Att avläsa ett clearbluetest..
33 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Att avläsa ett clearbluetest..
Hej och hå, har börjat fundera lite på att det kanske börjar bli dags för nr 2.. Vi slutade skydda oss för 1 månad sen och jäklar i min lilla låda så misstänker jag att det redan är nåt på G... Helt otroligt med tanke på att Oscar tog många försök att få till..
Hur som helst har jag dålig koll på senaste mens (så mycket annat i huve't nuförtiden..) men satt och funderade lite igår att det borde var mer än 30 dagar sen senast och jag känner mig allmänt konstig..
Nu till saken.. Köpte ett clearbluetest idag och testade direkt jag kom hem. Det skumma var att det inte dök upp nåt kontrollstreck, båda rutorna var helt blanka. Men när jag skulle slänga testet efter så där 30 minuter visar det både kontrollstreck och ett jätte + ... Vad tror ni om det?!
Är det nån som haft ett sånt blankt test som sedan förvandlats till +..?!
Hmm, får väl köpa ett nytt för att bli säker..
Hur som helst har jag dålig koll på senaste mens (så mycket annat i huve't nuförtiden..) men satt och funderade lite igår att det borde var mer än 30 dagar sen senast och jag känner mig allmänt konstig..
Nu till saken.. Köpte ett clearbluetest idag och testade direkt jag kom hem. Det skumma var att det inte dök upp nåt kontrollstreck, båda rutorna var helt blanka. Men när jag skulle slänga testet efter så där 30 minuter visar det både kontrollstreck och ett jätte + ... Vad tror ni om det?!
Är det nån som haft ett sånt blankt test som sedan förvandlats till +..?!
Hmm, får väl köpa ett nytt för att bli säker..
-

lizzzie - Alltid online

Re: Att avläsa ett clearbluetest..
Du bör nog, som du säger, köpa ett nytt test. Man kan inte lita på att testet visar rätt när det har gått så lång tid. Men man kan väl hoppas att du får samma utslag, fast snabbare, på nästa test
.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

En gång för länge sedan var jag på ungdomsmottagningen och gjorde ett gravtest. Det var negativt och vi fortsatte prata om preventivmedel. När jag skulle gå därifrån och hon skulle slänga testet hade det dykt upp ett streck till! Jag fick stanna kvar och fortsätta diskutera istället...
Men köp ett nytt test och kolla, det står ju inom vilken tidsram man kan avläsa testet och det är giltigt. Lycka till!
Men köp ett nytt test och kolla, det står ju inom vilken tidsram man kan avläsa testet och det är giltigt. Lycka till!
- annapannan
- Alltid online

Köp ett sånt digitalt clearblue test där det står gravid eller ej gravid. Då vet du helt säkert utan att behöva försöka leta efter några streck.... 
Lycka Till!
Lycka Till!
-

MinisMamma - Alltid online

oj då , det låter ju skumt
... köp ett nytt test! =)
annapannan---coolt lite...va var det då? va du gravid?
annapannan---coolt lite...va var det då? va du gravid?
- Tigi
- Alltid online

Jag fick en blödning några dagar senare, vet fortfarande inte om det var mensen eller ett väldigt tidigt missfall
Men skumt var det i alla fall...
- annapannan
- Alltid online

hmm, men ja egentligen kanske vi bör gratulera! Har för mig att dom gäller gott och väl 24 timmar... lite märkligt dock att det tog sådan tid innan det kom fram något. men håller med föregående; skaffa ett digitaltest med text istället!
-

fru Wahlström - Alltid online

Men jag tror att kontrollstrecket ska dyka upp på en gång annars e testet fel utfört. Läs hur lång tid de max ska ha gått innan du läser av ändå. Hade jag vart du så hade jag köpt ett till=)
-

anettejohansson - Alltid online

Jo jag ska köpa ett till när jag går förbi apoteket nästa gång.. Lusläste bruksanvisningen senare och det står att kontrollstrecket ska komma inom 10 minuter annars är nåt fel. Problemet är ju dock att jag inte vet hur lång tid det tog. När det inte visat något på typ 5 minuter kom det nåt annat mellan och sen tittade jag ju inte på det förrän jag kastade det och då var det minst ½ timme.. Men, men det lär ju visa sig. Ska testa igen.
-

lizzzie - Alltid online

Precis så var det för mig med, så jag ringde Clearblue och frågade hur jag skulle tyda det. De skickade ett nytt test eftersom det var något fel med det första sa hon. Jag fick välja mellan digitalt eller vanligt, valde digitalt. Jag var gravid. Precis som det första testet visade fast efter ett par timmar. Men jag sparade pengarna.
- Linda*
- Har vimedbarn.se som startsida

ÅÅååå vad kul att ni försöker få en till! Vart har du tagit vägen förresten? Saknar dig här på forumet!
- shoegal
- Alltid online

Om det nu är så så tack sprallos och anettejohansson.. Har beställt nytt test på nätet som jag tror kommer idag så om några timmar vet jag svart på vitt..
shoegal: Är allt inne och kikar ibland men dator tiden är ganska knapp nu för tiden. Dessutom saknar jag forumet som det var förut innan det växte så mycket, känner mig inte riktigt hemma längre..
shoegal: Är allt inne och kikar ibland men dator tiden är ganska knapp nu för tiden. Dessutom saknar jag forumet som det var förut innan det växte så mycket, känner mig inte riktigt hemma längre..
-

lizzzie - Alltid online

Jaha så fick jag det bekräftat.. Jag är visst gravid igen
..
-

lizzzie - Alltid online

33 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3