Banner Forum Image

Babysim - vad gör man där?

Diskutera barnaktiviteteter och lyckas med ditt barnkalas

Babysim - vad gör man där?

Inläggav moia » fre aug 22, 2008 23:01

Jag är lite snål jag... Här kostar babysimmet typ 900:- för 5 gånger. Känns som att det är roligare att dra hela familjen till badhuset med Vincieman, och det kan man ju göra nästan en miljon gånger för samma pris. Men jag är väldigt nyfiken på vad man får göra på babysim, om det är speciella övningar, eller hemlig specialinfo man får göra och lära sig. Det är säkert lite olika på olika håll, men har ni som gått babysim lust att dela med er av vad ni pysslat med där? Vincie tackar på förhand... =)
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Re: Babysim - vad gör man där?

Inläggav Kali » lör aug 23, 2008 00:02

japp, massor av hemlig specialinfo!! :lol:

näe, ärligt så önskar jag att jag sparat dom pengarna (o det visste jag nog innan också men mot bättre vetande + att jag är så förbannat duktig på att övertyga mig själv... ) för även om det var roligt så var det inte så speciellt. Vi fick lära oss några olika sätt att hålla bebisen i vattnet, vi fick prova en liten simring (den älskade Jakob), vi sjöng rätt mycket sånger, vi hällde vatten på huvudet på dom.... ja, det var trevligt o roligt o jag fick säkert med mig nåt men vi hade nog kunnat ha lika roligt själva. i göteborg finns det drop-in på babysim på 2 ställen (det visste jag inte innan jag betalat kursen :x ) o det tror jag kan vara jättebra att gå på 1-2 ggr o sen kan man gå själv o öva vidare liksom!
MINIpoolkul.jpg
MINIpoolkul.jpg (42.67 KB) Visad 990 gånger
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » lör aug 23, 2008 00:10

Jag tyckte det var jätteroligt på babysimmet! Mest för att det var så varmt och skönt i bassängen ;) Jag tyckte dyken var roliga att göra, de hade jag ALDRIG vågat göra utan instruktör!
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » lör aug 23, 2008 07:55

Jag tyckte att babysimmet var bra, men jag skulle inte ha gått med Victor så tidigt. Han var bara 2 månader så han hade haft mer ut av det nu. Men å andra sidan lärde vi oss en massa bra saker som vi fortsatt med hemma. Med nästa barn behöver man ju inte gå alls så man får väl tänka att det är en en gångs summa..:-)
sprallos

Inläggav angee » lör aug 23, 2008 09:04

Jag gick första gången igår och tyckte det var super! Det är ju hela grejen att man lär sig hur det ska få respekt och vana i vattnet -och när de är så små så är det ju super med uppvärmd bassäng. Vet inte om jag skulle bada med Amanda i en vanlig pool när hon är så här liten och blir kall så lätt.
BildBild
angee
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » lör aug 23, 2008 11:23

på de flesta badhus så finns det ju en lite mindre, varmare pool, där man kan vara med de små. Vi har inte gått på babysim men varit på badhuset med elsa och hon ÄLSKADE det! =) men en sån minibadring kanske skulle införskaffas =)
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav dignelius » lör aug 23, 2008 12:59

Kali skrev:i göteborg finns det drop-in på babysim på 2 ställen (det visste jag inte innan jag betalat kursen :x ) o det tror jag kan vara jättebra att gå på 1-2 ggr o sen kan man gå själv o öva vidare liksom!

Aha! Varför får man inte reda på det? Jag har velat fram och tillbaka och till slut bestämt mig för att inte gå på babysim för 1300 kronor, det känns helt enkelt inte värt det ifall vi inte skulle tycka det var kul. Men drop in låter ju jättebra, så vi får se om det är något för oss!
dignelius

Återgå till Barnaktiviteter & Barnkalas