Banner Forum Image

bärsjal

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

bärsjal

Inläggav mallan29 » tor okt 30, 2008 20:29

Hallå på er
Måste få göra lte reklam :D Köpte förra fredagen en bärsjal för att jag har hört så mycket bra om den. Dyr var den. Men tyckte ändå det lät som väldigt bra. Första dagarna ville Ella inte alls sitta i den. Men sen i går och även idag har den fungerat jätte bra... Hon somnar i den, och jag kan bära runt på henne ett tag och änså ha båda armarna fria. Dessa finns säkert att köpa på flera ställen. Men jag hittade den här: www. babydesign.se.
Användarvisningsbild
mallan29
Alltid online
Alltid online

Re: bärsjal

Inläggav Lyckans Lo » tor okt 30, 2008 20:55

Vi navänder oss också av bärsjal.
ÄLSKAR DEN!
Den låter mig ha henne hos mig hela tiden men jag kan ändå använda mina händer fritt.

Hon gillade den inte helle ri början. Det var ren lögn att försöka bära henne i den när hon var vaken, men nu går det bättre. Sover i den gör hon som en stock!! =)
BildBild
Användarvisningsbild
Lyckans Lo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » tor okt 30, 2008 21:11

Jag använder också bärsjal och han trivs jätte bra i den, fast det krävdes några test ggr innan han blev helt nöjd. Eller rättare sagt när han blev större och fick sitta med benen utanför då blev han nöjd.

Vad har ni för sjalar?
Jag har en tricotslen (elastisk knytsjal)
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lyckans Lo » tor okt 30, 2008 22:02

Vi har Bära Barns:s ringsjal. En ljusblå en!
Är det smidigt med knytsjal?
Är lite nyfiken på en sån!
BildBild
Användarvisningsbild
Lyckans Lo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » tor okt 30, 2008 22:09

När man väl lärt sig att knyta den är det smidigt, i början var det lite krångel men nu tar det max en minut att knyta den och då tar jag tid på mig :D
Enda nackdelen är väl att det blir väldigt varmt, då den vi har är 6m lång.

Vi/jag valde knytsjalen för att den belastar båda axlarna vilket inte ringsjalarna gör har jag fått för mig. Då jag har haft problem med en axel tidigare och inte har världens starkaste rygg så verkade det bättre för mig. Vi funderar dock på att skaffa bärsele också då maken tycker sjalen verkar jobbig.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav mallan29 » tor okt 30, 2008 22:50

Vi har knytsjal. Det går att köpa över nätet oxå. Men jag köpte den på plats så jag fick visat för mig hur den ska knytas så jag tycker inte alls att det är krångligt att knyta den. Men skulle seäkert tyckt det om ajg inte fått det visat för mig utan bara haft skriven introduktion. Är en elastisk vi har.
Användarvisningsbild
mallan29
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lyckans Lo » lör nov 01, 2008 00:40

Vi funderade också på bärsele ett tag, men nu har vi fått veta atte n bärsjal inte är särskilt ergonomiskt bra för bebisen. Det är inte naturligt för som att sitta med benen isär i den vinkeln särselen kräver.
Sen är sjalen mer ergonomisk för den som bär också =)
BildBild
Användarvisningsbild
Lyckans Lo
Alltid online
Alltid online

Inläggav mallan29 » lör nov 01, 2008 11:36

Lyckans Lo: Förstod inte riktigt om du var för eller emot bärsjalen, för du nämner även bärsele. Som jag hört så är det bärsele som inte är ergonomiskt bra för bebisen, för att det blir för mycket tyngd på bäckenet. Medans bärsjalen är bättre både för barnet och för ryggen för den som bär.
Användarvisningsbild
mallan29
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » lör nov 01, 2008 13:22

Tror att Lyckans Lo är för bärsjal..?

Jag har en ringsjal, BB-Sling från Stellaris.se.
Han sover som en stock i den ;) Tycker den är så smidig att bara slänga på sig om man ska in o handla lite bara, eller ha hemma, men det gäller ju att få honom i rätt läge just för att det ska kännas bra i ryggen, då är nog knytsjalen lite bättre just för det kanske, har inte provat nån.
Fast han är ju lite liten än, det blir nog annorlunda när han är stadig i nacken.
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » lör nov 01, 2008 13:43

för er som vill ha instruktioner för hur man kan knyta sjalen så finns massa instruktionsvideor på youtube, bara att söka.
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav israelisuperstar » lör nov 01, 2008 15:00

jag har en knytsjal som jag använde jätte mycket i början.. det var jätte bra nu e han lite stor för att släpa runt på. men jag har den ibland när jag ska tvätta o så.. Knytisen e bra för att man kan ha den på så många olika sätt. Sen hade jag den när vi var ute och reste i sommras, det var jätte praktiskt. Han sitter jätte bra i den.. Man kan knyta upp han på ryggen åxå. det e bra!
Karolina Noahs mamma BildBild
Användarvisningsbild
israelisuperstar
Kan inte slita sig från vimedbarn.se
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Inläggav Lyckans Lo » sön nov 02, 2008 18:09

mallan29: Oj, jag skrev visst lite fel.
Precis så, bärSELEN ska inte vara så bra för barnet, men bärSJALEN är det däremot! :P
Vi har en ringsjal som är superpraktisk, men man kan ju inte veriera sig särskilt mycket.
Funderar lite på att införskaffa en sån där knytsjal istället.
Hm...
BildBild
Användarvisningsbild
Lyckans Lo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » sön nov 02, 2008 18:52

finns olika bärselar, förstås! jag blev inte jättekompis med min elastiska knytsjal, tyckte den var helt ok men inte mer. Älskar dock min ergonomiska bärsele som heter manduca, den är hur bra som helst!! men finns även ergo och beco som är ergonomiska o bra bärselar för både mor o barn.
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar