Att sluta nappa under natten, hjälp?
5 inlägg • Sida 1 av 1
Att sluta nappa under natten, hjälp?
Vi har en snart 11 mån liten tjej och hon har haft napp när hon sover sen hon va ca 4 mån. På nätterna så kan hon vakna till och gråta och sätta sig upp och vilja ha nappen, så fort vi ger henne den så lägger hon sig själv ner igen el så lägger vi henne ner. Detta kan hända flera gånger varje natt och vi är rådlösa. Hur ska vi få henne att somna om utan att vi kommer in och ger henne nappen igen. Under dagtid så kan hon ta nappen själv och stoppa in den i munnen. Har ni några ideer och tips till oss. Vi har funderat på om det kommer att sluta av sig själv eller om det är en vana som hon har fått av oss som hon kommer att fortsätta med väldigt länge och då menar jag i några år.
Jag hoppas ni har lite tips till min man och mig själv.
Jag hoppas ni har lite tips till min man och mig själv.
- MammaLinn
- Nykomling

Re: Att sluta nappa under natten, hjälp?
lägg många nappar i sängen så kanske hon kan hitta en själv o stoppa in? har för mig det var någon här som hade gjort så....
sen vet man nog inte om det fortsätter eller inte, jakob hade alltid napp för att sova men sen i början av sommaren när han var kanske 16 månader eller så började han tappa intresset och somna allt oftare utan och nu vid 22 månaders ålder har inte haft napp överhuvudtaget på kanske en månad eller två och vi behövde inte göra någonting alls för att ta bort dem! jag hade trott det skulle bli en stor grej men där ser man, ibland går det smidigt av sig självt tydligen!
sen vet man nog inte om det fortsätter eller inte, jakob hade alltid napp för att sova men sen i början av sommaren när han var kanske 16 månader eller så började han tappa intresset och somna allt oftare utan och nu vid 22 månaders ålder har inte haft napp överhuvudtaget på kanske en månad eller två och vi behövde inte göra någonting alls för att ta bort dem! jag hade trott det skulle bli en stor grej men där ser man, ibland går det smidigt av sig självt tydligen!
-

Kali - Alltid online

Jag har läst nånstans att man kan ge nappen i handen istället för att stoppa in det i munnen. Om hon först vänjer sig till att sätta själv in den i munnen då kanske hon sen lyckas hitta nappen själv... Och sen som Kali redan skrev ska man ha många nappar i sängen.
Men du kanske redan ge nappen i handen??
Men du kanske redan ge nappen i handen??

- mingan
- Har vimedbarn.se som startsida

Tack för era ideer, jag ska försöka med dessa.
- MammaLinn
- Nykomling

En liten nattlampa så hon ser i mörkret kanske hjälper om ni inte har det redan?
- Jema
- Alltid online

5 inlägg • Sida 1 av 1