Bada / duscha
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Vi badar Kalle 2-3 gånger i veckan. Dels för att han tycker det är såååå kul! Han går själv in i badrummet och pekar på badkaret när han tycker det är dags. Att han har så mycket och långt hår gör att vi nästan skulle behöva tvätta det varje dag (han smetar in mat och annat i håret), men jag vill inte bada honom för ofta, så att han blir torr i huden.
-

HelenaS - Alltid online

Ni som har lite större barn, hur gör ni? Ska större barn (från 3 år och upp) duscha/bada oftare än de små?
Vissa av mina vänner har det som en daglig rutin, att barnen ska duscha innan de går och lägger sig. Så gör inte vi med Jesper. Han duschar eller badar 1-2 gånger i veckan, plus att han duschar efter gymnastiken i skolan en gång i veckan.
Vissa av mina vänner har det som en daglig rutin, att barnen ska duscha innan de går och lägger sig. Så gör inte vi med Jesper. Han duschar eller badar 1-2 gånger i veckan, plus att han duschar efter gymnastiken i skolan en gång i veckan.
-

HelenaS - Alltid online

det går i perioder. Ibland älskar hon att bada, leka i vatten, då kan hon göra det en timme varje kväll. Sen kommer hata-vatten-perioden då hon absolut inte vill tvätta sej... då duschar hon under protest nån gång i veckan... men dom verkar inte bli så smutsiga, hon har aldrig luktat illa, inte i håret heller (om hon inte smörjt in håret med kladdiga makrillfingrar förstås) 
-

acko - Alltid online

18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Barns hälsa & utveckling