Banner Forum Image

Bajsar slem?

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Bajsar slem?

Inläggav hellokitty » tor jun 02, 2011 08:52

Jag undrar om någon vet eller varit med om lika!? Kasper är nu snart 7 mån och har ett tag, kommer inte ihåg hur länge för jag har mest tänkt de e nog inget går över snart, bajsat slem. Alltså inte bara ibland är de inget ibland är de som slem runt bajset och som nu va de en hel hög med slem. De påminner om typ löst snor kanske e de bästa ja kan likna de med (ursäkta detaljer men). Kan inte komma ihåg att de någonsin va så med Charlie?!
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Re: Bajsar slem?

Inläggav Nelia » tor jun 02, 2011 09:16

Jag har ett svagt minne av att Joel också bajsade slem i omgånger. Oftast i samband med att han fick tänder.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » tor jun 02, 2011 09:41

Liam bajsade även slem, men det var i samband med förkylning och jag drog då slutsatsen att han svalde snoret/slemmet från näsan och halsen.
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » tor jun 02, 2011 09:52

Okej hmm han är inte förkyld och jag tror inte de e tänder inga man kan se eller känna o har ju vart så ett tag. Googlade o fick fram mjölk eller gluten allergi? Mjölk äter han ju inte något så de kan man väl utesluta men gluten är de ju u barnmatsburkarna och även bröd äter han undra om de kan va de? Han hade dessutom bara gått upp 200 g på lite mer än en
Månad nu på BVC besöket..hmm hur kollar man sånt?
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Marija » tor jun 02, 2011 10:43

Våran lilla tjej basjade slem och även blod och det visade sig vara mjölkallergi. Han kanske äter mjölk utan att du tänker på det. I dom flesta burkar är det skummjölk och annat är det te.x. mjölksocker osv. Oftast växer det bort.
Bild

Bild
Marija
Stammis
Stammis

Inläggav Kali » tor jun 02, 2011 12:59

förhoppningsvis är det ingenting men om han ammat och du äter mjölkprodukter (smör, ost, yoghurt, fil, allt sånt) så har han ju fått i sig mjölk den vägen. sen är det ofta mjölk i bröd, i choklad och i mängder av livsmedel man inte tänker på.

gluten kan man i regel inte kontrollera på en sån liten. gluten är en intolerans och inte en allergi och den utvecklas när man utsätts för gluten och man måste ha fått i sig tillräckligt mycket gluten innan man kan se det på prover och det tar oftast åtminstone något år. jag antar att det är ganska nyligen han har börjat äta bröd, pasta och sånt som innehåller gluten. testar det gör man annars genom blodprov och biopsi av tarmen.

mjölkallergi kan man testa med pricktest men det är inte alltid det ger utslag heller. ett annat alternativ är att själv testa att utesluta allt med mjölk i och testa om magen och viktuppgången blir bättre. det går också att göra kontakttest hemma, då kan man ta och stryka lite mjölk på hans arm och vänta ett antal timmar och se om han får en reaktion. det är dock inget säkert test, man kan vara allergisk utan att vara så känslig att man får reaktion på huden.
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » tor jun 02, 2011 15:40

Okej okej tack för svar! Jag ska ta upp de med BVC nästa gång iaf då får vi se! :)
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barns hälsa & utveckling