Banner Forum Image

Bär ni omkring på era bebisar.....?

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Inläggav Peach » tis mar 18, 2008 23:30

samma här Neli ska vara i mammas famn hela tiden, eller gunga på mammas mage men när det ska sovas på kvällen vill hon gärna ligga i sängen och somna själv :D men inte över dagen..
när vi är hemma ska de bäras hela dagen , om vi går ut går det bra att vara i vagnen . Jag använder mycket min bärsjal!
BildBild
BildBildBildBild
Användarvisningsbild
Peach
Alltid online
Alltid online

Inläggav Dajkie » tis mar 18, 2008 23:46

Ser nu att många som har små bebisar använder babysitter?! Jag har fått rådet från BVC att inte använda babysitter förens min son är 3mån, det skadar ryggen enormt mycket om dom sitter när dom är så små. Ville bara påpeka. : )
BildBild
Dajkie
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Carola_Carro » ons mar 19, 2008 09:31

Jag bär nog inte lika mycket på kevin nu som ja gjorde för kanske 2månader sen.. Han kan ligga på golvet nu eller sitta i sin matstol och leka medans ja diskar leker han med något ja lagt på bordet till han.. Men de är ännu mycket bärande.. Men mindre och mindre.. Så ja skall inte klaga..
Bild
Carola_Carro
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » ons mar 19, 2008 09:47

Dajkie: det beror på vilken babysitter man har. BVC sa att min är ok eftersom den har flera lägen bla ett liggläge (har en babybjörn 1-2-3) när jag frågade om den, men man ska bara låta bebisen sitta korta stunder i början.

Elis har perioder då han vill bli buren mycket. När han var riktigt liten hade han kolik så då bar jag honom väldigt mycket, men sen kom han in i en period då han gärna ville vara i fred på golvet i babygymmet. Sen så kom han in i en period då han aldrig ville vara ensam; skulle bara sitta i famnen eller allra helst bli buren framåtlutad (SKIIIITjobbigt!), annars gnällde han! Men nu, de senaste 2 veckorna, har han börjat vilja vara i fred igen och kan ligga på sin lekfilt och leka med fötterna i nästan en timme! Så för mig har det varierat mellan att göra allt med Elis i famnen (han sov i min famn när koliken var som värst) till att han vill vara mycket i fred.
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Encisen » ons mar 19, 2008 09:48

Isac är ganska klängig o tycker för det mesta inte om att sitta eller ligga själv...men det börjar bli bättre, han tycker om att ligga i sittern o kolla på tv....ett tag iaf :)
BildBild
Encisen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lollo_80 » ons mar 19, 2008 10:28

jag glömde vi har en sån där bärschal ganska meckigt att få på men när han väl är inlindad så är man väldigt fri att göra annat.... minus för bärschalen är att det blir väldigt varmt.... så går Affe med på det så blir det liggläge i babysittern :wink:
Bild
Bild

Bild
Lollo_80
Alltid online
Alltid online

Inläggav HelenaS » ons mar 19, 2008 13:19

Jag säger som många andra - var GLAD att han är nöjd i babysittern!! Jag har förstört både rygg, axlar och knän på att bära mina barn ofta, länge och på helt fel sätt. Vissa perioder har de varit som iglar, Kalle är inne i en sån period just nu och han är trots allt 16 månader och väger ca 11 kg, så jag skulle vara superlycklig om han var mindre klängig!

Så länge han verkar nöjd så gör du helt rätt! Om han saknade kärlek, närhet och ömhet skulle han definitivt säga till!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
HelenaS
Alltid online
Alltid online

Inläggav Linda-loppan » ons mar 19, 2008 20:53

Känns skönt att läsa era inlägg. Jag fick bekräftat på BVC igår att det är bra med Babybjörns 1-2-3, den är inte farlig för ryggen. Ett annat ställe som vår lille kille trivs på är faktiskt skötbordet! :-) Sen jag köpt mobil dit så tycker han om att ligga där och titta på figurerna och han ler mycket!
BildBild
Användarvisningsbild
Linda-loppan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Xena66 » ons mar 19, 2008 21:06

Linda-loppan skrev:Skönt att höra! Min mor (som är den bästa mor som finns, till mig och mina två brödrar) säger att man gör bebisarna en tjänst att INTE jämt gå omkring och bära. Självklart om de är ledsna osv... men i babysittern har de ju bra uppsyn på omgivningen! :-)

:D Du jag håller med din mamma fullständigt :D
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav Linda-loppan » ons mar 19, 2008 21:20

Xena66 skrev:
Linda-loppan skrev:Skönt att höra! Min mor (som är den bästa mor som finns, till mig och mina två brödrar) säger att man gör bebisarna en tjänst att INTE jämt gå omkring och bära. Självklart om de är ledsna osv... men i babysittern har de ju bra uppsyn på omgivningen! :-)

:D Du jag håller med din mamma fullständigt :D
Tack Xena66!
BildBild
Användarvisningsbild
Linda-loppan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Carola » tor mar 20, 2008 07:30

Hello!
Ja, jag bär oxå fortfarande ibland på Oliver... Men sätter mig ner mer nu på golvet bredvid honom å vi kramas ser på tv, leker eller läser åså... men jag kom ihåg att jag bar nog ganska mkt på honom men han var oxå en sådan kille att han trivdes väldigt bra i Baby-sittern.... :lol:
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Carola
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Barns hälsa & utveckling