Banner Forum Image

babybjörn + overall = omöjligt!

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

babybjörn + overall = omöjligt!

Inläggav hellokitty » lör okt 24, 2009 07:57

hej på er! jag är nästan säker om att jag läste i en tråd här om en som pratade om hur hennes barn inte fick plats i bärselen med en overall på, vilket inte min lilla klump på 8 kg inte heller gör :D och vagnen e inte alltid så poppis här så den är väldigt viktog för oss! iaf så sas det i den tråden att de fanns nånting man kunde köpa till selen och då fattade jag det som att de skulle va för o "bygga" ut den? så jag gick till babyproffsen igår och hon tittade på mig som ett frågetecken och sa nä men de finns en filt med huva till som man kan sätta över selen, va de en sån ni mena? hmm... känns ju rätt onödigt o slänga ut 400 spänn på en specialbyggd filt då kan ja lika gärna ta en vanlig o vira runt... men jag va intresserad av de andra om jag inte missuppfattade då? vart finns de?
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Re: babybjörn + overall = omöjligt!

Inläggav jessica81 » lör okt 24, 2009 19:55

tror det lättaste/billigaste är att klä lagom varmt o sen i selen, runt selen tar du sen en filt som du ju då kan ta av om ni går in nånstans för att undvika att bebis blir för varm... Kan ju sy snören eller liknande på en filt så den sitter kvar säkrare o kanske kan hänga kvar på ena sidan om du behöver "kväppa upp" filten!

Lycka till i kylan!
BildBild
jessica81
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » lör okt 24, 2009 21:24

okej okej ja men de kanske e så då då får ja satsa på de o goa vantar o tossor :) tack så mycket!
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » lör okt 24, 2009 23:21

Fast vi hade faktiskt Bella i BabyBjörn selen när hon hade overall på sig. Man kan ju göra selen större nere vid grenen, men det har du kanske märkt?

Isabelle verkade inte ha det för varmt och inte verkade hon ha svårt att andas heller, det var ganska mycket plats kvar faktiskt. Fast då beror det kanske på vilken overall man har också. Vi hade en sån där fodrad fleeceoverall med overlock.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav evelinah » lör okt 24, 2009 23:26

vi hade också Mio i bärselen med overall.. hon satt inte i den särskilt ofta men, tyckte inte heller hon verkade för varm.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
evelinah
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » sön okt 25, 2009 12:22

okej men e de inte längden man ändrar i botten? annars har jag inte märkt de, smart :P
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » mån okt 26, 2009 01:20

Hmm jo det kanske det är, men det hjälpte för oss :) . Vår sele är nerpackad så jag kan inte kolla.
Jag kan tillägga att Isabelle är en lång smalis också :) .
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jenima » mån okt 26, 2009 22:47

det finns som en åkpåse för babybjörn kolla här http://www.babybjorn.com/sv/Svenska/pro ... l-Barsele/
Maximus 2007
Nova-li 2009
Elsa 2011
Användarvisningsbild
Jenima
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav vildasol » tis okt 27, 2009 17:01

Jag använde också selen med overall och barn hela förra vintern. Nu hade jag ju en liten plutt, men det var inga problem för honom att få plats. Man får ju anpassa kläderna efter kylan. Jag köpte ingen extrapåse till babybjörnen utan tyckte att det fungerade bra med en filt.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar