Hans pappa tittar på gitarrer, rymdfärjor och flygplan med honom. Det är otroligt poppis.
Jag tror, som med allt annat, att det kan vara bra i små mängder. Jag tror dock inte på att ha tv:n som barnvakt, utbildare eller som hjälp att somna.
- Fru S.
- Alltid online

Joel brukar få se på Barnkanalen på morgonen när han och R går upp, då myser han i soffan med välling, tittar på Rorri och Bolibompa m.m. medans R gör sig iordning innan de ska iväg till förskolan.
Annars har vi sällan tvn igång hemma, utan här tittas det på Pippi Långstrump, Tjorven, Alla barn i bullerbyn och andra Astrid-favoriter. Det är det enda Joel vill se, och då helst Pippi.
Annars har vi sällan tvn igång hemma, utan här tittas det på Pippi Långstrump, Tjorven, Alla barn i bullerbyn och andra Astrid-favoriter. Det är det enda Joel vill se, och då helst Pippi.
-

Nelia - Alltid online

pippi älskar mina barn oxå, men inte den tecknade utan det ska vara den riktiga.
sedan långben(de gamla) och kalle anka går bra oxå.
sedan långben(de gamla) och kalle anka går bra oxå.
- HärligaTöser
- Alltid online

Teve med måtta tror jag inte är någon fara! Amanda ÄLSKAR Disney playhouse och favoriten är Små Einsteins, men allt animerat funkar! Dom visade Tingeling nu under helgen o det gick knappt att slita henne ifrån den filmen. Är det något hon inte gillar så ger hon mig fjärrkontrollen
Men det är ju viktigt att det inte blir för mycket varje dag!
-

ullis78 - Alltid online

Här går nog tvn lite väl mycket egentligen. Det är lätt att jag låter den gå för att få lite andningspaus, fast Minna sitter sällan längre än 5 minuter. Då ska det vara något riktigt intressant. Jag har endast Barnkanalen igång då vi inte har något stort utbud att välja på.
Tv4 har ju också på morgnarna, men de programmen gillar jag inte riktigt.
Tv4 har ju också på morgnarna, men de programmen gillar jag inte riktigt.
-

thepal - Alltid online

Här är det Playhouse som gäller, favoriten är Oso och Mutte (musse)! 
Jag har försökt med Barnkanalen men Thea säger genast nej, nej! Pippfilmer i tecknat är också en klar favvis, men sen får man ju begränsa detta såklart. Och jag tycker att det brukar lösa sig av sig självt. Hon leker jättebra själv och då finns det ju ingen anledning att erbjuda teven.
Jag har försökt med Barnkanalen men Thea säger genast nej, nej! Pippfilmer i tecknat är också en klar favvis, men sen får man ju begränsa detta såklart. Och jag tycker att det brukar lösa sig av sig självt. Hon leker jättebra själv och då finns det ju ingen anledning att erbjuda teven.
-

magda - Alltid online

Anton gillar också Playhouse Disney. Men här är det Chuggington som e absoluta favoriten, men Musse gillar han också.
På barnkanalen är det Fifi och blomsterfröna och den som heter småkryp.
Annars gillar han Rorri racerbil väldigt mycket.
På barnkanalen är det Fifi och blomsterfröna och den som heter småkryp.
Annars gillar han Rorri racerbil väldigt mycket.
-

Chobb88 - Alltid online

Barnkanalen och Disney Channel ( Disney playhouse för dom minsta ) är favoriterna här hemma ! Annars kan man ju alltid se program på svt play, där finns också barnprogram, det har funkat bra hos oss i varje fall.
- zebramamman
- Nykomling

17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2