Banner Forum Image

ARG ledsen besviken och förtvivlad!

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

ARG ledsen besviken och förtvivlad!

Inläggav Angie1 » tor feb 19, 2009 00:41

Ursäkta mig om detta inlägg inte blir riktigt sammanhängande, men jag är så j**la arg och ledsen så jag vet inte vart jag tar vägen snart! tur är väl att jag knappt har nåt hår kvar annars hade jag nog ryckt loss håret vid det här laget.

Ja dom flesta av er vet väl hur alla dessa turer fram och tillbaka huller om buller till typ alla stockholms sjukhus med Noa.
Fick löftet att Noa skulle genomgå en Gastroskopi och en Ändoskopi om max 3 veckor. (detta va väl typ lite mer än 2 veckor sedan)
I förra veckan va vi uppe på sös igen då noa bajsade blod. hon hade då talat med sin överläkare som även han hade talat med astrid lindgren om noas remiss för att understryka att detta är akut och måste genomföras snarast. dagen efter ringde noas läkare upp och meddelade att Noa troligen skulle få en tid redan samma vecka men senast denna vecka då han har hög prio.

inget hände under slutet av veckan men jag ringde till Dagvården endå för att höra mig för så att jag inte hade missat något. och svar nej dom hade inte hört något men hon skulle be läkaren ringa mig.... Inget samtal kom...

I helgen har Noa bajsat ganska mycket blod och ringer då upp till sös igen, får rådet att absolut inte åka till akuten pga, att om noa har fel på imunförsvaret så kan han bli riktigt dålig igen utan om det fungerade och att han mådde bra i övrigt skulle vi kontakta dagvården på måndag.
helgen fungerade OK men han bajsade blod i alla blöjor, både nytt och gammalt.

Ringer upp i måndags, hej jag vill tala med **** Oj nej du det går inte just nu kan hon återkomma eller kan jag ta ett meddelande? Ja och jag förklarar läget och säger jag vill veta när noa kommer få sin gastro. Gör så att jag ber henne ringa dig, men ring själv upp till astrid och fråga.

Ringer astrid. Oj ja du, du får en kallelse, ja jo jag vet de men eftersom att han ska ha hög prio och jag inte är hemma så vill jag kolla av. jaha men du vet att de kan ta månader va? öööh NEJ det kan det inte max 3 veckor är det sagt och de har gått över 2 nu. Jaha jag ringer upp dig.....

Inget samtal kom från vare sig astrid lindgren eller sös...

I tisdags börjar jag lessna och ringer sös igen
NU vill jag veta min son är sjuk och han behöver hjälp NÄR får han en gastro? ja oj då va de du som ringde igår? jaaaa men ringde inte läkaren dig? neeeej vem hade du? Jo han går hos **** jaha men hon har slutat VA? jaaa men jag kollar i datan här... hummm ja du nej det finns ingen tid bokad åt noa.
okej då vill jag prata med någon med någon som kan svara på hur fasiken ni i stockholmslandsting arbetar! för detta är inte acceptabet. Ja jag ber en läkare ringa upp dig för tyvärr är alla upptagna just nu.

Ringde någon?? NEJ

Så i dag ringer jag igen, börjar med astrid. hej jag vill veta när min son Noa kommer att få en tid hos er som var utlovat om 3 veckor. Du får en kallelse. jag skiter i kallelsen nu jag vill veta när har han tid?
Han har ingen! Vadå har ingen? ja men du sa själv om 3 veckor så det bokas kanske nästa vecka. Du det har gått över 2 veckor nu sedan dess att ni fick remissen. Jag kan inte svara på fler frågor nu *klick*

ringer sös, Hej angela heter jag och jag är mamma till.... men hej ringer du i dag igen? JA tydligen eftersom att jag aldrig får något svar av er. och ni lovar att ringa upp. OJ jag ber om ursäkt jag ser till att nån ringer dig under dagen....

Har nån ringt??? varje gång har jag lämnat både hem och mobil nummer och jag har inte missade samtal någonstans.

Jag är så jävla arg och ledsen nu så jag vet fan inte var jag ska ta vägen! hur långt ska detta gå?? hur mycket är det tänkt att jag ska slita ut mig? all den tiden och energin som jag lägger ner på detta landsting så snart borde jag få betalt!
Det är i min värld helt sjukt att man låter ett barn må dåligt så här länge. Och vad gör jag nu????? sitter snällt hemma och väntar på en kallelse som kanske kommer till jul om vi har tur? jag känner mig så maktlös. jag orkar verkligen inte med det här länger och stackars noa. hur mycket av sitt första år ska han behöva förlora?? alla nätter när han bara är vaken och gallskriker.. det är inte så att man njuter direkt utan man lider! VAD SKA JAG GÖRA??? detta håller lixom inte
Angie1
Alltid online
Alltid online

Re: ARG ledsen besviken och förtvivlad!

Inläggav Liina » tor feb 19, 2009 00:59

du, allvarligt talat, hör av dig till media! Jag är ingen stor förespråkare av det men det verkar ju bara finnas det kvar nu och det måste ju börja hända saker NU innan Noa blir skadad för livet ! Det är fan skandalernas skandal att ett så sjukt barn kan behandlas så illa!!!
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » tor feb 19, 2009 01:48

JA! Precis vad jag satt och tänkte! Ring Aftonbladet eller Expressen.
Anmäl dom! Fy FAN! Det är ett litet barn det handlar om!!! Vad är det här??

Säg till om vi på forumet kan hjälpa dig med något, vad som helst! Man känner sig så himla maktlös när man läser om Noa, och hur du kämpar :( . Det känns som om båda ni tynar bort :cry: !
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav mammaiaustralien » tor feb 19, 2009 02:16

Angie1 - Du ar sa stark att ha klarat situationen sa lange. Det ar ju fruktansvart att dom bar sig at pa det har sattet. Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva jag forstar att du maste kanna dig sa maktlos. Det verkar som om dom inte alls kan samarbeta. Som dom andra sager sa kanske det ar dags att vanda sig till media?

Sen hoppas jag att du far stod fran familj och vanner - ar det nagon som kan ta over en natt? Jag forstar hur pafrestande skriket pa natten kan vara men for dig ar det ju dubbelt varre eftersom du maste oroa dig bade dag och natt OCH kampa med myndigheterna.

Jag tanker pa dig och onskar att jag kunde hjalpa pa nagot satt. Stor kram och hoppas att du far en tid NU.
Bild
Användarvisningsbild
mammaiaustralien
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » tor feb 19, 2009 03:17

Ring ditt landstingsråd, media, maila janne Josefsson, Tv 4 nyheterna.

Var inte din mamma politiker? Kolla om hon har någon kollega eller känner nån som kan dra i några tåtar.

Nu får det vara nog!
Säg till om du vill ha hjälp, med vad som helst, nu är vi fan på krisgsstigen hela forumet!

Finns det någon här kanske som känner någon i landstingsrådet i Stockholm??
Du kanske ska gå ut med ett globalt anslag så att alla ser det?

Jag skänker dig all min styrka och du är med mig i tanken!
Stora kramar
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Koko » tor feb 19, 2009 06:23

Nej nu jävlar!
Vad kan vi göra för dig Angie? Vill du ha en protestlista eller liknande? För du ska veta att du har hela forumet i ryggen nu! Ska vi alla börja ringa till SÖS och Astrid Lindgrens?! Om de får 100 samtal i timmen om Noa så lär de ju åtminstone inte kunna säga att de missat oss.
Det gäller ett barns väl och ve, trodde att de värnade om det, det är ju deras jobb och jävla skyldighet!

Ursäkta mitt språk och så vidare, men nu kokar jag i hela kroppen!

Har tänkt så mycket på er den senaste tiden och väntat på ett inlägg där du skriver att du fått veta något mer och så har de bara fegat och varit otrevliga i telefon mot dig.

Du kämpar som bara en orolig mor kan göra och hela tiden i motvind. Jag känner enormt mycket med dig gumman!

Skickar många kramar till dig och Noa!
BildBild
Användarvisningsbild
Koko
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » tor feb 19, 2009 07:33

De här är ju inte klokt man ska inte behöva bli behandlad så här! Håller med vad dom andra skrivt helt. Kram
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav Trötta mamman » tor feb 19, 2009 07:53

Det är ju för jävligt - förstår att du är ledsen och förtvivlad. Jag är inte mycket för media, men i det här fallet säger jag oxå - gå till media - ibland kan det vara enda sättet att få fart på saker och ting. Herregud - du bor ju ändå i Stockholm som har så mycket större resurser på sina sjukhus än här på landsorten. Har du pratat med patiennämnden, de kan säkert hjälpa till.
Bild

Bild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild
Trötta mamman
Alltid online
Alltid online

Inläggav thepal » tor feb 19, 2009 08:49

Usch! Jag blir så ledsen när jag läser om hur de behandlar dig och lilla Noa. Det ska väl ändå inte behöva gå så långt som det gjort i detta välfärdssverige?
Att de ber er att inte åka in till akuten kan väl vara ok för Noas egen skull, men då måste de ju ordna så att ni får hjälp SNABBT!
Till och med jag känner mig frustrerad så att det är nästintill outhärdligt för er kan jag verkligen förstå.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
thepal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » tor feb 19, 2009 08:51

:qaq :evil: :evil: :qaq

Blir så jäkla arg när jag läser detta!!! Du har fått många bra råd här ovan och säg till om du vill ha hjälp med något. Många kramar till er båda :cry:
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Chobb88 » tor feb 19, 2009 08:54

Fy vad arg jag blir!!!!!!!!!
Vet inte vad jag ska skriva.. Tycker dom andra skrivit bra!

Stora kramar till er!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav SofieLouise » tor feb 19, 2009 09:00

Blir så oerhört arg när jag läser om hur ni blir behandlade, det är såå oacceptabelt! :evil: Trodde oxå att barn hade lite högre priop än så, faaaann vad ARG jag blir!!!
Jag är gärna medpå en protest lista och tror nog faktiskt att det kan vara bra med media i det här fallet, brukar ju uppmärksamma så att det händer lite, är ju knappast försvarbart?!
Förstår inte hur de kan vara så ignoranta, gaaaah!
Har du provat med Akademiska i Uppsala, visserligen inget som du borde tvingas till men kanske börjar bli dags att söka sig utanför länet?
Många kramar och tankar till er!!
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
SofieLouise
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lollo_80 » tor feb 19, 2009 09:19

för det första fy fan stackars er.... lilla lilla Noa... håller med dom andra ring media, även jag är skeptisk till media i vanliga fall men så här får det inte gå till....ring Ekdahl, programmet debatt kan väll vara ett bra forum för detta???

jag tyckte att kokos idé om att alla ringer och lämnar meddelande om Noa var rätt galen men efter att den fått gro lite tror jag faktiskt att den kan fungera men då får man lägga upp en struktur över hur det ska fungerar (vi vill ju inte krascha deras växlar så att ingen kan få tag på dem)

Åhh Angela du är så stark (hoppas du vet det).... det har tagit bra jävla länge för dem att knäcka dig (men dom har inte riktigt lyckats än)....önskar att det fanns något jag kunde göra för att hjälpa dig.... göra något så att allting blev bra....

massa styrkekramar till er båda....
Bild
Bild

Bild
Lollo_80
Alltid online
Alltid online

Inläggav Encisen » tor feb 19, 2009 09:19

Vilka JÄVLA PUCKON!!!!
Hur fan kan man få göra så????!

Jag håller med alla andra!
Massa styrkekramar!
BildBild
Encisen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Johanna H » tor feb 19, 2009 10:16

Helt sanslöst!! Jag har börjat fatta själv hur det funkar i vården nu.. :(
Ta kontakt med media Angie1 gör det..det är nog tyvärr det enda som kommer att sätta fart på idioterna som har hand om människors hälsa! Har inga ord!! Lycka till! Kram!!!
Johanna H
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Barns hälsa & utveckling