Arg och förtvivlad
26 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Arg och förtvivlad
I tisdags kl 14 blev en mamma och en 10 veckor gammal pojke påkörd av en ung kille i en bil.
Han körde antagligen mycket för fort och fick sladd på sin bil. Han körde först på mamman och barnet och sedan in i en bergvägg.
Jag känner denna mamma. Jag har klappat på magen och hon var en av de första som fick reda på att jag plussat.
Nu kämpar hon för sitt liv och igår kväll dog hennes lille pojk.
Jag har inte kunnat sluta tänka på dem. På hela familjen. Alla känner varandra här ute och jag vet vem han som körde är också.....
Arg som ett bi är jag på han som körde.
Och så ofantligt ledsen för den lilla familjen som var så lyckliga över sin lille pojk....
Det är så jävla orättvist.
Han körde antagligen mycket för fort och fick sladd på sin bil. Han körde först på mamman och barnet och sedan in i en bergvägg.
Jag känner denna mamma. Jag har klappat på magen och hon var en av de första som fick reda på att jag plussat.
Nu kämpar hon för sitt liv och igår kväll dog hennes lille pojk.
Jag har inte kunnat sluta tänka på dem. På hela familjen. Alla känner varandra här ute och jag vet vem han som körde är också.....
Arg som ett bi är jag på han som körde.
Och så ofantligt ledsen för den lilla familjen som var så lyckliga över sin lille pojk....
Det är så jävla orättvist.
- Fru S.
- Alltid online

Re: Arg och förtvivlad
men fy va hemskt
.... har inte hört nått på nyheterna...har dom pratat nått om det? ...
- Tigi
- Alltid online

Nej, nej, nej. så fruktansvärt hemskt, tragiskt. Förstår att du är arg och ledsen. Hoppas mamman klarar sig.
Bra att de vet vem det är. Det kanske inte hjälper familjen men han får sitt straff i alla fall
Bra att de vet vem det är. Det kanske inte hjälper familjen men han får sitt straff i alla fall

-

Redhotwera - Alltid online

Å så hemskt!
Det är ju just sånna här saker som inte får hända!
-

MammaLotta - Alltid online

Så fruktansvärt! Hörde historien av en kompis. Hon visste också vilka de är.
Tragiskt. Fruktansvärt. Finns inga ord!
Kramar i massor
Tragiskt. Fruktansvärt. Finns inga ord!
Kramar i massor
- lime95
- Alltid online

Usch och fy, sådant borde inte få hända, får ont i magen bara jag tänker på det och det måste vara ännu värre för dig som vet vilka olycksoffren är 
Massa kramar
Massa kramar
-

Lillfisen - Alltid online

Fruktansvärt.
Men får han ett straff om dom kommer fram till att det var en olyckshändelse att han fick sladd?
Han körde "antagligen" för fort. Vet man det? Kan man bevisa det?
Killen mår säkert skitdåligt.
Tänk er själva om ni kört i snigelfart och det ändå hade hänt er, att det var ni som körde bilen.
Så fruktansvärt för alla inblandade.
Men får han ett straff om dom kommer fram till att det var en olyckshändelse att han fick sladd?
Han körde "antagligen" för fort. Vet man det? Kan man bevisa det?
Killen mår säkert skitdåligt.
Tänk er själva om ni kört i snigelfart och det ändå hade hänt er, att det var ni som körde bilen.
Så fruktansvärt för alla inblandade.
-

Gotland - Alltid online

Gotland: Denna kille är känd här ute. Han anordnar streetrace och han och hans kompisar kör alltid som galningar.
Jag tycker inte ett dugg synd om honom. Han har betett sig illa förut och jag tror helt ärligt inte att han kommer bättra sig.
Sannolikheten att han kommer undan väldigt lindrigt är stor. Det är väl "synd pm honom" som inte kunde styra över sin bil. Kag kör den där sträckan flera, flera gånger i veckan. Det kan vara frestande att trycka på gasen där och saknar man impulskontroll ,som många yngre bilburna män gör, så gasar man nog på där.
Men det är ingen ursäkt. Man MÅSTE bara beredd på allt i trafiken och att kunna anpassa fart efter väglag och andra förutsättningar är basalt.
Jag tycker inte ett dugg synd om honom. Han har betett sig illa förut och jag tror helt ärligt inte att han kommer bättra sig.
Sannolikheten att han kommer undan väldigt lindrigt är stor. Det är väl "synd pm honom" som inte kunde styra över sin bil. Kag kör den där sträckan flera, flera gånger i veckan. Det kan vara frestande att trycka på gasen där och saknar man impulskontroll ,som många yngre bilburna män gör, så gasar man nog på där.
Men det är ingen ursäkt. Man MÅSTE bara beredd på allt i trafiken och att kunna anpassa fart efter väglag och andra förutsättningar är basalt.
- Fru S.
- Alltid online

Jaha, det är en "sån" kille. Hoppas han har vett att må skit iaf.
Lider med pojkens anhöriga.
Lider med pojkens anhöriga.
-

Gotland - Alltid online

Jag går sönder inuti när jag hör om sådant och kan inte låta bli att grina!
Livet ÄR inte rättvist! Det blir man varse om när man hör om sådant här!
Läste om det i GP och önskade att jag inte gjort det eftersom jag är så känslig när det gäller barn. Har funderat på hur det hade gått med dom och nu vet jag tyvärr svaret!
Mitt hjärta värker för den lilla gossen, för mamman o för deras familjer...och för dig som kände dom!
Killen tänker jag inte ens nämna, men jag hoppas att han mår som han förtjänar och att detta förföljer honom resten av hans liv!
Livet ÄR inte rättvist! Det blir man varse om när man hör om sådant här!
Läste om det i GP och önskade att jag inte gjort det eftersom jag är så känslig när det gäller barn. Har funderat på hur det hade gått med dom och nu vet jag tyvärr svaret!
Mitt hjärta värker för den lilla gossen, för mamman o för deras familjer...och för dig som kände dom!
Killen tänker jag inte ens nämna, men jag hoppas att han mår som han förtjänar och att detta förföljer honom resten av hans liv!
-

ullis78 - Alltid online

26 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2