Bajs fråga.
10 inlägg • Sida 1 av 1
Bajs fråga.
jo jag undrar, charlie han har aldrig bajsat när han sover inte ens som spädis vilket kasper nu gör. skall man byta på dom då? vänta tills dom vaknar eller hur gör man? 
- hellokitty
- Alltid online

Re: Bajs fråga.
Det är nog bra att byta direkt tycker jag..
Han somnar nog snabbt om,om han ens vaknar o märker att du byter?!!
Han somnar nog snabbt om,om han ens vaknar o märker att du byter?!!
-

Petra86 - Alltid online

I början bajsar dom ju titt som tätt och jag har bytt varje gång. Annars är risken att det blir en röd rumpa istället. Vera bajsade dygnet runt första tiden (Thea oxå), men det stabiliseras efter ett tag. Dom somnar om. 
-

magda - Alltid online

okej okej nej han kanske inte vaknar ja tänkte bara att man stör dem men då kör jag på 
- hellokitty
- Alltid online

Elis somnade vid amning och bajsade i sömnen, men bytte man så vaknade han och ville amma sig till sömns vilket ledde till mer bajs, så han fick faktiskt sova med bajset rätt ofta. Sen bytte vi direkt när han vaknade. Lite röd i rumpan blev han, men inte farligt (det var mest på nätterna han gjorde så).
- shoegal
- Alltid online

okej okej alltså de problemet har vi inte iaf (än??) han somnar själv så fort man lägger ner han kanske ändrar sig men de gjorde aldrig charlie.. men jag ska testa o byta de går nog bra.
- hellokitty
- Alltid online

Jag har aldrig bytt blöja på Knut på natten! Han sover så gott, så jag vill inte störa honom! Plus att om han vaknar somnar han inte om så lätt. Känns som väldigt onödigt att väcka honom bara för ett blöjbyte.
Jag känner mig inte som en dum mamma som inte byter blöja på natten. Plus att dom på bvc säger att man inte behöver byta på natten, ens om dom bajsat pga att dagens blöjor är så bra. Men visst, risken finns att rumpan blir lite röd, men om Knut blivit röd i rumpan sätter jag zinksalva och sen vid nästa blöjbyte är det borta!
Jag känner mig inte som en dum mamma som inte byter blöja på natten. Plus att dom på bvc säger att man inte behöver byta på natten, ens om dom bajsat pga att dagens blöjor är så bra. Men visst, risken finns att rumpan blir lite röd, men om Knut blivit röd i rumpan sätter jag zinksalva och sen vid nästa blöjbyte är det borta!
- laisa86
- Alltid online

kissblöjer har jag aldrig bytt på charlie heller på natten men bajsat har han aldrig gjort inte en enda gång faktiskt...
- hellokitty
- Alltid online

Nä, inte kissblöjor, men jag känner att jag vill ta bort bajset när jag vet att det ligger där o geggar..
Emilia sov oftast igenom blöjbytena o med lite dunkelt lyse på natten så stördes hon inte alls..
-

Petra86 - Alltid online

Tindra bajsade på natten när hon var bebis. Vi bytte när hon ändå vaknade (det var först då vi märkt att hon bajsat eftersom hon sov i eget rum).
- DezZ
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

10 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling