Barn och äldre pratar alltid sanning.
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Barn och äldre pratar alltid sanning.
Att gå till affären med en tvååring som gärna säger vad hon tycker, kan leda till pinsamma möten med folk märkte jag tydligt igår..
Jag fick hålla god min och hålla skratten borta medans min dotter pekade på en större man och sa "STOOOOOOR" upprepande gånger..
Vad ska man göra, och hur ska man reagera?
Jag fick hålla god min och hålla skratten borta medans min dotter pekade på en större man och sa "STOOOOOOR" upprepande gånger..
Vad ska man göra, och hur ska man reagera?
- noodi
- Har vimedbarn.se som startsida

Ja hahaha man kan nog inte göra så mycket annat än kanske säga: mmm jaa..nu går vi...eller: oj titta där! och peka på något annat och låtsas inte ha hört..hahaha
När jag var liten har jag suttit och sagt jättehögt till min mamma att Pappa luktar illa!! jag menade då mannen mittemot !! han var väl inte så väldoftande då...men han var definitivt inte min pappa!! mamma höll på att skämmas ihäl...vet inte varför jag kallade honom pappa men jag kanske trodde att alla män var pappor??
När jag var liten har jag suttit och sagt jättehögt till min mamma att Pappa luktar illa!! jag menade då mannen mittemot !! han var väl inte så väldoftande då...men han var definitivt inte min pappa!! mamma höll på att skämmas ihäl...vet inte varför jag kallade honom pappa men jag kanske trodde att alla män var pappor??
- Johanna H
- Alltid online

Ja, det gör Nike oxå. Hon pekar på en man och säger pappa, och när jag säger att: Nej det är inte pappa!, så fortsätter hon: "Gubbe!" Och det räcker liksom inte att säga det EN gång heller!
Och det är helt och hållet mitt fel, för hon pekade ofta på tv:n när det var olika gubbar som visades. "Pappa" säger hon, och då har jag lite disträ svarat "Nej, det är en annan gubbe!"
-

fumlan - Alltid online

fumlan skrev::lol:
Ja, det gör Nike oxå. Hon pekar på en man och säger pappa, och när jag säger att: Nej det är inte pappa!, så fortsätter hon: "Gubbe!" Och det räcker liksom inte att säga det EN gång heller!
Och det är helt och hållet mitt fel, för hon pekade ofta på tv:n när det var olika gubbar som visades. "Pappa" säger hon, och då har jag lite disträ svarat "Nej, det är en annan gubbe!"
---
hehe
Men det kan vara lite pinsamt ibland.. Men det är bara att säga " Ja, han är säkert också någons pappa"
- noodi

fumlan skrev::lol:
- Johanna H
- Alltid online

Re: Barn och äldre pratar alltid sanning.
Hehehe ja barn är allt bra ärliga och det är svårt att hålla sig för skratt då de utbrister något 
- trudy
- Alltid online

När min son var runt 2 år och vi stod i kassakön i matvaruaffären bakom en tant med hellång rävpäls, så klev min lille kille fram till damens bakdel och klappade föriktigt det fina "djuret". Damen såg sej förvirrat omkring och fortasatte plocka upp varor på bandet.
-

MammaLotta - Alltid online

Haha..
ja, damen kan ju inte döma barnet då han trodde det var ett levande djur 
- noodi

MammaLotta skrev:När min son var runt 2 år och vi stod i kassakön i matvaruaffären bakom en tant med hellång rävpäls, så klev min lille kille fram till damens bakdel och klappade föriktigt det fina "djuret". Damen såg sej förvirrat omkring och fortasatte plocka upp varor på bandet.
ha ha ha det kanske vore något för sådana som kämpar emot att använda päls att använda små barn som vapen *L* (skojar bara)
-

zettan - Alltid online

när vi var på dop för snart ett år sen och satt i kyrkan och de var knäpptyst, då fiser bella och säger högt och tydligt: oj, jag fes.
jag försökte hålla mig för skratt och hon säger de igen fast högre, då var jag tvungen att viska tillbaka: oj kom de en fis
hon säger högt och tydligt: men nu luktar de ju skit här.
haha de var svårt att inte skratta.
presten kom fram efter dopet och sa att de var nära han börja skratta men han fick hålla tillbaka skrattet
jag försökte hålla mig för skratt och hon säger de igen fast högre, då var jag tvungen att viska tillbaka: oj kom de en fis
hon säger högt och tydligt: men nu luktar de ju skit här.
haha de var svårt att inte skratta.
presten kom fram efter dopet och sa att de var nära han börja skratta men han fick hålla tillbaka skrattet
- emilie kinhult
- Alltid online

19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2