Banner Forum Image

badhus med 18 månaders

Diskutera barnaktiviteteter och lyckas med ditt barnkalas

badhus med 18 månaders

Inläggav bobby » mån nov 16, 2009 11:16

Jag behöver lite tips och råd. Vi funderar på att åka o bada med vår 18 månaders vi har aldrig gjort detta innan eftersom att vår dotter AVSKYR att bada. Det är kaos här hemma varje gång vi tar fram badbaljan. Så grejen är den att vi vet inte om vi vågar ta med henne ut att bada! Men eftersom vi bara har badbalja hemma får hon ju aldrig se oss bada, hon kanske förstår att det är hur lungt som helst om vi också badar?
Lite praktiska frågor då, finns det speciella badblöjor som dom har under badräkten eller? Hur går det till med en förmodligen skrikig tjej i omklädningsrummet? gud jag är jättenervös inför detta.. dumt va?
bobby
Nykomling
Nykomling

Re: badhus med 18 månaders

Inläggav Ki27 » mån nov 16, 2009 13:15

Ja, första gången, för nån vecka sen, vi åkte till badhuset började Leon GALLskrika i omklädningsrummet o in i duschen och tystnade när vi kom ut till basängen....
Det ekade gott i kaklet, suck.. men det var ju bara att holla om o trösta. Han började förmodligen att skrika av att de körde betongborrar mm utanför i korridoren...
Sen när vi skulle ner i bassänen, varmbadet, så tog jag vatten på honom medans vi gick i, han tyckte det var lite scary först, men sen var det jättekul! :) Gör vi definitivt om!
Ki27
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnaktiviteter & Barnkalas