Andningsuppehåll?
5 inlägg • Sida 1 av 1
Andningsuppehåll?
Utan att gå in på allt för mycket på varför jag undrar men,
Är det någon som har barn som vid kraftigare förkylningar drabbas av andningsuppehåll?
Då pratar jag om allt från kortare stunder till längre.
Och bör inte sådant utredas?
Läkarna (talat med flera) menar på att det är "ganska" vanligt vid förkylning pga att luftvägarna är tätare, men jag själv anser att det inte kan vara normalt
.
Är det någon som har barn som vid kraftigare förkylningar drabbas av andningsuppehåll?
Då pratar jag om allt från kortare stunder till längre.
Och bör inte sådant utredas?
Läkarna (talat med flera) menar på att det är "ganska" vanligt vid förkylning pga att luftvägarna är tätare, men jag själv anser att det inte kan vara normalt
- SweetLoveChild
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Re: Andningsuppehåll?
Jag har hört att barn med stora halsmandlar osv kan få svårt att andas vid förkylning osv. Shoegals son Elis har haft problem så sök efter den tråden och läs mer där.
- sprallos
Elis har precis blivit diagnostiserad med förstorade halsmandlar samt förstorad adenoid, han har haft andningsuppehåll pga detta. Här finns information om sömnapné hos barn.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och- ... -hos-barn/
Jag ringde vår husläkare och fick en tid där för en första bedömning, sedan blev vi remitterade till Öron-näsa-hals-mottagningen. Där rekommenderade operation efter att de undersökt Elis, vi väntar nu på operationstid.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och- ... -hos-barn/
Jag ringde vår husläkare och fick en tid där för en första bedömning, sedan blev vi remitterade till Öron-näsa-hals-mottagningen. Där rekommenderade operation efter att de undersökt Elis, vi väntar nu på operationstid.
- shoegal
- Alltid online

Okej, ja jag hittade din tråd. Har kontaktat vc vid flertal tillfällen, men dom säger bara att det är vanligt och inget man gör något åt. Men nu blir det ta upp kontakten igen och tjata på dom rejält
- SweetLoveChild
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Att barn får det vid förkyldning är nog rätt vanligt, det man ska vara mer orolig för är ju när de (som Elis) har det även när de inte är förkylda. Be att få en tid hos läkare och att de undersöker Leiha, så du slipper vara orolig. Kommer de sedan fram till att det inte är farligt och ingenting att göra åt så är det ju bra 
- shoegal
- Alltid online

5 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling