Allergisk?
8 inlägg • Sida 1 av 1
Allergisk?
Igår när min lilla tjej på 5mån hade ätit morotspure'e så fick hon nässelutslag över delar av kroppen, värst va ryggen och magen. Pratade med sjukvårdsupplysningen och dom trodde det va för morötterna..
Någon mer här inne som har barn som reagerat på morötter?
Någon mer här inne som har barn som reagerat på morötter?
- Emmisen87
- Börjar hänga här en del

Re: Allergisk?
just morötter är vi inte allergiska mot, men jag har själv varit allergisk mot det mesta och min dotter reagerar bla på äpplen och mjölk.
-

Sinus - Alltid online

ok. Igår blev min lilla tjej dålig igen när hon hade ätit risgröt med äpple o mango.. så vi fick ringa efter ambulans. men när dom väl kom så hade det lugnat ner sig betydligt.. hon fick nässelutslag på hela ryggen o upp i huvudet o lite på magen denna gången och tungan blev lite tjockare 
ska till bvc på ons så vi kommer få en remiss för att kolla upp detta.. hon har haft exsem i ansiktet ett bra tag så det kan höra ihop med det..
hur märkte ni att din dotter va allergisk?
ska till bvc på ons så vi kommer få en remiss för att kolla upp detta.. hon har haft exsem i ansiktet ett bra tag så det kan höra ihop med det..
hur märkte ni att din dotter va allergisk?
- Emmisen87

Låter väldigt läskigt! Hur har det gått?
- laisa86
- Alltid online

Ja det va verkligen läskigt. Vi ska träffa läkare den 10aug sen får vi se hur det går..
- Emmisen87

Okej, det var lång tid.. men du får gärna skriva efter ni varit där, så att man får veta hur det går!
- laisa86
- Alltid online

Jag var själv väldigt allergisk när jag var liten så jag hade väl ögonen öppna för det mesta. Men det började med att hon var väldigt sträv över hela kroppen (jag förstod inte alls det där med att bebisar ska vara jättelena) och så blev hon vid 7 veckor alldeles röd och jättetorr i ansiktet. Min mamma var på besök och hon föreslog att jag skulle skippa alla mjölkprodukter ett tag (jag var mjölkallergiker som liten samt att några av mina syskonbarn även varit det så mamma tyckte att det såg ut så) och då blev det mycket bättre.
Första gången jag gav henne äpple blev hon jätteprickig och röd runt munnen, samma sak med apelsin. Därefter har vi legat lågt med detta.
Men det har ju inte alls varit lika hemskt som för din tjej! Jag hoppas att de kan hjälpa er. Och nöj dig inte med bvc utan se till så att ni verkligen får träffa en riktig barnläkare som kan sin sak. Jag hoppas att de kan göra något slags test för att se vad mer hon kan reagera på så att ni slipper råka ut för några fler chocker!
Uppdatera oss gärna.
Första gången jag gav henne äpple blev hon jätteprickig och röd runt munnen, samma sak med apelsin. Därefter har vi legat lågt med detta.
Men det har ju inte alls varit lika hemskt som för din tjej! Jag hoppas att de kan hjälpa er. Och nöj dig inte med bvc utan se till så att ni verkligen får träffa en riktig barnläkare som kan sin sak. Jag hoppas att de kan göra något slags test för att se vad mer hon kan reagera på så att ni slipper råka ut för några fler chocker!
Uppdatera oss gärna.
-

Sinus - Alltid online

Sinus hejsan det liknar ju det min son har han e sträv som en drake har inte varit len alls på ett bra tag.. Undrar skippade du allt ost osv?
O Emmisen87 fy vad hemskt hoppas att ni får veta vad hon är överkänslig mot så ni slipper råka ut för det fler gånger
O Emmisen87 fy vad hemskt hoppas att ni får veta vad hon är överkänslig mot så ni slipper råka ut för det fler gånger
- <pyret1>
- Nykomling

8 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling