bada bebis
28 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: bada bebis
Natalie har fått bada några gånger nu och hon bara njuter när hon kommer ner i vattnet! hon badade på bb medans hon hade navel stumpen kvar så det ska inte spela någon roll
- heaven83
- Alltid online

Min lilles navelstump föll av i förrgår, precis 3 veckor gammal! Nu har han badat 4 ggr!! Han gillar det skarpt, gotttigott! Fast sist gjorde vi det i handfatet, lite trångt men inte så bökigt!
- Ki27
- Alltid online

Jag tror vi badade Agnes första gången efter två veckor och hon hade då naveln kvar!! Tror inte att de är nån fara!!
Började bada henne i badkar...har köpt en sittgrej (vet inte vad den kallas) som bebisarna halvsitter i så man slipper hålla i dom när dom ska bada...då har man två händer att arbeta med!
Började sen bada henne i balja för det vart en jobbig sittställning att sitta bredvid badkaret!! Har funderat på att bada tillsammans med Agnes i badkaret men hon har en tendens att bajsa ur sej när hon badar... 
- Lindis_86
- vimedbarn.se skribent

Vicke badade första gången på BB, dom måste ju får bort fosterfettet från kroppen som kan härskna annars.
Sen har han badat var 3 dag eller så...varannan från det han var runt 6 veckor eller nåt. Han älskar att bada och har alltid gjort. Jag har inte haft olja i vattnet, men varit noga med att massera in olja på honom efter badet. Han har aldrig (utöver första 2 v) haft problem med torr hud eller så.
Sen har han badat var 3 dag eller så...varannan från det han var runt 6 veckor eller nåt. Han älskar att bada och har alltid gjort. Jag har inte haft olja i vattnet, men varit noga med att massera in olja på honom efter badet. Han har aldrig (utöver första 2 v) haft problem med torr hud eller så.
- sprallos
BM på vår mottagning sa att fostervattnet som var kvar var som en skyddande hinna och att man inte behövde ha så bråttom med att bada de små. Tvärtom så var det bra att inte bada bort fostervattnet från kroppen.
Vår lilla prins badade första gången igår.
Vår lilla prins badade första gången igår.
- carina_
- Alltid online

Leo har badat med Peter i badkaret och han tyckte det var jättemysigt. Vi fortsätter med badkarsbaden men kommer nog köpa en badbalja också.
- 3 dje
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Tänk vad olika dom säger då...på "mitt" BB skulle alla bebisar ha badat innan dom fick åka hem
- sprallos
När jag fick Niklas så badade de honom på förlossningen innan de skjutsade in oss på BB, men nu när jag fick Hannah (på samma sjukhus) så badade de henne inte för då skulle tydligen fosterfettet vara kvar, de sköljde bara av håret/huvudet på henne (för att få bort blodet). Kanske nått nytt rön som de kommit på...
Vad mysigt att bada badkar tillsammans, jag önskar att vi hade det också! Fast tyvärr är vårat badrum lite för litet för ett badkar.
Vad mysigt att bada badkar tillsammans, jag önskar att vi hade det också! Fast tyvärr är vårat badrum lite för litet för ett badkar.
- Cecilia*
- Alltid online

Ja de e verkligen olika för på de BB jag var på sa dom bara att man kan smörja ut fosterfettet i alla veck så det inte ligger där men annars var det inte alls brottom att bada för fosterfettet dras ju in i huden...det försvinner ju iaf! 
- Lindis_86
- vimedbarn.se skribent

I örebro så sa det att man skulle vänta med att bada för det var bra för deras hud att ha fosterfettet kvar så länge som möjligt. Jag badade henne efter en och en halv vecka ungefär och tills nu så har hon badat ca 5 ggr. Jag har badat med henne i storabadet 2ggr nu och det verkar hon gilla mer.
-

myran75 - Alltid online

Anton badade första gången på BB innan vi åkte hem.
Anton badar 1 gång i veckan. Vi försöker att bada honom 2 ggr i vekan, men vi är rätt dåliga på det.
Anton badar 1 gång i veckan. Vi försöker att bada honom 2 ggr i vekan, men vi är rätt dåliga på det.
-

Chobb88 - Alltid online

Hur ofta badar ni era bebisar? Jag badar henne ca 2-3 ggr i veckan. Mina barn brukar få så torr hud så oftare törs jag inte för jag vill ju inte att hon oxå ska få det
-

myran75 - Alltid online

Här badas det kanske 2 ggr, fast jag brukar tvätta av honom men tvättlapp emellan oxå. Han har väldigt mjuk o fin hud. 
Bvc-tanten påpekar det varje gång, trodde först hon sa det till alla, men tydligen är det vanligt med torrfläckar?
Bvc-tanten påpekar det varje gång, trodde först hon sa det till alla, men tydligen är det vanligt med torrfläckar?
- Ki27
- Alltid online

28 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Återgå till Septembermammor 2008