Akuten i natt igen
13 inlägg • Sida 1 av 1
Akuten i natt igen
Ja Alvina vaknade runt 0.30 i natt och hostade och lät väldigt konstigt.
Jag gick in till henne och märkte att hon hade väldigt svårt att andas.
Hon fick en dos av sin medicin mot misstänkt astma och så ringde vi sjukvårds rådgivningen.
Dom rekomenderade oss att åka in med henne.
Som tur var så var barnens farmor och farfar här så dom stannade med Jonna.
Andningen blev bättre men inte helt bra och vi fick komma in direkt när vi kom till akuten vid 2.
Sedsn fick vi vänta lite i ett rum och så sedan kom läkaren, som kände igen oss sedan vi var där förut för knappt 1 år sedan.
Han lyssnade och så och sa sedan att hon med stärsta sannolikhet har Krupp.
Så de är inte mycket att göra än att om hon får så igen så ska man upp med henne och öppna ett fönster så hon får frisk kall luft.
Vi kom hem runt 4 tiden och jag somnade vid 5.
Vaknade flera gånger av Jonna som bökade och skulle ha mat.
Sedan vid 8 hörde jag att Alvina var vaken igen och då lät hon fortfarande ansträngd med andningen.
Satte mig med henne i täcke och fönstret öppet och läste en bok.
Blev lite bättre.
Gav medicinen igen oh efter de har de bivit lite bättre igen.
Men fortfarande är de kvar lite lite grann, märks när hon hostar.
läste pånätet att detta kan hålla på i 3-4 dagar , så vi får se hur roliga nätter jag får framöver.. eftesom sambon dessutom jobbar natt
de är ju så sjukt läskigt när de blir något sådant här, jag ville bara få skriva av mig lite.
glad alla hjärtans dag till er alla underbara
Jag gick in till henne och märkte att hon hade väldigt svårt att andas.
Hon fick en dos av sin medicin mot misstänkt astma och så ringde vi sjukvårds rådgivningen.
Dom rekomenderade oss att åka in med henne.
Som tur var så var barnens farmor och farfar här så dom stannade med Jonna.
Andningen blev bättre men inte helt bra och vi fick komma in direkt när vi kom till akuten vid 2.
Sedsn fick vi vänta lite i ett rum och så sedan kom läkaren, som kände igen oss sedan vi var där förut för knappt 1 år sedan.
Han lyssnade och så och sa sedan att hon med stärsta sannolikhet har Krupp.
Så de är inte mycket att göra än att om hon får så igen så ska man upp med henne och öppna ett fönster så hon får frisk kall luft.
Vi kom hem runt 4 tiden och jag somnade vid 5.
Vaknade flera gånger av Jonna som bökade och skulle ha mat.
Sedan vid 8 hörde jag att Alvina var vaken igen och då lät hon fortfarande ansträngd med andningen.
Satte mig med henne i täcke och fönstret öppet och läste en bok.
Blev lite bättre.
Gav medicinen igen oh efter de har de bivit lite bättre igen.
Men fortfarande är de kvar lite lite grann, märks när hon hostar.
läste pånätet att detta kan hålla på i 3-4 dagar , så vi får se hur roliga nätter jag får framöver.. eftesom sambon dessutom jobbar natt
de är ju så sjukt läskigt när de blir något sådant här, jag ville bara få skriva av mig lite.
glad alla hjärtans dag till er alla underbara

-

gangsterflickan - Alltid online

Re: Akuten i natt igen
usch, det är så läskigt när de inte får luft
hoppas verkligen hon bara blir bättre nu o ni får en fin dag o lugn natt!
hoppas verkligen hon bara blir bättre nu o ni får en fin dag o lugn natt!
-

Kali - Alltid online

Oh fy fan, rent ut sagt!
Jag pallar mycket, blodet sprutar och armar och ben ligger strödda som plockepinn, fine, men andas för faen.
Jag hoppas verkligen att det blir bättre.
Jag pallar mycket, blodet sprutar och armar och ben ligger strödda som plockepinn, fine, men andas för faen.
Jag hoppas verkligen att det blir bättre.
-

Medea - Alltid online

det lät tungt! men varför får man krupp?
-

ToToRo - Alltid online

Stackare!!! Krya på dig Alvina, och hoppas att mamma får sova bättre snart!!!
- Lejonella
- Alltid online

vad otäckt. Hoppas hon bli bättre snart.
- HärligaTöser
- Alltid online

Totoro, jag läste någonstans (tror de var sjukvårds rådgiviningen) att om man är förkyld så kan de sätta sig på struphuvudet(?) och så sväller de och eftersom barn redan har trånga luftvägar så blir de fort att dom får svårare att andas.
De stod även att de väldigt sällan blir så allvarligt att man måste åka in för att de inte hjälper med att sätta dem upp och ha kall luft.
Sedan sa även doktorn att även om de haft krupp en gång så är de bara ca hälften som får de igen.
Hon sov som en stock hela natten nästan, vaknade någon gång och jag hörde att de var lite skrovligt i halsen men de gick bra. och i dag verkar hon må bra och har inte haft någon sådan där torrhosta alls.
tack alla!
De stod även att de väldigt sällan blir så allvarligt att man måste åka in för att de inte hjälper med att sätta dem upp och ha kall luft.
Sedan sa även doktorn att även om de haft krupp en gång så är de bara ca hälften som får de igen.
Hon sov som en stock hela natten nästan, vaknade någon gång och jag hörde att de var lite skrovligt i halsen men de gick bra. och i dag verkar hon må bra och har inte haft någon sådan där torrhosta alls.
tack alla!
-

gansgsterflickan: då får vi hoppas att hon inte får det fler ggr. Jag tycker det verkar väldigt läskigt och skulle nog ha svårt att hålla lugnet. Hur har det gått sen?
-

ToToRo - Alltid online

Leia brukar oxå få krupp ibland.... låter så läskigt ..men jag tar alltid ut henne på balkongen inlindad i en tjock filt så går det över efter 1 min typ..så frisk luft e ju bästa medicinen
det va ioförsej dom på dagis som tyckte att hon hade krupp-...själv visste jag inte va det va innan men nu fattar jag att det e det hon får ibland....tibella har dock aldrig fått det.. skönt
det va ioförsej dom på dagis som tyckte att hon hade krupp-...själv visste jag inte va det va innan men nu fattar jag att det e det hon får ibland....tibella har dock aldrig fått det.. skönt
- Tigi
- Alltid online

de har gått bra hittills.
men som du skriver tigi så märker man ju när de är på väg..
men som du skriver tigi så märker man ju när de är på väg..
-

13 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling