Banner Forum Image

Bäbis-pulka?

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Bäbis-pulka?

Inläggav Aurora » mån feb 22, 2010 09:49

Nu när vintern håller hårt om Sverige och snöröjningen inte är den bästa är det ju svårt att komma ut på vagn-promenader. Jag såg en sån där bäbis-pulka på Coop som jag tycker vore toppen, den har en spännrem också så ungen inte trillar ur. Men min sambo hävdar att det blir alldeles för kallt för en bebis att sitta i den. Jag tänkte det kanske räcker med ordentlig isolering, typ fårskinn/ullpläd och som vanligt åkpåse och overall. Vad tror ni som har lite mer erfarenhet. Hur gör man "uppe i norr" t ex? (vår son är nu dryga 5 månader)
Aurora
Alltid online
Alltid online

Re: Bäbis-pulka?

Inläggav Ki27 » mån feb 22, 2010 17:12

Det kanske redan finns ett värmande sittunderlag fast i pulkan?
Det har vi, som nån tunn frigolit eller nått...
Men fårskinn är väl jättebra, samt fleecekläder eller ull under overallen, då måste det bli varmt! Känn på honom efter en tur så märker ni om han känns frusen! :)
Det värsta är snön som kommer o skvätter i pulkan tycker jag....
Ki27
Alltid online
Alltid online

Re: Bäbis-pulka?

Inläggav Frixie » mån feb 22, 2010 21:10

När vi är ute med pulkan har vi fårskinnet som vi köpte till vagnen men det är mest för att det skall bli lite mjukare att sitta....
Värmen får overallen och kläderna klara av.
Jag har tagit för vana att ha flera tunna lager under overallen istället för ett tjockare.
Då är det lättare för Dennis att röra på sig och sen går fukten igenom lättare...

Mitt råd är att skaffa ett ordentligt underställ. Ett som andas och transporterar bort fukt från kroppen...
Bild

PM:a mig om du behöver hjälp med något här på Vimedbarn!!!
Användarvisningsbild
Frixie
Moderator på Vimedbarn.se

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar