Amningen... Hur länge ??
6 inlägg • Sida 1 av 1
Amningen... Hur länge ??
Nu är William 5 månader gammal och jag ammar fortfarande fult. Blir någon smakis dagligen oxå. Men jag funderar på om jag ska börja trappa ner på amningen???
Har funderat på att amma tills första tanden kommer sen ska jag gömma tuttarna? Bra??? Dåligt???
Lite kluven??
Hur gör ni???
Har funderat på att amma tills första tanden kommer sen ska jag gömma tuttarna? Bra??? Dåligt???
Lite kluven??
Hur gör ni???
-

Madde - Alltid online

Jag slutade amma för 3 v sedan. Nu är ju ludvig bara 4 månader, men iaf. Jag slutade direkt, trappade alltså inte ner..
Det var lite jobbigt i tuttarna eftersom det spännde ganska duktigt. Men efter ett par dagar blev det bättre. Nu 3 v senare så har jag noll mjölk å skinnpåsar till tuttar
Jag fick lov att sluta amma pga att ludvig vägrade ta bröstet på 3 dagar.. så..
Men ang dig, så tycker jag att du ska göra som du känner för..
Att amma till första tanden är bra gjort
det finns ju dom som tex jag som vill amma längre men av olika skäl inte kan..
Men börja redan nu introducera lille william för samkisar å gröt osv så han inte får chocken när du gömmer tuttarna
Det var lite jobbigt i tuttarna eftersom det spännde ganska duktigt. Men efter ett par dagar blev det bättre. Nu 3 v senare så har jag noll mjölk å skinnpåsar till tuttar
Jag fick lov att sluta amma pga att ludvig vägrade ta bröstet på 3 dagar.. så..
Men ang dig, så tycker jag att du ska göra som du känner för..
Att amma till första tanden är bra gjort
Men börja redan nu introducera lille william för samkisar å gröt osv så han inte får chocken när du gömmer tuttarna

Kolla bilddagboken; http://www.mylove.bilddagboken.se
Kolla bloggen; http://meandmylove.samuelhorn.com/
-

tezzi152 - Alltid online

Vi började med smakisar när Nike var 4 månader, som ganska snart ökade i mängd. Slutade med nattamning när hon var 5 månader, och sedan vid 6 månader kändes det helt naturligt att inte amma längre. Mjölken hade sinat i takt med att hon åt allt mer av annat, och hon verkade inte sakna amningen alls. (Vilket var tur, för på halvårsdagen dök första tanden upp
)
-

fumlan - Alltid online

JAg ammade Tilda tills hon var 8 månader. Började med smakisar när hon va 4 mån men hon var inte, å är fortfarande inte, nån storätare. Kändes bra att ha kvar amningen med anledning av det. Sista månaden ammade jag typ en gång på em å nån gång på natten. Började hoppa över nåt amningsmål helt när hon var runt 5 mån å trappade successivt ner sen...
-

mal - Alltid online

6 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling