Banner Forum Image

Babyskydd vs Bilbarnstol

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Re: Babyskydd vs Bilbarnstol

Inläggav lime95 » tor aug 13, 2009 16:56

Jag kan tala om att vi redan har bytt till stora bilstolen (vi har en Britax Secura) fast Eric inte är äldre än 3,5 månad. Men han är en stor kille på dryga 7 kg. Nu sitter han jättebra i stolen, istället för ihoptryckt i babyskyddet.
Marcus -92, Emil -95, Eric -09, Maya -11

Bild

Bild[
lime95
Alltid online
Alltid online

Inläggav mallan29 » fre aug 14, 2009 10:01

Vi bytte till bilstolen igår. Men Ella är en ganska nätt och lång tjej. Hon är 14 cm lång och väger 8.1 kg. Till oss sa de på babyland att man inte ska byta för tidigt för de är inte tillräckligt stadig för att orka sitta så upprätt som det blir i bilbarnstolen, iallafall i vår vi har en Britax Multi tech eller vad den heter. Ella premiär åkte i den igår och det gick jätte bra. Men baby-skyddet har fungerat bra för oss till nu. Men man får väl se lite på hur barnet sitter i babyskyddet och utifrån det bestämma när det är dax att byta :=)
Användarvisningsbild
mallan29
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » fre aug 14, 2009 10:06

mallan29: hon var verkligen liten bara 14 cm :D :D ;D Berätta gärna mer om er stol när ni använt den lite längre för vi funderar på en sån till Oskar om ett år då nästa bebis kommer att behöva byta stol. Tar den stor plats i bilen? Jag är jätte nyfoken på den men har inte hört någon förut som haft den.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav mallan29 » fre aug 14, 2009 10:09

Thihi... Belv fel med längtan... 74 cm är hon :=) I vår bil passade den stolen bäst att ha i baksätet. Känns konstigt för vi har haft babyskyddet i framsättet hela tiden. Men har redan vant mig och tycker ng att det är ganska skönt att ha henne i baksätet. Ffa när vi åker båda jag och min sambo i bilen för då kan den som inte kör roa Ella lättare än när hon satt fram. Men som sagt vi har bara använd den 1 ggr än så länge. SÅ jag kan berätta mer när vi åkt lite mer :=)
Användarvisningsbild
mallan29
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar